Waarom ondernemen zoals het hoort voor jou niet werkt

Door |2021-11-18T08:43:50+01:0016 november 2021|

  Dit template-tje… deze tactiek… als creatieve, snelle en gevoelige ondernemer past het vaak niet. Zelf heb ik er ook jaren last van gehad. Ik deed netjes zoals het hoorde en volgde een wat mij gezegd werd. Het werkte, alléén vanbinnen ging bij mij het lampje uit. Het kostte zoveel energie en dat was het mij niet waard.   De uitnodiging was om voor mezelf te gaan staan. Om werkelijk te worden wie ik was. Ik ging mijn manier omarmen… veel [...]

Welk ondernemersverhaaltje maak jij jezelf wijs?

Door |2021-11-30T11:53:17+01:009 november 2021|

  Ze zit te stuiteren achter het scherm. “Dit is helemaal wat ik wil gaan doen”. We nemen nog wat praktische stappen door en sluiten de sessie af. Appeltje eitje, zou je denken… om vanuit dit enthousiasme het gave idee te realiseren.   Jouw mooie idee krijgt geen vleugels Tot ik haar 4 dagen later spreek en er nog niks van terecht is gekomen. Haar hoofd draait overuren en ze druk in de weer geweest, maar niet met het plan [...]

De uitnodiging is om de uitkomst los te laten

Door |2021-09-14T16:26:32+02:0014 september 2021|

"Weet dat de uitnodiging is, om de uitkomst los te laten". Mijn mooie klant kijkt mij aan, ik voel dat dit resoneert. Zeker als ik zeg dat wij het met ons hoofd toch niet kunnen bedenken hoe het eruit komt te zien. Heel vaak heeft het Universum al een plan dat veel mooier is dan dat wij met ons brein kunnen bedenken. En dat ontstaat als wij de uitkomst van onze inspanningen los laten. Alleen dat is nou net zo [...]

Meer klanten helpen (en laat jouw bedrijf groeien) door aan aantrekkelijk aanbod

Door |2021-05-11T14:09:30+02:0019 maart 2021|

"Meer klanten helpen... mag het ook een tikkie minder?" vraagt ze mij tijdens een coachingsessie. Als ondernemer hebben we allemaal dezelfde 24 uur in een dag. Hoe jij die uren gebruikt maakt het verschil tussen een succesvolle ondernemer en een harde werker die net niet genoeg verdient. Vaak zitten de harde werkers bomvol 1-op-1 klanten die ze begeleiden. Maar als je al jouw beschikbare uren volstopt met 1-op-1 coachklanten en je bankrekening is nog niet op het niveau dat je [...]

Sneller een JA op mijn aanbod

Door |2020-12-03T12:59:57+01:003 december 2020|

  "Danielle, hoe krijg ik sneller een JA op mijn aanbod? Klanten zijn wel geïnteresseerd maar als het moment daar is om te kopen, dan haken ze af." De klant voor mij kijkt mij gefrustreerd aan. Ze heeft veel gesprekken met potentiële klanten en dat is allemaal leuk en aardig, tot ze haar aanbod doet. Dan haken ze allemaal massaal af op de prijs. Het is te duur, of het is de tijd nog niet, of ze moeten het nog [...]

Hoe kan ik een salespagina maken?

Door |2020-12-08T10:40:33+01:0028 november 2020|

Hoe kan ik een salespagina maken? Veel ondernemers het zich af zich af, want het maken een salespagina is voor veel ondernemers lastig. De volgende vragen worden veel aan mij gesteld: "Hoe bouw je een salespagina op? Wat zet je erop? Hoe zorg je ervoor dat de klant op de aankoop knop drukt?" Maar de grootste vraag is "Hoe kan ik een salespagina maken?" Dus ben je er klaar voor? Ik ga je meenemen in hoe je een salespagina maakt [...]

Direct verkopen via social media is niet slim

Door |2020-08-18T12:15:09+02:0018 augustus 2020|

Door direct te verkopen via social media duw je jouw aanbod onder de neus van klanten en zet je gelijk in op harde verkoop. Je herkent vast de volgende situatie: Iemand nodigt je uit om een connectie te maken op Facebook en 5 minuten daarna heb je direct een verzoek om de Facebook pagina te liken. Of een heel verhaal in de chat waarom je een product moet kopen. Niks geen verbinding maken met de klant, hup gelijk verkopen op [...]

Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-08-18T12:39:19+02:007 juli 2020|

De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS. Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven van [...]

Hoe kun je een landingspagina optimaliseren – 3 tips

Door |2020-06-28T14:36:45+02:0028 juni 2020|

  Als je weet HOE je een landingspagina kunt optimaliseren, dan heeft dat effect op het verkeer en de resultaten van jouw landingspagina. Misschien merk je dat bezoekers jouw landingspagina wegklikken of maar een paar seconde aanwezig zijn. Het bounce resultaat van je landingspagina dendert naar beneden en je verdwijnt uit de Google resultaten. Wat kun je hieraan doen? Want het is duidelijk tijd om je landingspagina te optimaliseren.    Wat is een landingspagina? Een landingspagina is de websitepagina waar een websitebezoeker terechtkomt [...]

Word zichtbaar voor klanten door een webinar

Door |2022-01-19T20:36:37+01:004 juni 2020|

  Zichtbaar voor klanten door een webinar te geven is slim. Maar zoals paddenstoelen uit de grond schieten, zo vliegen de webinars je de laatste tijd om de oren. Het gebeurt zo vaak dat je je wellicht afvraagt of het voor jouw onderneming ook nuttig is. Wellicht ergert het je soms ook een beetje en vraag je je af wat het nut van al die webinars is. Daarover kan ik kort zijn: als het houden van een webinar geen mogelijkheden [...]

Ga naar de bovenkant