Mis jij nieuwe klanten door de ‘Over Mij pagina’ op je website?

Door |2020-02-11T11:21:42+01:0026 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Website|

Wist je dat de ‘Over mij pagina’ vaak één van de meest gelezen pagina’s van een website is? Klanten willen je leren kennen en op deze pagina gaan nieuwe klanten even snuffelen aan jou. “Wie is het? Wat heeft hij/ zij gedaan? En waarom moet ik met hem/ haar in zee gaan?” De grootste fout die veel ondernemers maken, is dat deze pagina daadwerkelijk alleen over hun gaat. “Dat wil een klant toch weten? Op welke studie je hebt gevolgd, [...]

Hoe kun je snel en eenvoudig een online cursus maken

Door |2020-03-17T17:48:53+01:0017 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Online marketing, Website|

De ondernemerswereld wordt door het Corona virus stilgelegd en om je heen zie je dat ondernemers zoeken naar mogelijkheden om een online cursus te maken. Vragen over online ondernemen vullen mijn tijdlijn. "Hoe kun je overschakelen op tijdelijk online ondernemen? Hoe maak je een online dienst die automatisch draait? Hoe kun je creatief te handelen de komende weken om online business te genereren?" En misschien stond het maken van een online omgeving op een ooit-eens-doen lijstje. Of was je de afgelopen [...]

Wat is een landingspagina? Acht belangrijke weetjes!

Door |2020-03-17T11:44:16+01:0017 maart 2020|Blog, Marketing, Online marketing, Website|

Een landingspagina, wás dá? Nog nooooit van gehoord. Dat zei mijn collega Daniella toen ik haar vroeg om de teksten daarvoor na te lezen. Haar reactie is een veelgehoorde bij ondernemers. Zoals Alice in Wonderland ontdekte ze gaandeweg het bestaan van allerlei digitale zaken waar ze geen weet van had. Waaronder: ‘de landingspagina’. Geen tijd … geen tijd … geen tijd! Bij Alice In Wonderland … rende het konijn met het grote horloge, steeds door het beeld om aan te [...]

Hoe maak je een landingspagina op je website

Door |2020-02-07T11:53:11+01:0010 februari 2020|Blog, Marketing, Online marketing, Website|

Een landingspagina maken: help, dat is zo vaak wanhoopmarketing! Met deze tips voorkom je dat. Vaak zie ik als ervaren marketeer dat de meest belangrijke pagina die een bedrijf heeft, de landings- of verkooppagina, een slechte kopie is van die van concurrenten. Zeker jonge bedrijven die weinig budget te spenderen hebben aan een goed advies van een marketeer en/of copywriter om de broodnodige emotie op te roepen bij hun potentiële klanten, verliezen zich in slecht kopieerwerk van concurrenten. Ze denken [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-01-30T09:04:46+01:0030 januari 2020|Blog, Businesscoach, E-mailmarketing, Marketing, Online marketing, Social media, Strategie, Website|

Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie aansporen. Welke actie? Nou die van schrijf nu in, [...]

Weinig verkopen via je landingspagina? Checkout-pagina is vaak de boosdoener

Door |2019-09-25T14:00:38+02:0028 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie, Website|

Mooie verkooppagina, landingspagina gerealiseerd. Je bent er best wel een beetje trots op. Het is misschien een hele bevalling geweest en het heeft je wat hoofdbrekens gekost voor het zover was. Nu ben je zover dat het allemaal online staat en kun je er volop reclame voor maken. Het blijkt dat er voldoende mensen op je verkooppagina komen, maar uit de cijfertjes die je onder ogen krijgt, blijkt dat maar liefst 60 procent van de mensen die je product in [...]

Is het ethisch om een marketingfunnel te gebruiken. Het riekt toch naar manipulatie?

Door |2019-09-25T13:38:14+02:0023 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Slim ondernemen, Website|

Dit is een vraag die ik mezelf regelmatig stel en die ik ook regelmatig hoor stellen door mijn klanten. We hebben niet voor niets zo’n hekel aan ‘echte’ verkopers, daarmee implicerend dat ‘echte’ verkopers manipuleren, conditioneren en indoctrineren. Naar mijn mening zijn ‘echte’ verkopers, gewoon mensen en als deze mensen mij op een manipulatieve manier producten in de schoenen proberen te schuiven, vind ik hen niet ethisch en ook niet ‘echt’. Een ‘echt goede verkoper’ – en dus ook een [...]

Hoe overtuig jij klanten in een salesfunnel?

Door |2019-09-17T16:35:10+02:0020 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Website|

Als ik mezelf zou omschrijven, dan zou ik zeggen dat ik een vriendelijk doch uitermate nuchter type ben. Ik ‘geloof’ niet alles wat me verteld wordt. Nee, voordat ik een ‘verkoopverhaal’ echt ‘koop’, tackel en doorgrond ik alles. Wat houdt dat dan specifiek voor mij persoonlijk in? Ik heb ‘bewijs’ nodig, dat wat jij me vertelt geen ‘broodje aap’ verhaal is. Daarvoor zoek ik argumentatie. In eerste instantie, als ik je nog niet ken, ga ik op je website zoeken [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Door |2019-02-02T20:32:38+01:002 februari 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie, Website|

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal ging iedere ondernemer een e-book maken. Met als resultaat dat de markt werd overspoeld met mogelijkheden om een e-book te downloaden in ruil voor het [...]

Bloggen, het is geen prioriteit en er is geen planning

Door |2018-11-26T08:10:15+01:0021 november 2018|Blog, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Planning, Website|

Daar zit je dan te staren naar je beeldscherm. Waar ga je nou weer over bloggen? Je weet dat het belangrijk is. Dat bloggen je helpt om te stijgen in de zoekmachines. Je weet dat klanten je over 2 jaar nog kunnen vinden als je een goed blog maakt. Maar ja... dat bloggen is best een uitdaging als het geen prioriteit heeft en als een planning al helemaal ver is te zoeken. Want zonder planning moet je iedere keer op [...]