Businesscoach voor hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers 06 - 14 83 44 31 | info@gripopbedrijfsgroei.nl

Weinig verkopen via je landingspagina? Checkout-pagina is vaak de boosdoener

Door |2019-09-25T14:00:38+02:0028 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie, Website|

Mooie verkooppagina, landingspagina gerealiseerd. Je bent er best wel een beetje trots op. Het is misschien een hele bevalling geweest en het heeft je wat hoofdbrekens gekost voor het zover was. Nu ben je zover dat het allemaal online staat en kun je er volop reclame voor maken. Het blijkt dat er voldoende mensen op je verkooppagina komen, maar uit de cijfertjes die je onder ogen krijgt, blijkt dat maar liefst 60 procent van de mensen die je product in [...]

Is het ethisch om een marketingfunnel te gebruiken. Het riekt toch naar manipulatie?

Door |2019-09-25T13:38:14+02:0023 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Slim ondernemen, Website|

Dit is een vraag die ik mezelf regelmatig stel en die ik ook regelmatig hoor stellen door mijn klanten. We hebben niet voor niets zo’n hekel aan ‘echte’ verkopers, daarmee implicerend dat ‘echte’ verkopers manipuleren, conditioneren en indoctrineren. Naar mijn mening zijn ‘echte’ verkopers, gewoon mensen en als deze mensen mij op een manipulatieve manier producten in de schoenen proberen te schuiven, vind ik hen niet ethisch en ook niet ‘echt’. Een ‘echt goede verkoper’ – en dus ook een [...]

Hoe overtuig jij klanten in een salesfunnel?

Door |2019-09-17T16:35:10+02:0020 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Website|

Als ik mezelf zou omschrijven, dan zou ik zeggen dat ik een vriendelijk doch uitermate nuchter type ben. Ik ‘geloof’ niet alles wat me verteld wordt. Nee, voordat ik een ‘verkoopverhaal’ echt ‘koop’, tackel en doorgrond ik alles. Wat houdt dat dan specifiek voor mij persoonlijk in? Ik heb ‘bewijs’ nodig, dat wat jij me vertelt geen ‘broodje aap’ verhaal is. Daarvoor zoek ik argumentatie. In eerste instantie, als ik je nog niet ken, ga ik op je website zoeken [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Door |2019-02-02T20:32:38+01:002 februari 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie, Website|

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal ging iedere ondernemer een e-book maken. Met als resultaat dat de markt werd overspoeld met mogelijkheden om een e-book te downloaden in ruil voor het [...]

Bloggen, het is geen prioriteit en er is geen planning

Door |2018-11-26T08:10:15+01:0021 november 2018|Blog, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Planning, Website|

Daar zit je dan te staren naar je beeldscherm. Waar ga je nou weer over bloggen? Je weet dat het belangrijk is. Dat bloggen je helpt om te stijgen in de zoekmachines. Je weet dat klanten je over 2 jaar nog kunnen vinden als je een goed blog maakt. Maar ja... dat bloggen is best een uitdaging als het geen prioriteit heeft en als een planning al helemaal ver is te zoeken. Want zonder planning moet je iedere keer op [...]

Wat moet je doen om te zorgen dat jij het marketing spel wint?

Door |2018-10-11T12:49:29+02:007 oktober 2018|Blog, Businesscoach, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Slim ondernemen, Social media, Strategie, Website|

"Marketing dat werkt niet voor mij. Ik heb alle trucjes al een keer geprobeerd en niks werkt." Misschien zou dit uit jouw mond kunnen komen als jouw marketingresultaten tegenvallen. Ik kom regelmatig ondernemers tegen die weinig resultaten halen uit hun marketinginspanningen. Ze zijn hevig gefrustreerd, omdat zij de succesformule niet lijken te vinden. Ik begrijp dat heel goed. Er gaat tijd in marketing zitten en vaak ook budget. Als je dan niet de gewenste resultaten krijgt, dan is het lastig [...]

Een Facebook bericht of een blog maken zorgt niet gelijk voor verkopen

Door |2019-06-03T09:31:02+02:009 september 2018|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Social media, Strategie, Website|

Ik zie heel veel ondernemers hard werken aan hun blog artikelen of zwoegen op een Facebook bericht. Als ik dan vraag wat ze doen om hun producten te verkopen, dan krijg ik ook altijd deze marketingacties te horen. Oke, zit je er klaar voor? Een Facebookbericht of een blog op je website plaatsen gaat niet zorgen voor verkopen. Daar moet je veel meer voor doen. Zo, dat is eruit. Een Facebook bericht is niet genoeg om te verkopen Ergens is [...]

Klanten komen op jouw salespagina, maar kopen niet

Door |2018-06-14T10:52:30+02:0014 juni 2018|Blog, Marketing, Website|

"Waarom kopen ze nou niet, als ze op mijn salespagina komen? Ik zie dat ze door mijn actie er komen, maar ze hebben niks gekocht." Dat is balen natuurlijk, want je hebt zo je best gedaan. Je hebt bijvoorbeeld een webinar gegeven en je aanbod gedaan. Het webinar geven was al een uitdaging, maar je weet dat je als ondernemer soms uit je comfortzone moet stappen. Dus hup, je hebt de hele boel ingericht. En daar zat je, vol passie [...]

Hoe kan je website zorgen voor klanten

Door |2018-06-01T15:44:03+02:001 juni 2018|Blog, Online marketing, Website|

Bijna iedere ondernemer heeft een website. Het is de plek waar je klanten kunt ontvangen en ze interesseren voor je producten. Alleen zijn de meeste websites slapende, saaie online brochures. Er gebeurt niks... en dan mis je alle kansen om via je website nieuwe klanten te krijgen. Vaak is een website gemaakt en is er veel tijd in gaan zitten. Alleen daarna komt er niet veel meer van terecht om de website bij te houden en steeds nieuwe content toe [...]