De AIDA formule uitgelegd voor betere marketing resultaten

Door |2020-08-25T11:52:42+02:0025 augustus 2020|

  Met de AIDA formule haal je betere resultaten uit een salespagina door de klant tijdens het verkoopproces door de volgende fases te helpen: Attention, Interest, Desire en Action. Door de AIDA formule toe te passen, bouw je een tekst van je salespagina goed op, zodat je de lezer aanzet tot actie. Zonder een goede salepagina, geen verkopen. En daar wil ik iets aan doen, dus daarom geef ik je het stappenplan om via de AIDA formule een goede salespagina [...]

Hoe kun je een landingspagina optimaliseren – 3 tips

Door |2020-06-28T14:36:45+02:0028 juni 2020|

  Als je weet HOE je een landingspagina kunt optimaliseren, dan heeft dat effect op het verkeer en de resultaten van jouw landingspagina. Misschien merk je dat bezoekers jouw landingspagina wegklikken of maar een paar seconde aanwezig zijn. Het bounce resultaat van je landingspagina dendert naar beneden en je verdwijnt uit de Google resultaten. Wat kun je hieraan doen? Want het is duidelijk tijd om je landingspagina te optimaliseren.    Wat is een landingspagina? Een landingspagina is de websitepagina waar een websitebezoeker terechtkomt [...]

Je website is een op zichzelf staand internet bedrijf

Door |2020-06-28T13:40:17+02:0023 juni 2020|

  Veel bedrijven hebben een website. Je kunt ook eigenlijk niet meer anders, want klanten Googlen tegenwoordig op de mogelijkheden en je wilt dat jouw bedrijf ook in de zoekresultaten naar voren komt.   Alleen heb ik een vraag voor je. Is jouw website een bedrijf op zich?   Of zie je, als je heel eerlijk bent… dat alle focus op het fysieke bedrijf is gericht en dat de website er maar een beetje bij bungelt? Goed je plaatst wel [...]

Webteksten die continu voor klanten zorgen + 4 tips

Door |2020-06-28T13:37:27+02:004 mei 2020|

Slimme webteksten zorgen ervoor dat jouw website de plek wordt waar klanten langskomen om te kijken wat jij voor ze kan betekenen. Je krijgt soms maar een paar seconden de tijd om een klant te overtuigen van jouw aanbod. Onweerstaanbare webteksten helpen jou om een klant uit te dagen verder te lezen op de website en uiteindelijk bij jouw aanbod te komen. Alleen als je naar de Google analytics kijkt, dan zie je dat klanten al op de homepagina afhaken. [...]

Bloggen of vloggen: een noodzakelijk kwaad of een kans?

Door |2020-06-14T16:38:07+02:0018 april 2020|

  Bloggen of vloggen, veel ondernemers vragen zich af wat slimmer is. Dus ik ben nieuwsgierig... Houd jij al een blog bij, waarbij je jouw klanten inspireert, amuseert, en met woorden illustreert wat jij met jouw onderneming voor hen kunt betekenen? Wellicht zie je het nut er niet zo van in. Iedereen kan wel van de daken schreeuwen dat iedere zichzelf respecterende ondernemer niet buiten een blog kan, jij hebt een broertje dood aan het schrijven van ‘nutteloze’ teksten. Jij [...]

Mis jij nieuwe klanten door de ‘Over Mij pagina’ op je website?

Door |2020-06-23T12:37:29+02:0026 maart 2020|

Klanten willen je leren kennen en op deze pagina gaan nieuwe klanten even snuffelen aan jou. “Wie is het? Wat heeft hij/ zij gedaan? En waarom moet ik met hem/ haar in zee gaan?” De grootste fout die veel ondernemers maken, is dat deze pagina daadwerkelijk alleen over hun gaat. “Dat wil een klant toch weten? Op welke studie je hebt gevolgd, wie je bent etc.” Sorry, niet dus! Klanten gaan door verschillende koopfases op een website Een klant is [...]

Hoe kun je snel en eenvoudig een online cursus maken

Door |2020-05-26T21:56:11+02:0017 maart 2020|

De ondernemerswereld wordt door het Corona virus stilgelegd en om je heen zie je dat ondernemers zoeken naar mogelijkheden om snel en eenvoudig een online cursus te maken. Vragen over online ondernemen vullen mijn tijdlijn. "Hoe kun je overschakelen op tijdelijk online ondernemen? Hoe maak je een online dienst die automatisch draait? Hoe kun je creatief te handelen de komende weken om online business te genereren?" En misschien stond het maken van een online omgeving op een ooit-eens-doen lijstje. Of was [...]

Wat is een landingspagina? Acht belangrijke weetjes!

Door |2020-06-28T14:35:32+02:0017 maart 2020|

  Een landingspagina, wás dá? Nog nooooit van gehoord. Dat zei mijn collega Daniella toen ik haar vroeg om de teksten daarvoor na te lezen. Haar reactie is een veelgehoorde bij ondernemers. Zoals Alice in Wonderland ontdekte ze gaandeweg het bestaan van allerlei digitale zaken waar ze geen weet van had. Waaronder: ‘de landingspagina’.   Geen tijd om serieus aan de slag te gaan met marketing Geen tijd … geen tijd … geen tijd! Bij Alice In Wonderland … rende [...]

Hoe maak je een landingspagina op je website

Door |2020-06-14T18:24:57+02:0010 februari 2020|

  Een landingspagina maken: help, dat is zo vaak wanhoopmarketing! Met deze tips voorkom je dat. Vaak zie ik als ervaren marketeer dat de meest belangrijke pagina die een bedrijf heeft, de landingspagina of salespagina, een slechte kopie is van die van concurrenten. Zeker jonge bedrijven die weinig budget te spenderen hebben aan een goed advies van een marketeer en/of copywriter om de broodnodige emotie op te roepen bij hun potentiële klanten, verliezen zich in slecht kopieerwerk van concurrenten. Ze [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-06-18T18:42:19+02:0030 januari 2020|

  Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. De lezer van je content tot actie aansporen Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie [...]

Go to Top