3 marketing machines die niet mogen ontbreken om klanten te krijgen

Door |2022-11-23T13:23:09+01:0023 november 2022|

Welke marketing machines zijn slim om in te zetten om klanten te krijgen? De keuze is tegenwoordig reuze, maar deze drie marketing machines ontbreken bij veel ondernemers of ze sputteren en hebben wat nieuwe olie nodig.   Marketing machines inzetten om klanten te krijgen Om klanten te krijgen is het slim dat je een tactiek hebt om je nieuwsbrieflijst te laten groeien, zichtbaar bent voor potentiële klanten via bijvoorbeeld social media en dat je salesactiviteiten inzet om verkoopsignalen op te [...]

Ik doe alles zoals het hoort en het werkt niet

Door |2022-11-15T20:42:12+01:0015 november 2022|

Picture this.... Een ondernemer voor mijn neus... Volledig gefrustreerd.   "Ik doe toch alles volgens het boekje... Ik heb mensen op mijn mailinglijst staan. Iedere keer stuur ik een nieuwsbrief. Mensen volgen mij op Insta, LinkedIn... en ik zit al over de 50 likes met mijn post. Maar.... als ik heel eerlijk ben, dan blijven de klanten uit. Ik twijfel daarom wel eens, waarom al deze inspanningen iedere keer weer doen? Want volgens mij levert het mij totaal geen klanten op [...]

Werkt het inschakelen van influencers?

Door |2022-05-24T15:48:19+02:0030 mei 2022|

Al een tijdje loop ik rond met deze vraag: "Werkt dat nou, een influencer inschakelen om je product te promoten?" Ik zie ze voorbij komen met hun grote accounts met tig volgers. En in een flitsende reel op Insta promoten ze een product zoals billendoekjes, water met een smaakje of ga zo maar door... Als ik er marketingtechnisch naar kijk, dan kan ik niet anders dan zeggen... dat werkt, punt.   Veel volgers maakt je interessant om producten aan te [...]

Hoe werkt ClubHouse + een handleiding om te starten

Door |2021-01-20T11:35:57+01:0020 januari 2021|

Vraag jij je ook af hoe ClubHouse werkt? Je hoort over de buzz en ziet het voorbijkomen, maar jij begint net of bent nog niet uitgenodigd voor de nieuwe social app voor een iPhone. Dus wat is ClubHouse eigenlijk? Deze week zette ik mijn eerste stapjes op dit nieuwe platform. Het voelde heel onwennig, want opeens zit je in de app... maar waar begin je? ClubHouse is een gloednieuwe app gebaseerd op je stem, waarin je met iedereen (zelfs met [...]

Direct verkopen via social media is niet slim

Door |2020-08-18T12:15:09+02:0018 augustus 2020|

Door direct te verkopen via social media duw je jouw aanbod onder de neus van klanten en zet je gelijk in op harde verkoop. Je herkent vast de volgende situatie: Iemand nodigt je uit om een connectie te maken op Facebook en 5 minuten daarna heb je direct een verzoek om de Facebook pagina te liken. Of een heel verhaal in de chat waarom je een product moet kopen. Niks geen verbinding maken met de klant, hup gelijk verkopen op [...]

Instagram versus Facebook waar zit jouw doelgroep?

Door |2020-06-08T14:51:24+02:008 juni 2020|

Instagram versus Facebook, waar zit mijn doelgroep en welke van de twee kun je het beste inzetten om klanten te krijgen? Of is het slim om beide social media kanalen in te zetten? Als ondernemer wil je zichtbaar worden voor klanten en dan zijn Instagram en Facebook twee slimme opties om dit voor elkaar te krijgen. Moet je ze dan allebei kiezen? Nee, dat hoeft niet. Instagram en Facebook zijn namelijk allebei op een andere doelgroep gericht, en dat is [...]

Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-06-08T15:27:58+02:0026 mei 2020|

  Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze [...]

Podiumvrees voor sociale media. Hoe kom je er vanaf?

Door |2020-06-14T16:51:34+02:001 mei 2020|

  Podiumvrees? De zoon van mijn vriendin had er totaal geen probleem mee. Onlangs ging ik met mijn vriendin naar een toneelstuk van haar 13-jarige zoon. Hij speelde een rol in een pittig toneelstuk. We verbaasden ons over de eenvoud waarmee hij over dat podium dartelde, improviseerde en totaal niet bang was voor “publiek” of een oordeel over zijn prestaties. “Waarom zou ik zenuwachtig zijn”, zei hij ijskoud: “Ik ben niet voor niks voor deze rol gekozen”.   Hij had [...]

(A)sociale media en social media etiquette” …

Door |2020-06-14T17:12:15+02:0028 april 2020|

  Mopperen over social media etiquette en sociale vaardigheden die “verslechteren”: Tja … dat doen we allemaal weleens toch? Ik vind het zelf ook erg vervelend als ik met een vriendin aan het lunchen ben en ze checkt iedere paar minuten haar mobiele telefoon of dat ze nog berichten heeft. “Joehoe … hello … I am here. Mag ik er ook wezen? “Mag” ik er “ff” tussendoor … misschien … maybe … Ja, fijn hoor! Heel fijn…” zeg ik dan [...]

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden in je communicatie

Door |2020-06-14T17:24:10+02:0022 april 2020|

Om maar met de deur – en een paar serieuze clichés – in huis te vallen: het is wetenschappelijk bewezen: één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Jij onthoudt veel beter wat ik hier schrijf als je om de 75 – 100 woorden een plaatje ziet dat slaat op deze tekst. Daar is niks mis mee. Het is gewoon een gegeven waar je rekening mee dient te houden als je content gaat schrijven en creëren voor de sociale media waarop [...]

Ga naar de bovenkant