5 manieren om je angst om te verkopen te overwinnen

Door |2021-05-03T18:01:39+02:0029 maart 2021|

Soms zit de uitdaging in de angst om te verkopen. En die angst is interessant, want als je ondernemer bent, dan is jouw doel gegarandeerd.. geld verdienen. Dat is in wezen heel eenvoudig als je iets verkoop, zoals je aanbod of dienst. Maar wat gebeurt er als je in je broek poept bij de gedachte om iets te verkopen? Eerlijk? Je gaat het uit de weg, verkoopt niks en je bent meer aan het hobbyen dan een bedrijf aan het [...]

Sneller een JA op mijn aanbod

Door |2020-12-03T12:59:57+01:003 december 2020|

  "Danielle, hoe krijg ik sneller een JA op mijn aanbod? Klanten zijn wel geïnteresseerd maar als het moment daar is om te kopen, dan haken ze af." De klant voor mij kijkt mij gefrustreerd aan. Ze heeft veel gesprekken met potentiële klanten en dat is allemaal leuk en aardig, tot ze haar aanbod doet. Dan haken ze allemaal massaal af op de prijs. Het is te duur, of het is de tijd nog niet, of ze moeten het nog [...]

Hoe kan ik een salespagina maken?

Door |2020-12-08T10:40:33+01:0028 november 2020|

Hoe kan ik een salespagina maken? Veel ondernemers het zich af zich af, want het maken een salespagina is voor veel ondernemers lastig. De volgende vragen worden veel aan mij gesteld: "Hoe bouw je een salespagina op? Wat zet je erop? Hoe zorg je ervoor dat de klant op de aankoop knop drukt?" Maar de grootste vraag is "Hoe kan ik een salespagina maken?" Dus ben je er klaar voor? Ik ga je meenemen in hoe je een salespagina maakt [...]

Wat is acquisitie en hoe krijg jij er klanten door?

Door |2020-05-30T19:47:23+02:0030 mei 2020|

Wat is acquisitie en hoe krijg je door acquisitie klanten? Een vraag die veel aan mij gesteld wordt als businesscoach als er gezocht wordt naar manieren om klanten te krijgen. Acquisitie is het complete plan dat je inzet om klanten te werven en ze te overtuigen om voor jouw product of dienst te kiezen. Je kunt koude en warme acquisitie inzetten. De afgelopen tijd is er op het gebied van acquisitie veel veranderd door de opkomst van social media en [...]

Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-06-08T15:27:58+02:0026 mei 2020|

  Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze [...]

Wat als de resultaten van je online inspanningen tegenvallen?

Door |2020-06-08T10:52:02+02:0014 mei 2020|

Vallen je online inspanningen tegen? Vol enthousiasme ben je met je Facebook advertentie gestart. Je hebt nagedacht over de tekst. Er zit een mooie afbeelding bij. Eindelijk heb je uitgevonden hoe alle instellingen van een Facebook advertentie moeten staan... dus hup, je drukt op de groene knop 'publiceer'. Laat de aanmeldingen voor je nieuwsbrief nu maar binnenstromen. Vol spanning wacht je op je resultaten. Je hebt zo je best gedaan om het in de lucht te krijgen. Alleen blijkt [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-06-08T10:54:35+02:0012 mei 2020|

Door een marketingcheck te doen, krijg ik als businesscoach dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk inkomen mee te [...]

Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-06-14T16:21:52+02:007 mei 2020|

  Zichtbaar worden voor klanten is voor veel ondernemers een uitdaging. Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. [...]

Help, ik heb geen klanten meer. Wat kan ik doen om klanten te krijgen?

Door |2020-06-14T17:19:37+02:0012 april 2020|

Iedere ondernemer herkent de situatie waarin er geen klanten zijn. Je haalt alles uit de kast, doet alles volgens het boekje. Maar de klanten? Die zijn nergens te bekennen. Frustrerend! Er gaat al zoveel tijd in zitten en soms voelt het als roepen in de woestijn. “Hallo, is er iemand?” Waarom werkt de strategie van het internet niet Wat is er aan de hand? Waarom komen de klanten niet op je af, zoals je vaak voorbij ziet komen op het [...]

Welke prijs vraag je voor je aanbod of dienst aan klanten?

Door |2020-06-04T12:44:13+02:0010 maart 2020|

Welke prijs vraag je voor je aanbod? Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod. Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek. Misschien herken je het. En [...]

Ga naar de bovenkant