Een niche legt de basis voor een succesvol bedrijf

Door |2020-02-10T17:44:42+01:0026 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Het allerbelangrijkste bij een succesvol bedrijf is een goed gekozen niche. Een niche is jouw stukje van de markt, waarbij je heel specifiek kiest voor jouw ideale klant. Met een niche kun je je aantrekkelijk positioneren. Als je deze communicatieboodschap vertelt, is het voor mensen direct helder wat je doet. En het mooie van een aantrekkelijke niche is dat klanten er ook op aangetrokken worden. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is [...]

5 tips voor online marketing succes

Door |2020-02-10T17:32:31+01:0022 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Strategie|

Online marketing is niet altijd makkelijk. Er zijn zoveel mogelijkheden en vaak gaat het inzetten van de verschillende online marketing tools met vallen en opstaan. Om je vandaag te helpen en om jouw geld te besparen met dit proces, heb ik 5 online marketing tips gemaakt. Tip 1 – Laat je zien wat je in huis hebt als expert Bij online marketing draait het in de communicatie om vertrouwen. Je koopt namelijk het liefst van iemand die je kent en [...]

Klanten krijgen op je eigen manier

Door |2020-02-10T17:06:08+01:0018 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Als je meer klanten wilt krijgen, dan is het goed om te onderzoeken welke verkooptactiek bij jou past. Ik zie te vaak dat ondernemers volgen wat een coach zegt en dan komen ze erachter dat het helemaal niet werkt voor hun bedrijf. “Hoe kan dat nou, want die coach of adviseur behaalt er veel resultaten mee en ik krijg er niet 1 klant door.” Je bent snel geneigd om te denken dat je iets niet goed doet. En vaak ga [...]

Vier slimme regels om goede social media berichten te maken

Door |2020-02-10T13:32:16+01:0014 februari 2020|Blog, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Social media|

Sociale media, de manier om jezelf met de knip van je vingers te laten “zien” aan vele mensen tegelijkertijd. Best spannend eigenlijk, als je impulsief een bericht post op Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ of welk ander medium dan ook. Opeens staat het er, tentoongesteld voor de wereld. Ook al verwijder je het bij spijt direct, toch zijn er altijd mensen die het gezien hebben. Dus … Impulsiviteit in combinatie met Sociale Media… gewoon niet doen! Denk na over je social [...]

Hoe maak je een landingspagina op je website

Door |2020-02-07T11:53:11+01:0010 februari 2020|Blog, Marketing, Online marketing, Website|

Een landingspagina maken: help, dat is zo vaak wanhoopmarketing! Met deze tips voorkom je dat. Vaak zie ik als ervaren marketeer dat de meest belangrijke pagina die een bedrijf heeft, de landings- of verkooppagina, een slechte kopie is van die van concurrenten. Zeker jonge bedrijven die weinig budget te spenderen hebben aan een goed advies van een marketeer en/of copywriter om de broodnodige emotie op te roepen bij hun potentiële klanten, verliezen zich in slecht kopieerwerk van concurrenten. Ze denken [...]

Irriteer je je aan businesscoaches? Dan heb je er juist eentje nodig

Door |2020-02-07T11:32:29+01:007 februari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

"Ik krijg er jeuk van. Het zijn allemaal mooie praatjes waarmee ze je in een programma willen lokken. Terwijl ik weet dat ik het gewoon zelf moet doen." De onderneemster voor mij keek mij heel strak aan en was overtuigd dat ze niet met mij ging samenwerken. "Ze kon dit toch zeker zelf wel oplossen!" Ze werkte hard, maar had helaas wel te weinig klanten, te weinig aanvragen, te weinig omzet etc. Nu was ze op een punt dat ze [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-01-30T09:04:46+01:0030 januari 2020|Blog, Businesscoach, E-mailmarketing, Marketing, Online marketing, Social media, Strategie, Website|

Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie aansporen. Welke actie? Nou die van schrijf nu in, [...]

Waarom experts altijd wel iets van jouw aanbod en aanpak vinden

Door |2020-01-27T16:41:45+01:0027 januari 2020|Blog, Businesscoach, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Mindset|

Als je onzeker bent dan is het altijd even slikken om feedback te ontvangen. Je bent te gevoelig voor de meningen van anderen, waardoor het commentaar je tot diep in je ziel raakt. Zeker bij een hooggevoelige of hoogbegaafde ondernemer kan deze feedback harder dan normaal binnenkomen. In al je kwetsbaarheid laat je aan een expert jouw content of je keurig ontwikkelde websitepagina zien. Je bent er écht groos op, maar tijdens de feedback word je steeds kleiner en de [...]

Voor een goede conversie van je landingspagina is inzet nodig

Door |2020-01-17T06:59:22+01:0018 januari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Social media|

Zo, mijn landingspagina is klaar; ik kan op mijn lauweren gaan rusten en de klanten komen vanzelf. Vergeet het maar! Laat ik je direct even uit de droom helpen. Dit scenario is er een van een succesvolle dagdroom en zeer zeker niet van de realiteit van alledag Wellicht ben jij een coach, trainer of opleider en heb je veel kaas gegeten van je vakgebied. Die kennis heb je te koop, maar degene aan wie jij deze kennis wilt verkopen, wéét [...]

Perfectionisme zit veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers in de weg

Door |2020-01-15T13:54:19+01:0015 januari 2020|Blog, Businesscoach, Delegeren, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Ondernemerstips, Team|

Anne dacht dat ze de enige was die haar taken foutloos kon realiseren. Overdragen aan een ander? No way, dat kon écht niet. Dus Anne, mijn lieve klant, had het hartstikke druk. Ze rende van hot naar her en probeerde uit alle macht honderden ballen tegelijk in de lucht te houden. De hele situatie schreeuwde erom dat ze een team moest opbouwen en werk overdragen, maar ze wilde niet geloven dat een ander het werk net zo goed kon. Of [...]