Wat is acquisitie en hoe krijg jij er klanten door?

Door |2020-05-30T19:47:23+02:0030 mei 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Online marketing, Sales|

Wat is acquisitie en hoe krijg je door acquisitie klanten? Een vraag die veel aan mij gesteld wordt als businesscoach als er gezocht wordt naar manieren om klanten te krijgen. Acquisitie is het complete plan dat je inzet om klanten te werven en ze te overtuigen om voor jouw product of dienst te kiezen. Je kunt koude en warme acquisitie inzetten. De afgelopen tijd is er op het gebied van acquisitie veel veranderd door de opkomst van social media en [...]

Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-05-30T19:52:56+02:0026 mei 2020|Blog, Klanten krijgen, Online marketing, Sales, Social media, Strategie|

Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze gaat [...]

Wat als de resultaten van je online inspanningen tegenvallen?

Door |2020-05-19T13:37:14+02:0014 mei 2020|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales|

Vol enthousiasme ben je met je Facebook advertentie gestart. Je hebt nagedacht over de tekst. Er zit een mooie afbeelding bij. Eindelijk heb je uitgevonden hoe alle instellingen van een Facebook advertentie moeten staan... dus hup, je drukt op de groene knop 'publiceer'. Laat de aanmeldingen voor je nieuwsbrief nu maar binnenstromen. Vol spanning wacht je op je resultaten. Je hebt zo je best gedaan om het in de lucht te krijgen. Alleen blijkt (zoals bij zoveel ondernemers) het [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-05-19T10:37:09+02:0012 mei 2020|Blog, Businesscoach, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie|

In mijn werk als businesscoach krijg ik (door een marketincheck te doen) dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk [...]

Waarom een businesscoach niks voor jou kan beslissen

Door |2020-05-24T17:13:15+02:0010 mei 2020|Blog, Businesscoach, Mindset|

Ze kijkt mij indringend aan "Wat zou jij doen, Danielle?" De ondernemer voor mij wil dat ik beslissingen neem. Alleen dat kan ik niet. Sterker nog, dat wil ik niet. Ik wil dat je zelf blijft nadenken en zelf jouw bedrijf runt. Dat is de enige weg naar succes. Het is jouw bedrijf. Jij bent begonnen. Ergens zag je een mogelijkheid om van betekenis te zijn. Dat heb je aangegrepen. Dappere beslissingen hebben gemaakt dat je nu hier staat. Als [...]

Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-05-24T17:23:58+02:007 mei 2020|Blog, Marketing, Mindset, Online marketing, Sales|

Heb jij dat ook? Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. Veel ondernemers kampen met deze beperkende ruis [...]

4 tips om websiteteksten te maken die continu voor klanten zorgen

Door |2020-05-24T20:24:14+02:004 mei 2020|Blog, Online marketing, Website|

Je website is de plek waar klanten langskomen om te kijken wat jij voor ze kan betekenen. Je krijgt soms maar een paar seconden de tijd om een klant te overtuigen van jouw aanbod. Onweerstaanbare webteksten helpen jou om een klant uit te dagen verder te lezen op de website en uiteindelijk bij jouw aanbod te komen. Alleen als je naar de Google analytics kijkt, dan zie je dat klanten al op de homepagina afhaken. “Wat is er aan de [...]

Podiumvrees voor sociale media. Hoe kom je er vanaf?

Door |2020-05-24T20:28:31+02:001 mei 2020|Blog, Ondernemerstips, Online marketing, Social media|

Onlangs ging ik met mijn vriendin naar een toneelstuk van haar 13-jarige zoon. Hij speelde een rol in een pittig toneelstuk. We verbaasden ons over de eenvoud waarmee hij over dat podium dartelde, improviseerde en totaal niet bang was voor “publiek” of een oordeel over zijn prestaties. “Waarom zou ik zenuwachtig zijn”, zei hij ijskoud: “Ik ben niet voor niks voor deze rol gekozen”. Hij had er geen moeite mee om zichzelf als de expert neer te zetten voor dit [...]

(A)sociale media en “etiquette” …

Door |2020-05-24T20:40:54+02:0028 april 2020|Blog, Marketing, Online marketing, Social media|

Mopperen over sociale vaardigheden die “verslechteren” door sociale media: Tja … dat doen we allemaal weleens toch? Ik vind het zelf ook erg vervelend als ik met een vriendin aan het lunchen ben en ze checkt iedere paar minuten haar mobiele telefoon of dat ze nog berichten heeft. “Joehoe … hello … I am here. Mag ik er ook wezen? “Mag” ik er “ff” tussendoor … misschien … maybe … Ja, fijn hoor! Heel fijn…” zeg ik dan het liefste [...]

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden in je communicatie

Door |2020-05-24T20:46:09+02:0022 april 2020|Blog, Klanten krijgen, Online marketing, Social media|

Om maar met de deur – en een paar serieuze clichés – in huis te vallen: het is wetenschappelijk bewezen: één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Jij onthoudt veel beter wat ik hier schrijf als je om de 75 – 100 woorden een plaatje ziet dat slaat op deze tekst. Daar is niks mis mee. Het is gewoon een gegeven waar je rekening mee dient te houden als je content gaat schrijven en creëren voor de sociale media waarop [...]