Maar hoe blijf je als drukbezette ondernemer op de hoogte van nieuws, trends en tips over content marketing? Volg de juiste blogs!

De AIDA formule uitgelegd voor betere marketing resultaten

Door |2020-08-25T11:52:42+02:0025 augustus 2020|

  Met de AIDA formule haal je betere resultaten uit een salespagina door de klant tijdens het verkoopproces door de volgende fases te helpen: Attention, Interest, Desire en Action. Door de AIDA formule toe te passen, bouw je een tekst van je salespagina goed op, zodat je de lezer aanzet tot actie. Zonder een goede salepagina, geen verkopen. En daar wil ik iets aan doen, dus daarom geef ik je het stappenplan om via de AIDA formule een goede salespagina [...]

Direct verkopen via social media is niet slim

Door |2020-08-18T12:15:09+02:0018 augustus 2020|

Door direct te verkopen via social media duw je jouw aanbod onder de neus van klanten en zet je gelijk in op harde verkoop. Je herkent vast de volgende situatie: Iemand nodigt je uit om een connectie te maken op Facebook en 5 minuten daarna heb je direct een verzoek om de Facebook pagina te liken. Of een heel verhaal in de chat waarom je een product moet kopen. Niks geen verbinding maken met de klant, hup gelijk verkopen op [...]

Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-08-18T12:39:19+02:007 juli 2020|

De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS. Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven van [...]

Hoe kun je een landingspagina optimaliseren – 3 tips

Door |2020-06-28T14:36:45+02:0028 juni 2020|

  Als je weet HOE je een landingspagina kunt optimaliseren, dan heeft dat effect op het verkeer en de resultaten van jouw landingspagina. Misschien merk je dat bezoekers jouw landingspagina wegklikken of maar een paar seconde aanwezig zijn. Het bounce resultaat van je landingspagina dendert naar beneden en je verdwijnt uit de Google resultaten. Wat kun je hieraan doen? Want het is duidelijk tijd om je landingspagina te optimaliseren.    Wat is een landingspagina? Een landingspagina is de websitepagina waar een websitebezoeker terechtkomt [...]

Je website is een op zichzelf staand internet bedrijf

Door |2020-06-28T13:40:17+02:0023 juni 2020|

  Veel bedrijven hebben een website. Je kunt ook eigenlijk niet meer anders, want klanten Googlen tegenwoordig op de mogelijkheden en je wilt dat jouw bedrijf ook in de zoekresultaten naar voren komt.   Alleen heb ik een vraag voor je. Is jouw website een bedrijf op zich?   Of zie je, als je heel eerlijk bent… dat alle focus op het fysieke bedrijf is gericht en dat de website er maar een beetje bij bungelt? Goed je plaatst wel [...]

Instagram versus Facebook waar zit jouw doelgroep?

Door |2020-06-08T14:51:24+02:008 juni 2020|

Instagram versus Facebook, waar zit mijn doelgroep en welke van de twee kun je het beste inzetten om klanten te krijgen? Of is het slim om beide social media kanalen in te zetten? Als ondernemer wil je zichtbaar worden voor klanten en dan zijn Instagram en Facebook twee slimme opties om dit voor elkaar te krijgen. Moet je ze dan allebei kiezen? Nee, dat hoeft niet. Instagram en Facebook zijn namelijk allebei op een andere doelgroep gericht, en dat is [...]

Word zichtbaar voor klanten door een webinar

Door |2020-06-08T14:51:51+02:004 juni 2020|

  Zichtbaar voor klanten door een webinar te geven is slim. Maar zoals paddenstoelen uit de grond schieten, zo vliegen de webinars je de laatste tijd om de oren. Het gebeurt zo vaak dat je je wellicht afvraagt of het voor jouw onderneming ook nuttig is. Wellicht ergert het je soms ook een beetje en vraag je je af wat het nut van al die webinars is. Daarover kan ik kort zijn: als het houden van een webinar geen mogelijkheden [...]

Waarom jij als ondernemer niet in een zo hoort het hokje past

Door |2020-06-23T12:04:11+02:001 juni 2020|

  De laatste tijd komen er veel ondernemers op mijn pad die in een 'zo-hoort-het-hokje' zitten. In een heel uitgebreid en vurig pleidooi vertellen ze mij waarom hun marketing of sales op deze manier moet. Of waarom ze zich aan een template moeten houden en hoe ze dit geleerd hebben in hun training. Moeten, daar had ik als kind al een hekel aan. Ik zei altijd eigenwijs "Ik moet niks, ik mag...." Zelf als 6-jarige stond op mijn rapport 'Als Danielle [...]

Wat is acquisitie en hoe krijg jij er klanten door?

Door |2020-05-30T19:47:23+02:0030 mei 2020|

Wat is acquisitie en hoe krijg je door acquisitie klanten? Een vraag die veel aan mij gesteld wordt als businesscoach als er gezocht wordt naar manieren om klanten te krijgen. Acquisitie is het complete plan dat je inzet om klanten te werven en ze te overtuigen om voor jouw product of dienst te kiezen. Je kunt koude en warme acquisitie inzetten. De afgelopen tijd is er op het gebied van acquisitie veel veranderd door de opkomst van social media en [...]

Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-06-08T15:27:58+02:0026 mei 2020|

  Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze [...]

Go to Top