Maar hoe blijf je als drukbezette ondernemer op de hoogte van nieuws, trends en tips over content marketing? Volg de juiste blogs!

Wat als de resultaten van je online inspanningen tegenvallen?

Door |2020-06-08T10:52:02+02:0014 mei 2020|

Vallen je online inspanningen tegen? Vol enthousiasme ben je met je Facebook advertentie gestart. Je hebt nagedacht over de tekst. Er zit een mooie afbeelding bij. Eindelijk heb je uitgevonden hoe alle instellingen van een Facebook advertentie moeten staan... dus hup, je drukt op de groene knop 'publiceer'. Laat de aanmeldingen voor je nieuwsbrief nu maar binnenstromen. Vol spanning wacht je op je resultaten. Je hebt zo je best gedaan om het in de lucht te krijgen. Alleen blijkt [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-06-08T10:54:35+02:0012 mei 2020|

Door een marketingcheck te doen, krijg ik als businesscoach dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk inkomen mee te [...]

Waarom een businesscoach niks voor jou kan beslissen

Door |2020-06-25T08:53:40+02:0010 mei 2020|

De ondernemer voor mij wil dat ik als businesscoach beslissingen neem. Ze kijkt mij indringend aan "Wat zou jij doen, Danielle?" Alleen ik kan daar geen antwoord op geven. Sterker nog, dat wil ik niet. Ik wil dat je zelf blijft nadenken en zelf jouw bedrijf runt. Dat is de enige weg naar succes. Het is jouw bedrijf. Jij bent begonnen. Ergens zag je een mogelijkheid om van betekenis te zijn. Dat heb je aangegrepen. Dappere beslissingen hebben gemaakt dat [...]

Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-06-14T16:21:52+02:007 mei 2020|

  Zichtbaar worden voor klanten is voor veel ondernemers een uitdaging. Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. [...]

Webteksten die continu voor klanten zorgen + 4 tips

Door |2020-06-28T13:37:27+02:004 mei 2020|

Slimme webteksten zorgen ervoor dat jouw website de plek wordt waar klanten langskomen om te kijken wat jij voor ze kan betekenen. Je krijgt soms maar een paar seconden de tijd om een klant te overtuigen van jouw aanbod. Onweerstaanbare webteksten helpen jou om een klant uit te dagen verder te lezen op de website en uiteindelijk bij jouw aanbod te komen. Alleen als je naar de Google analytics kijkt, dan zie je dat klanten al op de homepagina afhaken. [...]

Podiumvrees voor sociale media. Hoe kom je er vanaf?

Door |2020-06-14T16:51:34+02:001 mei 2020|

  Podiumvrees? De zoon van mijn vriendin had er totaal geen probleem mee. Onlangs ging ik met mijn vriendin naar een toneelstuk van haar 13-jarige zoon. Hij speelde een rol in een pittig toneelstuk. We verbaasden ons over de eenvoud waarmee hij over dat podium dartelde, improviseerde en totaal niet bang was voor “publiek” of een oordeel over zijn prestaties. “Waarom zou ik zenuwachtig zijn”, zei hij ijskoud: “Ik ben niet voor niks voor deze rol gekozen”.   Hij had [...]

(A)sociale media en social media etiquette” …

Door |2020-06-14T17:12:15+02:0028 april 2020|

  Mopperen over social media etiquette en sociale vaardigheden die “verslechteren”: Tja … dat doen we allemaal weleens toch? Ik vind het zelf ook erg vervelend als ik met een vriendin aan het lunchen ben en ze checkt iedere paar minuten haar mobiele telefoon of dat ze nog berichten heeft. “Joehoe … hello … I am here. Mag ik er ook wezen? “Mag” ik er “ff” tussendoor … misschien … maybe … Ja, fijn hoor! Heel fijn…” zeg ik dan [...]

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden in je communicatie

Door |2020-06-14T17:24:10+02:0022 april 2020|

Om maar met de deur – en een paar serieuze clichés – in huis te vallen: het is wetenschappelijk bewezen: één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Jij onthoudt veel beter wat ik hier schrijf als je om de 75 – 100 woorden een plaatje ziet dat slaat op deze tekst. Daar is niks mis mee. Het is gewoon een gegeven waar je rekening mee dient te houden als je content gaat schrijven en creëren voor de sociale media waarop [...]

Bloggen of vloggen: een noodzakelijk kwaad of een kans?

Door |2020-06-14T16:38:07+02:0018 april 2020|

  Bloggen of vloggen, veel ondernemers vragen zich af wat slimmer is. Dus ik ben nieuwsgierig... Houd jij al een blog bij, waarbij je jouw klanten inspireert, amuseert, en met woorden illustreert wat jij met jouw onderneming voor hen kunt betekenen? Wellicht zie je het nut er niet zo van in. Iedereen kan wel van de daken schreeuwen dat iedere zichzelf respecterende ondernemer niet buiten een blog kan, jij hebt een broertje dood aan het schrijven van ‘nutteloze’ teksten. Jij [...]

Hoe hou ik mijn ondernemersvrijheid in alle keuze die ik moet maken

Door |2020-06-14T17:16:37+02:0016 april 2020|

Afgelopen week had ik een mooi gesprek over ondernemersvrijheid in het ondernemen met een ondernemer. Zij is super goed aan de slag met haar bedrijf en haar bedrijf groeit steeds een stukje verder. Super natuurlijk! De klanten zeggen ja tegen haar aanbod, ze maakt verschillende challenges en haar interactie op social media groeit. Alleen knaagt er iets bij haar. Ze heeft namelijk het gevoel dat ze haar vrijheid aan het opgeven is en dat ze constant hard aan het werk [...]

Go to Top