Irriteer je je aan businesscoaches? Dan heb je er juist eentje nodig

Door |2020-02-07T11:32:29+01:007 februari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

"Ik krijg er jeuk van. Het zijn allemaal mooie praatjes waarmee ze je in een programma willen lokken. Terwijl ik weet dat ik het gewoon zelf moet doen." De onderneemster voor mij keek mij heel strak aan en was overtuigd dat ze niet met mij ging samenwerken. "Ze kon dit toch zeker zelf wel oplossen!" Ze werkte hard, maar had helaas wel te weinig klanten, te weinig aanvragen, te weinig omzet etc. Nu was ze op een punt dat ze [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-01-30T09:04:46+01:0030 januari 2020|Blog, Businesscoach, E-mailmarketing, Marketing, Online marketing, Social media, Strategie, Website|

Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie aansporen. Welke actie? Nou die van schrijf nu in, [...]

Waarom experts altijd wel iets van jouw aanbod en aanpak vinden

Door |2020-01-27T16:41:45+01:0027 januari 2020|Blog, Businesscoach, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Mindset|

Als je onzeker bent dan is het altijd even slikken om feedback te ontvangen. Je bent te gevoelig voor de meningen van anderen, waardoor het commentaar je tot diep in je ziel raakt. Zeker bij een hooggevoelige of hoogbegaafde ondernemer kan deze feedback harder dan normaal binnenkomen. In al je kwetsbaarheid laat je aan een expert jouw content of je keurig ontwikkelde websitepagina zien. Je bent er écht groos op, maar tijdens de feedback word je steeds kleiner en de [...]

Voor een goede conversie van je landingspagina is inzet nodig

Door |2020-01-17T06:59:22+01:0018 januari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Social media|

Zo, mijn landingspagina is klaar; ik kan op mijn lauweren gaan rusten en de klanten komen vanzelf. Vergeet het maar! Laat ik je direct even uit de droom helpen. Dit scenario is er een van een succesvolle dagdroom en zeer zeker niet van de realiteit van alledag Wellicht ben jij een coach, trainer of opleider en heb je veel kaas gegeten van je vakgebied. Die kennis heb je te koop, maar degene aan wie jij deze kennis wilt verkopen, wéét [...]

Perfectionisme zit veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers in de weg

Door |2020-01-15T13:54:19+01:0015 januari 2020|Blog, Businesscoach, Delegeren, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Ondernemerstips, Team|

Anne dacht dat ze de enige was die haar taken foutloos kon realiseren. Overdragen aan een ander? No way, dat kon écht niet. Dus Anne, mijn lieve klant, had het hartstikke druk. Ze rende van hot naar her en probeerde uit alle macht honderden ballen tegelijk in de lucht te houden. De hele situatie schreeuwde erom dat ze een team moest opbouwen en werk overdragen, maar ze wilde niet geloven dat een ander het werk net zo goed kon. Of [...]

Jezelf vergelijken met andere ondernemers

Door |2020-01-15T13:34:36+01:008 januari 2020|Blog, Businesscoach, Planning, Slim ondernemen, Strategie|

Het nieuwe jaar is gestart en vol energie ga je een jaarplanning maken voor het komende jaar. Als je het lastig vindt om deze planning te maken, dan is het verleidelijk om bij andere ondernemers te kijken en jezelf te vergelijken. Wat doen zij? Kun jij dat ook doen? De vraag is alleen of het handig is. Ik denk het niet en ik leg je graag uit waarom. Iedere ondernemer heeft een eigen aanpak Je kunt niet klakkeloos kopiëren wat [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie

Door |2019-11-08T11:15:19+01:008 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven. Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|Blog, Businesscoach, Delegeren, Klanten krijgen, Marketing, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen, Strategie|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Wat doe je als je een vervelende klant hebt?

Door |2019-10-14T12:29:00+02:0014 oktober 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Slim ondernemen|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder: Waarschijnlijk heb je het al eens meegemaakt; een klant waarbij alle alarmbellen intern afgaan en waarbij je het driedubbele voor het traject had moeten vragen. Een vervelende klant. Een klant die helemaal niet bij je past, maar deze is wel in je programma gestapt. Help... Hoe los je dat nou op? Het zijn best lastige gevoelens. De super leuke klant, bleek een zeurneus en nu kijk je uit naar het [...]