Wat is acquisitie en hoe krijg jij er klanten door?

Door |2020-05-30T19:47:23+02:0030 mei 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Online marketing, Sales|

Wat is acquisitie en hoe krijg je door acquisitie klanten? Een vraag die veel aan mij gesteld wordt als businesscoach als er gezocht wordt naar manieren om klanten te krijgen. Acquisitie is het complete plan dat je inzet om klanten te werven en ze te overtuigen om voor jouw product of dienst te kiezen. Je kunt koude en warme acquisitie inzetten. De afgelopen tijd is er op het gebied van acquisitie veel veranderd door de opkomst van social media en [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-05-19T10:37:09+02:0012 mei 2020|Blog, Businesscoach, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie|

In mijn werk als businesscoach krijg ik (door een marketincheck te doen) dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk [...]

Waarom een businesscoach niks voor jou kan beslissen

Door |2020-05-24T17:13:15+02:0010 mei 2020|Blog, Businesscoach, Mindset|

Ze kijkt mij indringend aan "Wat zou jij doen, Danielle?" De ondernemer voor mij wil dat ik beslissingen neem. Alleen dat kan ik niet. Sterker nog, dat wil ik niet. Ik wil dat je zelf blijft nadenken en zelf jouw bedrijf runt. Dat is de enige weg naar succes. Het is jouw bedrijf. Jij bent begonnen. Ergens zag je een mogelijkheid om van betekenis te zijn. Dat heb je aangegrepen. Dappere beslissingen hebben gemaakt dat je nu hier staat. Als [...]

Irriteer je je aan businesscoaches? Dan heb je er juist eentje nodig

Door |2020-02-07T11:32:29+01:007 februari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

"Ik krijg er jeuk van. Het zijn allemaal mooie praatjes waarmee ze je in een programma willen lokken. Terwijl ik weet dat ik het gewoon zelf moet doen." De onderneemster voor mij keek mij heel strak aan en was overtuigd dat ze niet met mij ging samenwerken. "Ze kon dit toch zeker zelf wel oplossen!" Ze werkte hard, maar had helaas wel te weinig klanten, te weinig aanvragen, te weinig omzet etc. Nu was ze op een punt dat ze [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-01-30T09:04:46+01:0030 januari 2020|Blog, Businesscoach, E-mailmarketing, Marketing, Online marketing, Social media, Strategie, Website|

Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie aansporen. Welke actie? Nou die van schrijf nu in, [...]

Waarom experts altijd wel iets van jouw aanbod en aanpak vinden

Door |2020-01-27T16:41:45+01:0027 januari 2020|Blog, Businesscoach, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Mindset|

Als je onzeker bent dan is het altijd even slikken om feedback te ontvangen. Je bent te gevoelig voor de meningen van anderen, waardoor het commentaar je tot diep in je ziel raakt. Zeker bij een hooggevoelige of hoogbegaafde ondernemer kan deze feedback harder dan normaal binnenkomen. In al je kwetsbaarheid laat je aan een expert jouw content of je keurig ontwikkelde websitepagina zien. Je bent er écht groos op, maar tijdens de feedback word je steeds kleiner en de [...]

Voor een goede conversie van je landingspagina is inzet nodig

Door |2020-01-17T06:59:22+01:0018 januari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Social media|

Zo, mijn landingspagina is klaar; ik kan op mijn lauweren gaan rusten en de klanten komen vanzelf. Vergeet het maar! Laat ik je direct even uit de droom helpen. Dit scenario is er een van een succesvolle dagdroom en zeer zeker niet van de realiteit van alledag Wellicht ben jij een coach, trainer of opleider en heb je veel kaas gegeten van je vakgebied. Die kennis heb je te koop, maar degene aan wie jij deze kennis wilt verkopen, wéét [...]

Perfectionisme zit veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers in de weg

Door |2020-01-15T13:54:19+01:0015 januari 2020|Blog, Businesscoach, Delegeren, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Ondernemerstips, Team|

Anne dacht dat ze de enige was die haar taken foutloos kon realiseren. Overdragen aan een ander? No way, dat kon écht niet. Dus Anne, mijn lieve klant, had het hartstikke druk. Ze rende van hot naar her en probeerde uit alle macht honderden ballen tegelijk in de lucht te houden. De hele situatie schreeuwde erom dat ze een team moest opbouwen en werk overdragen, maar ze wilde niet geloven dat een ander het werk net zo goed kon. Of [...]

Jezelf vergelijken met andere ondernemers

Door |2020-01-15T13:34:36+01:008 januari 2020|Blog, Businesscoach, Planning, Slim ondernemen, Strategie|

Het nieuwe jaar is gestart en vol energie ga je een jaarplanning maken voor het komende jaar. Als je het lastig vindt om deze planning te maken, dan is het verleidelijk om bij andere ondernemers te kijken en jezelf te vergelijken. Wat doen zij? Kun jij dat ook doen? De vraag is alleen of het handig is. Ik denk het niet en ik leg je graag uit waarom. Iedere ondernemer heeft een eigen aanpak Je kunt niet klakkeloos kopiëren wat [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]