Businesscoach voor hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers 06 - 14 83 44 31 | info@gripopbedrijfsgroei.nl

Voor een goede conversie van je landingspagina is inzet nodig

Door |2020-01-17T06:59:22+01:0018 januari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Social media|

Zo, mijn landingspagina is klaar; ik kan op mijn lauweren gaan rusten en de klanten komen vanzelf. Vergeet het maar! Laat ik je direct even uit de droom helpen. Dit scenario is er een van een succesvolle dagdroom en zeer zeker niet van de realiteit van alledag Wellicht ben jij een coach, trainer of opleider en heb je veel kaas gegeten van je vakgebied. Die kennis heb je te koop, maar degene aan wie jij deze kennis wilt verkopen, wéét [...]

Perfectionisme zit veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers in de weg

Door |2020-01-15T13:54:19+01:0015 januari 2020|Blog, Businesscoach, Delegeren, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Ondernemerstips, Team|

Anne dacht dat ze de enige was die haar taken foutloos kon realiseren. Overdragen aan een ander? No way, dat kon écht niet. Dus Anne, mijn lieve klant, had het hartstikke druk. Ze rende van hot naar her en probeerde uit alle macht honderden ballen tegelijk in de lucht te houden. De hele situatie schreeuwde erom dat ze een team moest opbouwen en werk overdragen, maar ze wilde niet geloven dat een ander het werk net zo goed kon. Of [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie

Door |2019-11-08T11:15:19+01:008 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven. Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|Blog, Businesscoach, Delegeren, Klanten krijgen, Marketing, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen, Strategie|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Is het ethisch om een marketingfunnel te gebruiken. Het riekt toch naar manipulatie?

Door |2019-09-25T13:38:14+02:0023 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Slim ondernemen, Website|

Dit is een vraag die ik mezelf regelmatig stel en die ik ook regelmatig hoor stellen door mijn klanten. We hebben niet voor niets zo’n hekel aan ‘echte’ verkopers, daarmee implicerend dat ‘echte’ verkopers manipuleren, conditioneren en indoctrineren. Naar mijn mening zijn ‘echte’ verkopers, gewoon mensen en als deze mensen mij op een manipulatieve manier producten in de schoenen proberen te schuiven, vind ik hen niet ethisch en ook niet ‘echt’. Een ‘echt goede verkoper’ – en dus ook een [...]

Hoe overtuig jij klanten in een salesfunnel?

Door |2019-09-17T16:35:10+02:0020 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Website|

Als ik mezelf zou omschrijven, dan zou ik zeggen dat ik een vriendelijk doch uitermate nuchter type ben. Ik ‘geloof’ niet alles wat me verteld wordt. Nee, voordat ik een ‘verkoopverhaal’ echt ‘koop’, tackel en doorgrond ik alles. Wat houdt dat dan specifiek voor mij persoonlijk in? Ik heb ‘bewijs’ nodig, dat wat jij me vertelt geen ‘broodje aap’ verhaal is. Daarvoor zoek ik argumentatie. In eerste instantie, als ik je nog niet ken, ga ik op je website zoeken [...]

Zorg voor goede afbeeldingen in je marketing- en salesfunnel

Door |2019-09-17T16:55:53+02:0017 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Strategie|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder: Ook bij je marketing- en salesfunnel geldt: Eén beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Vandaar dat ik graag de proef op de som neem bij jullie. Uit onderzoek blijkt dat de ene of de ander foto van de mens achter een bedrijf veel verschil uitmaakt. Is de foto ernstig en serieus? Dan kan dat een positief effect hebben als jij in een branche werkt waarin deze eigenschappen op hoge [...]

Waarom laat ik mij afleiden door social media als ondernemer

Door |2019-08-02T10:22:17+02:0025 juli 2019|Blog, Mindset, Ondernemerstips, Planning, Slim ondernemen|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder:   Het is zo verleidelijk. Even je social media checken en voor je het weet ben je 2 uur verder. Poef, weg is je tijd en het komt niet meer terug. Je wil focus aanbrengen en geen afleiding. Er is genoeg te doen en je wilt juist bezig zijn met alle dingen die bijdragen aan het succes dat je wilt behalen. Alleen het is zo leuk. Het verhaal van een vriendin. Een [...]

Het maken van een blog kost mij veel tijd, wat doe ik fout?

Door |2019-07-10T10:08:24+02:0010 juli 2019|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Iedere ondernemen weet dat het goed is om te bloggen. Bloggen helpt je om gevonden te worden in de zoekmachines en draagt bij aan een goede SEO. Alleen worstelen veel ondernemers met het maken van een blog. Je maakt het veel te ingewikkeld voor jezelf en je bent lang bezig om de content te maken. Kan dat niet makkelijker? Bloggen komt bij veel ondernemers iedere week terug en sommige hebben er een dagtaak aan om het te maken (of soms [...]