Podiumvrees voor sociale media. Hoe kom je er vanaf?

Door |2020-05-24T20:28:31+02:001 mei 2020|Blog, Ondernemerstips, Online marketing, Social media|

Onlangs ging ik met mijn vriendin naar een toneelstuk van haar 13-jarige zoon. Hij speelde een rol in een pittig toneelstuk. We verbaasden ons over de eenvoud waarmee hij over dat podium dartelde, improviseerde en totaal niet bang was voor “publiek” of een oordeel over zijn prestaties. “Waarom zou ik zenuwachtig zijn”, zei hij ijskoud: “Ik ben niet voor niks voor deze rol gekozen”. Hij had er geen moeite mee om zichzelf als de expert neer te zetten voor dit [...]

Hoe hou ik mijn ondernemersvrijheid in alle keuze die ik moet maken

Door |2020-05-24T20:53:10+02:0016 april 2020|Blog, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

Afgelopen week had ik een mooi gesprek over ondernemersvrijheid in het ondernemen met een ondernemer. Zij is super goed aan de slag met haar bedrijf en haar bedrijf groeit steeds een stukje verder. Super natuurlijk! De klanten zeggen ja tegen haar aanbod, ze maakt verschillende challenges en haar interactie op social media groeit. Alleen knaagt er iets bij haar. Ze heeft namelijk het gevoel dat ze haar vrijheid aan het opgeven is en dat ze constant hard aan het werk [...]

Facebook en Instagram berichten inplannen met creatorstudio voor makers

Door |2020-05-24T21:49:19+02:0013 april 2020|Blog, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Planning, Social media|

Iedere ondernemer weet dat het handig is om berichten in te plannen op Facebook en Instagram. Het scheelt je veel tijd en je kunt in 1 keer een hoop berichten inplannen. Alleen hoe plan je berichten in op je Facebook of Instagram pagina? Er zijn wel tools, maar dat vindt het algoritme niet zo fijn als je die gebruikt en dan wordt je bericht minder getoond. Goed nieuws, wat Facebook heeft zelf een tool ontwikkeld en dat heet Studio voor [...]

Ook al leest voor jouw gevoel niemand je blog, ga door met schrijven!

Door |2020-05-26T21:29:53+02:004 april 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Strategie|

Veel ondernemers vinden bloggen een hoop werk en doen het daarom niet. Je ziet 2 of 3 artikelen op de website en daarna volgt er nooit meer een nieuw artikel. En dat is jammer, want er zitten veel voordelen aan het regelmatig delen van artikelen op je website. Als je bijvoorbeeld iedere week een blog op je website zet, worden deze artikelen toegevoegd aan het wereldwijde web en kunnen worden gevonden door bepaalde zoekwoorden. Deze nieuwe artikelen worden door Google [...]

Welke prijs vraag je voor dienst?

Door |2020-02-11T10:36:42+01:0010 maart 2020|Blog, Geldmindset, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips, Product, Sales|

Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod. Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek. Misschien herken je het. En durf jij bijvoorbeeld in je nieuwsbrief niet [...]

Hoe organiseer je een workshop?

Door |2020-02-11T10:06:55+01:006 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

Heel veel ondernemers hebben een sprekersdroom. Ze willen heel graag spreken voor een groep en hun kennis delen. Alleen komen er direct gedachtes en bezwaren op het moment dat ze er maar aan denken om zelf een workshop te geven. “Kan ik dat wel? Wat ga ik vertellen tijdens mijn workshop? Hoe krijg ik een grote groep bij elkaar? etc.” Vaak kijken ze naar andere ondernemers. De ondernemers waar ze naar kijken, geven al grotere workshops. Er komen gerust 200 [...]

Laat jij geld liggen? 3 online kansen om je bankrekening te spekken

Door |2020-03-03T14:51:19+01:003 maart 2020|Blog, Geldmindset, Klanten krijgen, Ondernemerstips, Online marketing|

Voor alle ondernemers met een online business is het mogelijk om een extra inkomstenstroom te ontwikkelen (en iedere ondernemer hoort online aanwezig te zijn, maar goed dat is een ander blog). Alleen... pakken veel ondernemers deze kans om meer te verdienen niet. En dat is zonde, want ik weet zeker dat deze online kansen bij jou aanwezig zijn. Daarom is het tijd om er iets aan te doen en te laten zien waar jij kansen laat liggen.   Online kans [...]

Een niche legt de basis voor een succesvol bedrijf

Door |2020-02-10T17:44:42+01:0026 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Het allerbelangrijkste bij een succesvol bedrijf is een goed gekozen niche. Een niche is jouw stukje van de markt, waarbij je heel specifiek kiest voor jouw ideale klant. Met een niche kun je je aantrekkelijk positioneren. Als je deze communicatieboodschap vertelt, is het voor mensen direct helder wat je doet. En het mooie van een aantrekkelijke niche is dat klanten er ook op aangetrokken worden. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is [...]

Klanten krijgen op je eigen manier

Door |2020-02-10T17:06:08+01:0018 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Als je meer klanten wilt krijgen, dan is het goed om te onderzoeken welke verkooptactiek bij jou past. Ik zie te vaak dat ondernemers volgen wat een coach zegt en dan komen ze erachter dat het helemaal niet werkt voor hun bedrijf. “Hoe kan dat nou, want die coach of adviseur behaalt er veel resultaten mee en ik krijg er niet 1 klant door.” Je bent snel geneigd om te denken dat je iets niet goed doet. En vaak ga [...]

Vier slimme regels om goede social media berichten te maken

Door |2020-02-10T13:32:16+01:0014 februari 2020|Blog, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Social media|

Sociale media, de manier om jezelf met de knip van je vingers te laten “zien” aan vele mensen tegelijkertijd. Best spannend eigenlijk, als je impulsief een bericht post op Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ of welk ander medium dan ook. Opeens staat het er, tentoongesteld voor de wereld. Ook al verwijder je het bij spijt direct, toch zijn er altijd mensen die het gezien hebben. Dus … Impulsiviteit in combinatie met Sociale Media… gewoon niet doen! Denk na over je social [...]