5 fouten die ondernemers maken als ze doelen stellen

Door |2021-05-11T13:53:13+02:0011 mei 2021|

  Doelen stellen, je hebt het vast aan het begin van het jaar gedaan. Denk er maar eens aan terug. Doelen helpen je om gemotiveerd te blijven om je dromen te realiseren. En de één vliegt dit aan met een strakke planning en de ander heeft de ik-doe-maar-wat-tactiek, maar feit blijft dat iedere ondernemer doelen in zijn hoofd heeft... Misschien denk je nu... "Ho ho ho Danielle... ik ben niet zo van de doelen stellen, want ik wil alles op [...]

3 redenen waarom je hulp nodig hebt bij een product lancering

Door |2021-05-04T18:05:17+02:0012 april 2021|

Ook al heb je voor je gevoel alles onder controle, het is slim om hulp in te schakelen bij een product lancering. Misschien denk je dat je geen budget hebt om iemand in te schakelen. Alleen je merkt de laatste tijd wel dat je in tijdsnood problemen komt door alles zelf te doen. Daarom vraag je jezelf af: "Hoe vergroot ik mijn online impact met de verschillende producten in mijn funnel? Hoe krijg ik meer klanten zonder nog harder te [...]

5 manieren om je angst om te verkopen te overwinnen

Door |2021-05-03T18:01:39+02:0029 maart 2021|

Soms zit de uitdaging in de angst om te verkopen. En die angst is interessant, want als je ondernemer bent, dan is jouw doel gegarandeerd.. geld verdienen. Dat is in wezen heel eenvoudig als je iets verkoop, zoals je aanbod of dienst. Maar wat gebeurt er als je in je broek poept bij de gedachte om iets te verkopen? Eerlijk? Je gaat het uit de weg, verkoopt niks en je bent meer aan het hobbyen dan een bedrijf aan het [...]

Meer klanten helpen (en laat jouw bedrijf groeien) door aan aantrekkelijk aanbod

Door |2021-05-11T14:09:30+02:0019 maart 2021|

"Meer klanten helpen... mag het ook een tikkie minder?" vraagt ze mij tijdens een coachingsessie. Als ondernemer hebben we allemaal dezelfde 24 uur in een dag. Hoe jij die uren gebruikt maakt het verschil tussen een succesvolle ondernemer en een harde werker die net niet genoeg verdient. Vaak zitten de harde werkers bomvol 1-op-1 klanten die ze begeleiden. Maar als je al jouw beschikbare uren volstopt met 1-op-1 coachklanten en je bankrekening is nog niet op het niveau dat je [...]

Uitstelgedrag, waarom doe je het niet als alles er is?

Door |2021-05-11T15:11:08+02:004 februari 2021|

  Tijdens mijn laatste sessie vroeg ik: "Waarom doe je het niet als alles er is en heb jij last van uitstelgedrag?" Ze begon gelijk te lachen, "Tja, euhhh weet ik niet. Het is echt mijn valkuil om met andere dingen aan de slag te gaan, dan te beginnen met de acties die zorgen voor nieuwe klanten." En hoe herkenbaar is dat. Het is bijna al klaar en toch doe je het niet. What the F, waarom doe je dat [...]

Schakel stoorzenders die je afhouden van je werk uit

Door |2021-01-18T17:26:04+01:005 januari 2021|

  Hoe schakel je stoorzenders die je afhouden van je werk uit? Je hebt een planning voor de dag gemaakt, maar constant wordt je afgeleid door zaken die niet bijdragen aan de groei van je bedrijf. Voor je gevoel ben je heel de dag brandjes aan het blussen en heb je geen tijd gehad om je te focussen op wat werkelijk moet gebeuren. Een stoorzender is een tijdslurpende afleiding die een productieve dag in de soep laat lopen. Het kan jouw [...]

Sneller een JA op mijn aanbod

Door |2020-12-03T12:59:57+01:003 december 2020|

  "Danielle, hoe krijg ik sneller een JA op mijn aanbod? Klanten zijn wel geïnteresseerd maar als het moment daar is om te kopen, dan haken ze af." De klant voor mij kijkt mij gefrustreerd aan. Ze heeft veel gesprekken met potentiële klanten en dat is allemaal leuk en aardig, tot ze haar aanbod doet. Dan haken ze allemaal massaal af op de prijs. Het is te duur, of het is de tijd nog niet, of ze moeten het nog [...]

Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-08-18T12:39:19+02:007 juli 2020|

De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS. Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven van [...]

Word zichtbaar voor klanten door een webinar

Door |2020-11-12T13:44:26+01:004 juni 2020|

  Zichtbaar voor klanten door een webinar te geven is slim. Maar zoals paddenstoelen uit de grond schieten, zo vliegen de webinars je de laatste tijd om de oren. Het gebeurt zo vaak dat je je wellicht afvraagt of het voor jouw onderneming ook nuttig is. Wellicht ergert het je soms ook een beetje en vraag je je af wat het nut van al die webinars is. Daarover kan ik kort zijn: als het houden van een webinar geen mogelijkheden [...]

Podiumvrees voor sociale media. Hoe kom je er vanaf?

Door |2020-06-14T16:51:34+02:001 mei 2020|

  Podiumvrees? De zoon van mijn vriendin had er totaal geen probleem mee. Onlangs ging ik met mijn vriendin naar een toneelstuk van haar 13-jarige zoon. Hij speelde een rol in een pittig toneelstuk. We verbaasden ons over de eenvoud waarmee hij over dat podium dartelde, improviseerde en totaal niet bang was voor “publiek” of een oordeel over zijn prestaties. “Waarom zou ik zenuwachtig zijn”, zei hij ijskoud: “Ik ben niet voor niks voor deze rol gekozen”.   Hij had [...]

Ga naar de bovenkant