5 fouten die ondernemers maken als ze doelen stellen

Door |2021-05-11T13:53:13+02:0011 mei 2021|

  Doelen stellen, je hebt het vast aan het begin van het jaar gedaan. Denk er maar eens aan terug. Doelen helpen je om gemotiveerd te blijven om je dromen te realiseren. En de één vliegt dit aan met een strakke planning en de ander heeft de ik-doe-maar-wat-tactiek, maar feit blijft dat iedere ondernemer doelen in zijn hoofd heeft... Misschien denk je nu... "Ho ho ho Danielle... ik ben niet zo van de doelen stellen, want ik wil alles op [...]

Meer klanten helpen (en laat jouw bedrijf groeien) door aan aantrekkelijk aanbod

Door |2021-05-11T14:09:30+02:0019 maart 2021|

"Meer klanten helpen... mag het ook een tikkie minder?" vraagt ze mij tijdens een coachingsessie. Als ondernemer hebben we allemaal dezelfde 24 uur in een dag. Hoe jij die uren gebruikt maakt het verschil tussen een succesvolle ondernemer en een harde werker die net niet genoeg verdient. Vaak zitten de harde werkers bomvol 1-op-1 klanten die ze begeleiden. Maar als je al jouw beschikbare uren volstopt met 1-op-1 coachklanten en je bankrekening is nog niet op het niveau dat je [...]

Schakel stoorzenders die je afhouden van je werk uit

Door |2021-01-18T17:26:04+01:005 januari 2021|

  Hoe schakel je stoorzenders die je afhouden van je werk uit? Je hebt een planning voor de dag gemaakt, maar constant wordt je afgeleid door zaken die niet bijdragen aan de groei van je bedrijf. Voor je gevoel ben je heel de dag brandjes aan het blussen en heb je geen tijd gehad om je te focussen op wat werkelijk moet gebeuren. Een stoorzender is een tijdslurpende afleiding die een productieve dag in de soep laat lopen. Het kan jouw [...]

Sneller een JA op mijn aanbod

Door |2020-12-03T12:59:57+01:003 december 2020|

  "Danielle, hoe krijg ik sneller een JA op mijn aanbod? Klanten zijn wel geïnteresseerd maar als het moment daar is om te kopen, dan haken ze af." De klant voor mij kijkt mij gefrustreerd aan. Ze heeft veel gesprekken met potentiële klanten en dat is allemaal leuk en aardig, tot ze haar aanbod doet. Dan haken ze allemaal massaal af op de prijs. Het is te duur, of het is de tijd nog niet, of ze moeten het nog [...]

Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-08-18T12:39:19+02:007 juli 2020|

De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS. Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven van [...]

Waarom jij als ondernemer niet in een zo hoort het hokje past

Door |2020-06-23T12:04:11+02:001 juni 2020|

  De laatste tijd komen er veel ondernemers op mijn pad die in een 'zo-hoort-het-hokje' zitten. In een heel uitgebreid en vurig pleidooi vertellen ze mij waarom hun marketing of sales op deze manier moet. Of waarom ze zich aan een template moeten houden en hoe ze dit geleerd hebben in hun training. Moeten, daar had ik als kind al een hekel aan. Ik zei altijd eigenwijs "Ik moet niks, ik mag...." Zelf als 6-jarige stond op mijn rapport 'Als Danielle [...]

Hoe hou ik mijn ondernemersvrijheid in alle keuze die ik moet maken

Door |2020-06-14T17:16:37+02:0016 april 2020|

Afgelopen week had ik een mooi gesprek over ondernemersvrijheid in het ondernemen met een ondernemer. Zij is super goed aan de slag met haar bedrijf en haar bedrijf groeit steeds een stukje verder. Super natuurlijk! De klanten zeggen ja tegen haar aanbod, ze maakt verschillende challenges en haar interactie op social media groeit. Alleen knaagt er iets bij haar. Ze heeft namelijk het gevoel dat ze haar vrijheid aan het opgeven is en dat ze constant hard aan het werk [...]

Waar vind ik gratis foto’s voor mijn blog

Door |2021-01-15T14:45:26+01:0022 maart 2020|

  "Ik zoek gratis foto's voor mijn blog, weet jij waar ik ze kan vinden Danielle?" Bloggen is belangrijk om klanten te krijgen. Je kunt je expertise laten zien in de artikelen. Veel ondernemers slaan daarom massaal aan het bloggen. Je kunt je expertise laten zien en het helpt je ook om gevonden te worden in de zoekmachines. Ideaal dus! Maar je hebt ook mooie afbeeldingen nodig om bij je blog te plaatsen en daarom wordt mij heel vaak gevraagd [...]

Hoe organiseer je een workshop?

Door |2020-06-04T12:54:06+02:006 maart 2020|

Hoe organiseer je een workshop, want heel veel ondernemers hebben een sprekersdroom. Ze willen heel graag spreken voor een groep en hun kennis delen. Alleen komen er direct gedachtes en bezwaren op het moment dat ze er maar aan denken om zelf een workshop te geven. “Kan ik dat wel? Wat ga ik vertellen tijdens mijn workshop? Hoe krijg ik een grote groep bij elkaar? etc.” Vaak kijken ze naar andere ondernemers als ze nadenken over hoe organiseer je een [...]

Een goedgekozen niche legt de basis voor een succesvol bedrijf

Door |2020-06-14T16:11:04+02:0026 februari 2020|

  Een goedgekozen niche is het allerbelangrijkste bij een succesvol bedrijf. Een niche is jouw stukje van de markt, waarbij je heel specifiek kiest voor jouw ideale klant. Met een niche kun je je aantrekkelijk positioneren. Als je deze communicatieboodschap vertelt, is het voor mensen direct helder wat je doet. En het mooie van een aantrekkelijke niche is dat klanten er ook op aangetrokken worden.   Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt [...]

Ga naar de bovenkant