7 sleutels voor minder werkdruk en meer plezier in het ondernemen

Als ondernemer kun je soms verdrinken in het werk. Er ligt veel op jouw bordje. Hoe zorg je ervoor dat je plezier houdt in het ondernemen en dat de werkdruk behapbaar blijft? Kun je alles tegelijk doen als ondernemer? Ik sprak laatst een klant die het lastig vond om alle ballen in de lucht te [...]

Waarom we het ondernemen soms te ingewikkeld maken

Het ondernemen is eigenlijk heel simpel. Je hebt een goed product nodig en je moet kunnen verkopen als een malle... Geloof mij, binnen no-time heb je dan een succesvol bedrijf. Terwijl veel ondernemers er alles aan doen om ondernemen heel complex te maken. Een simpele business lijkt door hun aanpak onbereikbaar en door alle ingewikkelde [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal [...]

Je doet jouw marketing naast al het andere werk

"Oja, ik moet ook nog even..." Voor veel ondernemers is het herkenbaar om de marketing naast hun andere werk te doen. Het bungelt er een beetje bij, maar het besef is er dat marketing belangrijk is om geld te verdienen. Dus op het laatste moment worden dingen ontwikkeld. Het is maar goed dat ze expert [...]

Hou marketing zo simpel mogelijk om leads te krijgen

Je kunt marketing heel complex maken, maar dat wil je niet. Hou marketing zo simpel mogelijk. Anders ben je er heel veel tijd mee kwijt en kost het je veel geld. Je wil juist dat je marketing simpel wordt. Ieder ondernemer wil leads die klanten kunnen worden. Om leads te krijgen in je marketingfunnel kun [...]

Wat moet je doen om te zorgen dat jij het marketing spel wint?

"Marketing dat werkt niet voor mij. Ik heb alle trucjes al een keer geprobeerd en niks werkt." Misschien zou dit uit jouw mond kunnen komen als jouw marketingresultaten tegenvallen. Ik kom regelmatig ondernemers tegen die weinig resultaten halen uit hun marketinginspanningen. Ze zijn hevig gefrustreerd, omdat zij de succesformule niet lijken te vinden. Ik begrijp [...]

Een Facebook bericht of een blog maken zorgt niet gelijk voor verkopen

Ik zie heel veel ondernemers hard werken aan hun blog artikelen of zwoegen op een Facebook bericht. Als ik dan vraag wat ze doen om hun producten te verkopen, dan krijg ik ook altijd deze marketingacties te horen. Oke, zit je er klaar voor? Een Facebookbericht of een blog op je website plaatsen gaat niet [...]

Met een goede planning voelt hard werken niet als werken

"Hard werken, veel uren maken... het hoort bij het ondernemen", zucht een klant tijdens een sessie. "Ik heb zoveel te doen, dat ik niet eens aan het werken van mijn strategie voor mijn bedrijf toekom". Misschien herken je het. Als gedreven ondernemer spring je elke dag uit bed om jouw mooie missie de wereld in [...]

Werk je soms harder dan dat je wilt als ondernemer

Het ondernemen daagt je uit en soms ben je harder aan het werk dan je eigenlijk wilt. Je hebt het niet altijd in de gaten. Je hebt periodes dat je je een slag in het rond werkt en de dagen voorbij vliegen. Pas als je later terugkijkt, zie je dat je zo hard hebt gewerkt. [...]

Pas op voor een bore-out in het ondernemen

Doe jij nou echt waar je blij van wordt of zit je midden in een bore-out? Als ondernemer start je jouw bedrijf en vaak gaat dat met heel veel passie. Je pakt alles aan en groeit steeds een stap verder. De alles aanpakken mentaliteit zorgt ervoor dat je bedrijf zo is gegroeid en dat je [...]