Hoe hou ik mijn ondernemersvrijheid in alle keuze die ik moet maken

Door |2020-06-14T17:16:37+02:0016 april 2020|

Afgelopen week had ik een mooi gesprek over ondernemersvrijheid in het ondernemen met een ondernemer. Zij is super goed aan de slag met haar bedrijf en haar bedrijf groeit steeds een stukje verder. Super natuurlijk! De klanten zeggen ja tegen haar aanbod, ze maakt verschillende challenges en haar interactie op social media groeit. Alleen knaagt er iets bij haar. Ze heeft namelijk het gevoel dat ze haar vrijheid aan het opgeven is en dat ze constant hard aan het werk [...]

Waar vind ik gratis foto’s voor mijn blog

Door |2022-02-16T15:03:49+01:0022 maart 2020|

  "Ik zoek gratis foto's voor mijn blog, weet jij waar ik ze kan vinden Danielle?" Bloggen is belangrijk om klanten te krijgen. Je kunt je expertise laten zien in de artikelen. Veel ondernemers slaan daarom massaal aan het bloggen. Je kunt je expertise laten zien en het helpt je ook om gevonden te worden in de zoekmachines. Ideaal dus! Maar je hebt ook mooie afbeeldingen nodig om bij je blog te plaatsen en daarom wordt mij heel vaak gevraagd [...]

Hoe organiseer je een workshop?

Door |2020-06-04T12:54:06+02:006 maart 2020|

Hoe organiseer je een workshop, want heel veel ondernemers hebben een sprekersdroom. Ze willen heel graag spreken voor een groep en hun kennis delen. Alleen komen er direct gedachtes en bezwaren op het moment dat ze er maar aan denken om zelf een workshop te geven. “Kan ik dat wel? Wat ga ik vertellen tijdens mijn workshop? Hoe krijg ik een grote groep bij elkaar? etc.” Vaak kijken ze naar andere ondernemers als ze nadenken over hoe organiseer je een [...]

Een goedgekozen niche legt de basis voor een succesvol bedrijf

Door |2020-06-14T16:11:04+02:0026 februari 2020|

  Een goedgekozen niche is het allerbelangrijkste bij een succesvol bedrijf. Een niche is jouw stukje van de markt, waarbij je heel specifiek kiest voor jouw ideale klant. Met een niche kun je je aantrekkelijk positioneren. Als je deze communicatieboodschap vertelt, is het voor mensen direct helder wat je doet. En het mooie van een aantrekkelijke niche is dat klanten er ook op aangetrokken worden.   Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt [...]

Klanten krijgen op je eigen manier

Door |2020-06-14T18:13:18+02:0018 februari 2020|

  Als je meer klanten wilt krijgen, dan is het goed om te onderzoeken welke verkooptactiek bij jou past. Ik zie te vaak dat ondernemers volgen wat een coach zegt en dan komen ze erachter dat het helemaal niet werkt voor hun bedrijf. “Hoe kan dat nou, want die coach of adviseur behaalt er veel resultaten mee en ik krijg er niet 1 klant door.” Je bent snel geneigd om te denken dat je iets niet goed doet. En vaak [...]

Irriteer je je aan businesscoaches? Dan heb je er juist eentje nodig

Door |2020-06-18T18:49:54+02:007 februari 2020|

  "Ik irriteer mij aan businesscoaches. Ik krijg er zelfs jeuk van. Het zijn allemaal mooie praatjes waarmee ze je in een programma willen lokken. Terwijl ik weet dat ik het gewoon zelf moet doen." De onderneemster voor mij keek mij heel strak aan en was overtuigd dat ze niet met mij ging samenwerken. "Ze kon dit toch zeker zelf wel oplossen!" Ik heb geen businesscoach nodig Ze werkte hard, maar had helaas wel te weinig klanten, te weinig aanvragen, [...]

Jezelf vergelijken met andere ondernemers

Door |2020-06-18T19:49:09+02:008 januari 2020|

Als je het lastig vindt om een planning te maken, dan is het verleidelijk om bij andere ondernemers te kijken en jezelf te vergelijken. Wat doen zij? Kun jij dat ook doen? De vraag is alleen of het handig is. Ik denk het niet en ik leg je graag uit waarom. Iedere ondernemer heeft een eigen aanpak Je kunt niet klakkeloos kopiëren wat een andere ondernemer doet. Wat bij de één werkt, hoeft niet voor een ander te werken. Het [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie

Door |2019-11-08T11:15:19+01:008 november 2019|

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven. Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Ga naar de bovenkant