Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-07-07T12:49:52+02:007 juli 2020|

  De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS.   Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven [...]

Hoe kun je een landingspagina optimaliseren – 3 tips

Door |2020-06-28T14:36:45+02:0028 juni 2020|

  Als je weet HOE je een landingspagina kunt optimaliseren, dan heeft dat effect op het verkeer en de resultaten van jouw landingspagina. Misschien merk je dat bezoekers jouw landingspagina wegklikken of maar een paar seconde aanwezig zijn. Het bounce resultaat van je landingspagina dendert naar beneden en je verdwijnt uit de Google resultaten. Wat kun je hieraan doen? Want het is duidelijk tijd om je landingspagina te optimaliseren.    Wat is een landingspagina? Een landingspagina is de websitepagina waar een websitebezoeker terechtkomt [...]

Word zichtbaar voor klanten door een webinar

Door |2020-06-08T14:51:51+02:004 juni 2020|

  Zichtbaar voor klanten door een webinar te geven is slim. Maar zoals paddenstoelen uit de grond schieten, zo vliegen de webinars je de laatste tijd om de oren. Het gebeurt zo vaak dat je je wellicht afvraagt of het voor jouw onderneming ook nuttig is. Wellicht ergert het je soms ook een beetje en vraag je je af wat het nut van al die webinars is. Daarover kan ik kort zijn: als het houden van een webinar geen mogelijkheden [...]

Waarom jij als ondernemer niet in een zo hoort het hokje past

Door |2020-06-23T12:04:11+02:001 juni 2020|

  De laatste tijd komen er veel ondernemers op mijn pad die in een 'zo-hoort-het-hokje' zitten. In een heel uitgebreid en vurig pleidooi vertellen ze mij waarom hun marketing of sales op deze manier moet. Of waarom ze zich aan een template moeten houden en hoe ze dit geleerd hebben in hun training. Moeten, daar had ik als kind al een hekel aan. Ik zei altijd eigenwijs "Ik moet niks, ik mag...." Zelf als 6-jarige stond op mijn rapport 'Als Danielle [...]

Wat is acquisitie en hoe krijg jij er klanten door?

Door |2020-05-30T19:47:23+02:0030 mei 2020|

Wat is acquisitie en hoe krijg je door acquisitie klanten? Een vraag die veel aan mij gesteld wordt als businesscoach als er gezocht wordt naar manieren om klanten te krijgen. Acquisitie is het complete plan dat je inzet om klanten te werven en ze te overtuigen om voor jouw product of dienst te kiezen. Je kunt koude en warme acquisitie inzetten. De afgelopen tijd is er op het gebied van acquisitie veel veranderd door de opkomst van social media en [...]

Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-06-08T15:27:58+02:0026 mei 2020|

  Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze [...]

Wat als de resultaten van je online inspanningen tegenvallen?

Door |2020-06-08T10:52:02+02:0014 mei 2020|

Vallen je online inspanningen tegen? Vol enthousiasme ben je met je Facebook advertentie gestart. Je hebt nagedacht over de tekst. Er zit een mooie afbeelding bij. Eindelijk heb je uitgevonden hoe alle instellingen van een Facebook advertentie moeten staan... dus hup, je drukt op de groene knop 'publiceer'. Laat de aanmeldingen voor je nieuwsbrief nu maar binnenstromen. Vol spanning wacht je op je resultaten. Je hebt zo je best gedaan om het in de lucht te krijgen. Alleen blijkt [...]

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden in je communicatie

Door |2020-06-14T17:24:10+02:0022 april 2020|

Om maar met de deur – en een paar serieuze clichés – in huis te vallen: het is wetenschappelijk bewezen: één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Jij onthoudt veel beter wat ik hier schrijf als je om de 75 – 100 woorden een plaatje ziet dat slaat op deze tekst. Daar is niks mis mee. Het is gewoon een gegeven waar je rekening mee dient te houden als je content gaat schrijven en creëren voor de sociale media waarop [...]

Help, ik heb geen klanten meer. Wat kan ik doen om klanten te krijgen?

Door |2020-06-14T17:19:37+02:0012 april 2020|

Iedere ondernemer herkent de situatie waarin er geen klanten zijn. Je haalt alles uit de kast, doet alles volgens het boekje. Maar de klanten? Die zijn nergens te bekennen. Frustrerend! Er gaat al zoveel tijd in zitten en soms voelt het als roepen in de woestijn. “Hallo, is er iemand?” Waarom werkt de strategie van het internet niet Wat is er aan de hand? Waarom komen de klanten niet op je af, zoals je vaak voorbij ziet komen op het [...]

Leest niemand jouw blog, ga door met schrijven!

Door |2020-06-14T17:36:23+02:004 april 2020|

  Leest niemand je blog en vind je bloggen frusterend omdat het zo weinig resultaten oplevert? Je bent niet de enige. Veel ondernemers vinden bloggen een hoop werk en doen het daarom niet. Je ziet 2 of 3 artikelen op de website en daarna volgt er nooit meer een nieuw artikel. En dat is jammer, want er zitten veel voordelen aan het regelmatig delen van artikelen op je website.   Iedere week werk je aan je zichtbaarheid Als je iedere [...]

Go to Top