Businesscoach voor hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers 06 - 14 83 44 31 | info@gripopbedrijfsgroei.nl

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|Blog, Businesscoach, Delegeren, Klanten krijgen, Marketing, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen, Strategie|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Waarom laat ik mij afleiden door social media als ondernemer

Door |2019-08-02T10:22:17+02:0025 juli 2019|Blog, Mindset, Ondernemerstips, Planning, Slim ondernemen|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder:   Het is zo verleidelijk. Even je social media checken en voor je het weet ben je 2 uur verder. Poef, weg is je tijd en het komt niet meer terug. Je wil focus aanbrengen en geen afleiding. Er is genoeg te doen en je wilt juist bezig zijn met alle dingen die bijdragen aan het succes dat je wilt behalen. Alleen het is zo leuk. Het verhaal van een vriendin. Een [...]

Waarom wacht ik altijd tot het laatste moment?

Door |2019-07-10T10:11:54+02:0025 juni 2019|Blog, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Mindset, Ondernemerstips|

Je had het je nog zo voorgenomen. Deze keer ging je vooruit werken en niet meer wachten tot op het laatste moment om het af te maken. Alleen je hebt het weer voor elkaar. De deadline komt in zicht en nu geef je flink gas om het op het gewenste moment klaar te hebben. Door je hoofd schiet steeds de vraag "Waarom lukt het mij niet om het te plannen en stel ik tot het allerlaatste moment uit? Ik kies [...]

Je weet precies wat je moet doen als ondernemer en het lukt niet

Door |2019-06-18T15:31:42+02:0018 juni 2019|Blog, Businesscoach, Hoogbegaafd, Hooggevoelig, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

“Danielle hoe moet het dan? Ik weet precies hoe het werkt, alleen ik krijg het toch niet voor elkaar". Mijn klant keek mij wanhopig aan en wat herkende ik haar frustratie. Veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers zoeken naar het antwoord op de vraag "HOE moet het dan?" Ze blijven trainingen volgen om antwoorden te krijgen, alleen het lukt ze niet om de kennis te linken aan de bestaande kennis die ze al hebben.  Hun brein wordt weer gevoed met nieuwe kennis [...]

Waarom je sales niet mag vergeten, zelfs niet als het heel druk is

Door |2019-04-06T07:39:04+02:006 april 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

Als ondernemer heb je veel ballen in de lucht te houden, waardoor er op sommige dagen bijna geen tijd is voor sales. Alleen als er weinig tijd is voor sales, dan zie je dat gelijk terug in je omzet. We hebben er als drukbezette ondernemer allemaal last van. De tijd. Het liefst willen we die stilzetten. Even de administratie bijwerken. Er moet ook nog een nieuwsbrief de deur uit. En voor je het weet is de dag voorbij en heb [...]

Deel 3: Jij bent de krachtige motor achter jouw marketingsucces

Door |2019-08-05T08:37:29+02:0017 maart 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

Het is heel frustrerend als keer op keer blijkt dat je zelf de grootste oorzaak bent van het tegenvallend resultaat. Ook als het een perfect ingerichte marketingcampagnes was. Je kunt de mooiste marketingcampagnes bedenken, als jij er niet in gelooft dan gaat het resultaat tegenvallen. Mijn klanten ontwikkelen de prachtigste dingen. Ze zetten complete campagnes professioneel op en het klopt volgens de 'marketingstrategie'. Alleen de resultaten zijn elke keer bedroevend. Er zijn geen aanmeldingen voor een programma en een workshop gaat [...]

Waarom we het ondernemen soms te ingewikkeld maken

Door |2019-02-08T06:49:26+01:008 februari 2019|Blog, Businesscoach, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

Het ondernemen is eigenlijk heel simpel. Je hebt een goed product nodig en je moet kunnen verkopen als een malle... Geloof mij, binnen no-time heb je dan een succesvol bedrijf. Terwijl veel ondernemers er alles aan doen om ondernemen heel complex te maken. Een simpele business lijkt door hun aanpak onbereikbaar en door alle ingewikkelde strategieën houden ze hun eigen groeisnelheid tegen. Het ondernemen is te ingewikkeld geworden Je valt stil of je hebt het gevoel dat je iedere dag [...]

Het ondernemen gaat bij jou niet moeiteloos

Door |2018-12-16T10:20:02+01:0016 december 2018|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips|

  Moeiteloos ondernemen, geloof jij het? Overal popt het op, moeiteloze marketing, moeiteloos ondernemen, trek moeiteloos je klanten aan... Maar jij zit daar mooi. Bij jou gaat het helemaal niet moeiteloos. Sterker nog, het is een enorme uitdaging. Als je dan een beetje op mij lijkt, dan irriteren deze loze kreten je. "Tuurlijk, als ik eenmaal de moeiteloze vibe te pakken hebt... dan word ik succesvol. Hoe ik die moeiteloze vibe te pakken krijg? Geen idee... dat lees je dan [...]

Kun je verkopen leren?

Door |2019-03-03T19:34:30+01:003 november 2018|Blog, Businesscoach, Geldmindset, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips|

"Verkopen, is dat te leren? Ik ben er niet zo goed in, dus volgens mij moet ik op les." Vol overtuiging vertelde mijn klant dit tijdens een coachingsessie. Ze was er echt van overtuigd dat zij niet kon verkopen. Het woord alleen al zorgde voor de bibbers. Ongeveer 70% van de coaches en trainers vindt het moeilijk om te verkopen Ze is daar niet de enige in. Veel ondernemers vinden het lastig om te verkopen. "Als ik jou mag verkopen [...]

Hoe ga je om met bezwaren tijdens een verkoopgesprek?

Door |2018-09-03T11:48:19+02:003 september 2018|Blog, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips|

Heerlijk, je merkt tijdens een verkoopgesprek dat je klant de ideale klant is om in jouw programma te stappen. Je hebt alles goed gedaan en je komt op het punt dat je een aanbod gaat doen. Alleen blijft de JA uit. Sterker nog de klant zegt: "Ik denk er nog even over na." Weg is de bubbel waar je samen in zat. Heb je iets niet goed gedaan? Het verkoopgesprek loopt niet zoals je had verwacht Je wordt onrustig en [...]