Uitstelgedrag, waarom doe je het niet als alles er is?

Door |2021-02-04T14:47:00+01:004 februari 2021|

  Tijdens mijn laatste sessie vroeg ik: "Waarom doe je het niet als alles er is en heb jij last van uitstelgedrag?" Ze begon gelijk te lachen, "Tja, euhhh weet ik niet. Het is echt mijn valkuil om met andere dingen aan de slag te gaan, dan te beginnen met de acties die zorgen voor nieuwe klanten." En hoe herkenbaar is dat. Het is bijna al klaar en toch doe je het niet. What the F, waarom doe je dat [...]

Met een proactieve mindset bereik je wat je wilt

Door |2020-09-25T17:59:38+02:0025 september 2020|

  Zonder een proactieve mindset loopt de mentale en fysieke spanning voor een ambitieuze ondernemer soms hoog op. De statistieken liegen er dan ook niet om - op jaarlijkse basis zijn er maar liefst meerdere honderdduizenden vastgestelde zaken van burn-out en depressie bij ondernemers, met in enkele gevallen zelfs een noodgedwongen opdoeking als gevolg.   Hoe werkt voor jezelf zorgen? Zorg dragen voor je lichaam en geest is belangrijk. Wanneer je dit consistent weet toe te passen, vormt dit het [...]

Waarom een businesscoach niks voor jou kan beslissen

Door |2020-06-25T08:53:40+02:0010 mei 2020|

De ondernemer voor mij wil dat ik als businesscoach beslissingen neem. Ze kijkt mij indringend aan "Wat zou jij doen, Danielle?" Alleen ik kan daar geen antwoord op geven. Sterker nog, dat wil ik niet. Ik wil dat je zelf blijft nadenken en zelf jouw bedrijf runt. Dat is de enige weg naar succes. Het is jouw bedrijf. Jij bent begonnen. Ergens zag je een mogelijkheid om van betekenis te zijn. Dat heb je aangegrepen. Dappere beslissingen hebben gemaakt dat [...]

Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-06-14T16:21:52+02:007 mei 2020|

  Zichtbaar worden voor klanten is voor veel ondernemers een uitdaging. Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. [...]

Hoe hou ik mijn ondernemersvrijheid in alle keuze die ik moet maken

Door |2020-06-14T17:16:37+02:0016 april 2020|

Afgelopen week had ik een mooi gesprek over ondernemersvrijheid in het ondernemen met een ondernemer. Zij is super goed aan de slag met haar bedrijf en haar bedrijf groeit steeds een stukje verder. Super natuurlijk! De klanten zeggen ja tegen haar aanbod, ze maakt verschillende challenges en haar interactie op social media groeit. Alleen knaagt er iets bij haar. Ze heeft namelijk het gevoel dat ze haar vrijheid aan het opgeven is en dat ze constant hard aan het werk [...]

Welke prijs vraag je voor je aanbod of dienst aan klanten?

Door |2020-06-04T12:44:13+02:0010 maart 2020|

Welke prijs vraag je voor je aanbod? Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod. Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek. Misschien herken je het. En [...]

Irriteer je je aan businesscoaches? Dan heb je er juist eentje nodig

Door |2020-06-18T18:49:54+02:007 februari 2020|

  "Ik irriteer mij aan businesscoaches. Ik krijg er zelfs jeuk van. Het zijn allemaal mooie praatjes waarmee ze je in een programma willen lokken. Terwijl ik weet dat ik het gewoon zelf moet doen." De onderneemster voor mij keek mij heel strak aan en was overtuigd dat ze niet met mij ging samenwerken. "Ze kon dit toch zeker zelf wel oplossen!" Ik heb geen businesscoach nodig Ze werkte hard, maar had helaas wel te weinig klanten, te weinig aanvragen, [...]

Waarom experts altijd wel iets van jouw aanbod en aanpak vinden

Door |2020-06-18T18:58:20+02:0027 januari 2020|

  Als je onzeker bent dan is het altijd even slikken om feedback te ontvangen van experts. Je bent te gevoelig voor de meningen van anderen, waardoor het commentaar je tot diep in je ziel raakt. Zeker bij een hooggevoelige of hoogbegaafde ondernemer kan deze feedback harder dan normaal binnenkomen. Je denkt er goed aan te doen om het te laten zien aan experts In al je kwetsbaarheid laat je aan experts jouw content of je keurig ontwikkelde websitepagina zien. [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Waarom laat ik mij afleiden door social media als ondernemer

Door |2019-08-02T10:22:17+02:0025 juli 2019|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder:   Het is zo verleidelijk. Even je social media checken en voor je het weet ben je 2 uur verder. Poef, weg is je tijd en het komt niet meer terug. Je wil focus aanbrengen en geen afleiding. Er is genoeg te doen en je wilt juist bezig zijn met alle dingen die bijdragen aan het succes dat je wilt behalen. Alleen het is zo leuk. Het verhaal van een vriendin. Een [...]

Ga naar de bovenkant