Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil

Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven krijgen op basis van hun klikgedrag. Video's met extra informatie, zodat de klant weer waarde krijgt en overtuigd raakt van jouw expertise. Retargetingcampagnes op Facebook, zodat klanten nogmaals worden uitgenodigd om het aanbod te bekijken. Er is tegenwoordig zoveel nodig is om via online marketing klanten te krijgen. Vind je het gek dat je vastloopt als je het in je eentje probeert te doen.

Vastlopen in het bedenken van je funnel overkomt veel ondernemers

Is er geen andere manier? Om in minimale tijd toch HEEL goed te verdienen? Ik ben tot de conclusie gekomen dat er 3 zaken nodig zijn, zodat je niet langer hoeft te werken dan nodig is. En de allersimpelste funnel ontwikkelt, zonder technisch gedoe.

 

[Succesgewoonte 1] Focus op een klant die niet een hele funnel door wil, maar die snel ‘ja’ kan zeggen

Drukbezette en ambitieuze ondernemers hebben geen tijd om alle mailtjes van een funnel te open. Laat staan dat ze zin hebben om ze allemaal te lezen. Deze klant vraagt om een andere aanpak.

Vaak zijn het wel de klanten die eager zijn. Ze laten nu al zien dat ze de stappen willen zetten. Jij met jouw kennis bent aantrekkelijk voor deze klanten en ze voelen dat ze bij jou moeten zijn. Deze klanten wil je niet vervelen met een funnel. Benader ze direct en doe je aanbod. Grote kans dat ze direct JA zeggen als jij het perspectief kunt laten zien en het resultaat van jouw aanbod.

Welke klant in jouw omgeving geeft dit signaal af en kun je direct benaderen?

[Succesgewoonte 2] Gebruik een simpele methode in je funnel om te overtuigen

Een funnel is bedoeld om klanten te overtuigen. Er is een bezwaar om met jou in zee te gaan en dat wil je in een funnel wegnemen. Alleen gaan veel ondernemers klanten overspoelen met kennis in een funnel.

Wat nodig is om jouw aanbod te verkopen in een funnel is niet nog meer kennis te delen, maar je moet een interventie doen.

In een funnel moet bewustwording worden getriggerd. De klant beseft zich dat het probleem groter is dan dat de klant dacht. Het is tijd om er iets aan te doen, want anders komt het nachtmerriescenario als ze op de oude manier doorgaan. Als je deze simpele methode toepast in je funnel staan klanten direct open voor het resultaat van jouw aanbod en zijn bereidt om het te kopen.

Check daarom je funnel. Ben jij alleen maar meer kennis aan het delen of ben je de klant aan het overtuigen om jouw aanbod te kopen?

[Succesgewoonte 3] Bedenk een eenvoudige marketingactie, waarmee je je boodschap verspreidt en goede leads binnenhaalt

Directe acties zijn nodig om op korte termijn je programma te verkopen. Om dit goed te doen kan een funnel je helpen. De uitdaging zit erin om deze eenvoudig te houden. Vaak gaan we helemaal los met het bedenken van een marketingactie en voor je het weet zit je te zwoegen om alles in de lucht te krijgen.

Veel slimmer is het om een korte krachtige actie te doen. Bijvoorbeeld een e-mailcampagne van 3 mailtjes waarin je de klanten uitnodigt voor een gesprek met jou. Of een 9-woorden mail te versturen. Deze campagnes zijn zo gemaakt en werken ijzersterk. Het zijn bewezen strategieën om leads te krijgen en zijn prima te gebruiken als een funnel na jouw weggever.

Als je merkt dat je marketing ingewikkeld wordt en veel tijd opslurpt, kijk dan of de marketingactie niet te complex is geworden en of het makkelijker kan.

 

 

Kortom, merk je dat je verdwaalt in je funnel?

[SUCCESGEWOONTE 1] FOCUS OP EEN KLANT DIE NIET EEN HELE FUNNEL DOOR WIL, MAAR DIE SNEL 'JA' KAN ZEGGEN

[SUCCESGEWOONTE 2] GEBRUIK EEN SIMPELE METHODE OM IN JE FUNNEL TE OVERTUIGEN

[SUCCESGEWOONTE 3] BEDENK EEN EENVOUDIGE MARKETINGACTIE, WAARMEE JE JE BOODSCHAP VERSPREIDT EN GOEDE LEADS BINNENHAALT

 

 

We zoeken allemaal naar een oplossing om eenvoudig online klanten te krijgen

Een funnel helpt je om klanten op een automatische piloot door een verkoopproces te laten gaan en is dus een hele slimme tactiek om in te zetten. Het gaat mis als we te ingewikkeld gaan doen. Als je een funnel wilt opzetten die uit tig mailtjes bestaat, waardoor je zelf niet meer weet wat je waar moet zetten als je de mailtjes wilt inrichten in mailprogramma.

Keep it simple. Dat is wat ik je wil meegeven. Liever 3 mailtjes die klanten overtuigen, dan een overload aan content die je afvuurt op een klant. Als je merkt dat je vastloopt in het ontwikkelen van je funnel, kijk of je het simpeler kunt maken en bouw het daarna eventueel uit.

 

Als je dit artikel waardevol vindt, help dan mee dit te verspreiden door het te delen met andere ondernemers. Dit kan door middel van de social mediaknoppen hieronder. Ik vind het ook altijd fijn als je een reactie achterlaat. Heb jij een funnel? en waarom?

 

 

Zoek je antwoorden op jouw ondernemersvragen of ervaar je knelpunten in het bedrijf? Laat mij meekijken, zodat we samen de oorzaak tevoorschijn halen en oplossen | Grip op jezelf, je bedrijf en je groei |