Wat als de resultaten van je online inspanningen tegenvallen?

Door |2020-05-19T13:37:14+02:0014 mei 2020|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales|

Vol enthousiasme ben je met je Facebook advertentie gestart. Je hebt nagedacht over de tekst. Er zit een mooie afbeelding bij. Eindelijk heb je uitgevonden hoe alle instellingen van een Facebook advertentie moeten staan... dus hup, je drukt op de groene knop 'publiceer'. Laat de aanmeldingen voor je nieuwsbrief nu maar binnenstromen. Vol spanning wacht je op je resultaten. Je hebt zo je best gedaan om het in de lucht te krijgen. Alleen blijkt (zoals bij zoveel ondernemers) het [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-05-19T10:37:09+02:0012 mei 2020|Blog, Businesscoach, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie|

In mijn werk als businesscoach krijg ik (door een marketincheck te doen) dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk [...]

Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-05-24T17:23:58+02:007 mei 2020|Blog, Marketing, Mindset, Online marketing, Sales|

Heb jij dat ook? Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. Veel ondernemers kampen met deze beperkende ruis [...]

(A)sociale media en “etiquette” …

Door |2020-05-24T20:40:54+02:0028 april 2020|Blog, Marketing, Online marketing, Social media|

Mopperen over sociale vaardigheden die “verslechteren” door sociale media: Tja … dat doen we allemaal weleens toch? Ik vind het zelf ook erg vervelend als ik met een vriendin aan het lunchen ben en ze checkt iedere paar minuten haar mobiele telefoon of dat ze nog berichten heeft. “Joehoe … hello … I am here. Mag ik er ook wezen? “Mag” ik er “ff” tussendoor … misschien … maybe … Ja, fijn hoor! Heel fijn…” zeg ik dan het liefste [...]

Bloggen of vloggen: een noodzakelijk kwaad of een kans?

Door |2020-05-24T20:50:12+02:0018 april 2020|Blog, Marketing, Online marketing, Social media, Website|

Houd jij al een blog bij, waarbij je jouw klanten inspireert, amuseert, en met woorden illustreert wat jij met jouw onderneming voor hen kunt betekenen? Wellicht zie je het nut er niet zo van in. Iedereen kan wel van de daken schreeuwen dat iedere zichzelf respecterende ondernemer niet buiten een blog kan, jij hebt een broertje dood aan het schrijven van ‘nutteloze’ teksten. Jij hebt geen tekstbrein. Overweeg in dit geval dan vooral een ander medium dat ook nuttig kan [...]

Facebook en Instagram berichten inplannen met creatorstudio voor makers

Door |2020-05-24T21:49:19+02:0013 april 2020|Blog, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Planning, Social media|

Iedere ondernemer weet dat het handig is om berichten in te plannen op Facebook en Instagram. Het scheelt je veel tijd en je kunt in 1 keer een hoop berichten inplannen. Alleen hoe plan je berichten in op je Facebook of Instagram pagina? Er zijn wel tools, maar dat vindt het algoritme niet zo fijn als je die gebruikt en dan wordt je bericht minder getoond. Goed nieuws, wat Facebook heeft zelf een tool ontwikkeld en dat heet Studio voor [...]

Help, ik heb geen klanten meer. Wat kan ik doen om klanten te krijgen?

Door |2020-05-24T22:00:29+02:0012 april 2020|Blog, Geldmindset, Klanten krijgen, Marketing, Sales|

Iedere ondernemer herkent de situatie waarin er geen klanten zijn. Je haalt alles uit de kast, doet alles volgens het boekje. Maar de klanten? Die zijn nergens te bekennen. Frustrerend! Er gaat al zoveel tijd in zitten en soms voelt het als roepen in de woestijn. “Hallo, is er iemand?” Waarom werkt de strategie van het internet niet Wat is er aan de hand? Waarom komen de klanten niet op je af, zoals je vaak voorbij ziet komen op het [...]

Ook al leest voor jouw gevoel niemand je blog, ga door met schrijven!

Door |2020-05-26T21:29:53+02:004 april 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Strategie|

Veel ondernemers vinden bloggen een hoop werk en doen het daarom niet. Je ziet 2 of 3 artikelen op de website en daarna volgt er nooit meer een nieuw artikel. En dat is jammer, want er zitten veel voordelen aan het regelmatig delen van artikelen op je website. Als je bijvoorbeeld iedere week een blog op je website zet, worden deze artikelen toegevoegd aan het wereldwijde web en kunnen worden gevonden door bepaalde zoekwoorden. Deze nieuwe artikelen worden door Google [...]

Ondernemers, wees blij met een onpersoonlijke uitnodiging op LinkedIn

Door |2020-05-26T21:34:35+02:0030 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Social media|

Heb jij ook een LinkedIn profiel en krijg jij regelmatig een onpersoonlijke uitnodiging van een persoon die je helemaal niet kent. “Hup, niet accepteren het verzoek. In de prullenbak ermee.” Niet doen! Want heb je er wel eens over nagedacht dat dit een potentiële klant kan zijn? Ondernemers werken hard om FANS te krijgen op Social Media Op Facebook doen ondernemers er alles voor om een LIKE te krijgen van potentiële klanten. Op Twitter is het ook fijn als je [...]

Mis jij nieuwe klanten door de ‘Over Mij pagina’ op je website?

Door |2020-05-26T21:38:14+02:0026 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Website|

Klanten willen je leren kennen en op deze pagina gaan nieuwe klanten even snuffelen aan jou. “Wie is het? Wat heeft hij/ zij gedaan? En waarom moet ik met hem/ haar in zee gaan?” De grootste fout die veel ondernemers maken, is dat deze pagina daadwerkelijk alleen over hun gaat. “Dat wil een klant toch weten? Op welke studie je hebt gevolgd, wie je bent etc.” Sorry, niet dus! Klanten gaan door verschillende koopfases op een website Een klant is [...]