Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-07-07T12:49:52+02:007 juli 2020|

  De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS.   Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven [...]

Hoe kun je een landingspagina optimaliseren – 3 tips

Door |2020-06-28T14:36:45+02:0028 juni 2020|

  Als je weet HOE je een landingspagina kunt optimaliseren, dan heeft dat effect op het verkeer en de resultaten van jouw landingspagina. Misschien merk je dat bezoekers jouw landingspagina wegklikken of maar een paar seconde aanwezig zijn. Het bounce resultaat van je landingspagina dendert naar beneden en je verdwijnt uit de Google resultaten. Wat kun je hieraan doen? Want het is duidelijk tijd om je landingspagina te optimaliseren.    Wat is een landingspagina? Een landingspagina is de websitepagina waar een websitebezoeker terechtkomt [...]

Je website is een op zichzelf staand internet bedrijf

Door |2020-06-28T13:40:17+02:0023 juni 2020|

  Veel bedrijven hebben een website. Je kunt ook eigenlijk niet meer anders, want klanten Googlen tegenwoordig op de mogelijkheden en je wilt dat jouw bedrijf ook in de zoekresultaten naar voren komt.   Alleen heb ik een vraag voor je. Is jouw website een bedrijf op zich?   Of zie je, als je heel eerlijk bent… dat alle focus op het fysieke bedrijf is gericht en dat de website er maar een beetje bij bungelt? Goed je plaatst wel [...]

Word zichtbaar voor klanten door een webinar

Door |2020-06-08T14:51:51+02:004 juni 2020|

  Zichtbaar voor klanten door een webinar te geven is slim. Maar zoals paddenstoelen uit de grond schieten, zo vliegen de webinars je de laatste tijd om de oren. Het gebeurt zo vaak dat je je wellicht afvraagt of het voor jouw onderneming ook nuttig is. Wellicht ergert het je soms ook een beetje en vraag je je af wat het nut van al die webinars is. Daarover kan ik kort zijn: als het houden van een webinar geen mogelijkheden [...]

Waarom jij als ondernemer niet in een zo hoort het hokje past

Door |2020-06-23T12:04:11+02:001 juni 2020|

  De laatste tijd komen er veel ondernemers op mijn pad die in een 'zo-hoort-het-hokje' zitten. In een heel uitgebreid en vurig pleidooi vertellen ze mij waarom hun marketing of sales op deze manier moet. Of waarom ze zich aan een template moeten houden en hoe ze dit geleerd hebben in hun training. Moeten, daar had ik als kind al een hekel aan. Ik zei altijd eigenwijs "Ik moet niks, ik mag...." Zelf als 6-jarige stond op mijn rapport 'Als Danielle [...]

Wat als de resultaten van je online inspanningen tegenvallen?

Door |2020-06-08T10:52:02+02:0014 mei 2020|

Vallen je online inspanningen tegen? Vol enthousiasme ben je met je Facebook advertentie gestart. Je hebt nagedacht over de tekst. Er zit een mooie afbeelding bij. Eindelijk heb je uitgevonden hoe alle instellingen van een Facebook advertentie moeten staan... dus hup, je drukt op de groene knop 'publiceer'. Laat de aanmeldingen voor je nieuwsbrief nu maar binnenstromen. Vol spanning wacht je op je resultaten. Je hebt zo je best gedaan om het in de lucht te krijgen. Alleen blijkt [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-06-08T10:54:35+02:0012 mei 2020|

Door een marketingcheck te doen, krijg ik als businesscoach dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk inkomen mee te [...]

Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-06-14T16:21:52+02:007 mei 2020|

  Zichtbaar worden voor klanten is voor veel ondernemers een uitdaging. Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. [...]

(A)sociale media en social media etiquette” …

Door |2020-06-14T17:12:15+02:0028 april 2020|

  Mopperen over social media etiquette en sociale vaardigheden die “verslechteren”: Tja … dat doen we allemaal weleens toch? Ik vind het zelf ook erg vervelend als ik met een vriendin aan het lunchen ben en ze checkt iedere paar minuten haar mobiele telefoon of dat ze nog berichten heeft. “Joehoe … hello … I am here. Mag ik er ook wezen? “Mag” ik er “ff” tussendoor … misschien … maybe … Ja, fijn hoor! Heel fijn…” zeg ik dan [...]

Bloggen of vloggen: een noodzakelijk kwaad of een kans?

Door |2020-06-14T16:38:07+02:0018 april 2020|

  Bloggen of vloggen, veel ondernemers vragen zich af wat slimmer is. Dus ik ben nieuwsgierig... Houd jij al een blog bij, waarbij je jouw klanten inspireert, amuseert, en met woorden illustreert wat jij met jouw onderneming voor hen kunt betekenen? Wellicht zie je het nut er niet zo van in. Iedereen kan wel van de daken schreeuwen dat iedere zichzelf respecterende ondernemer niet buiten een blog kan, jij hebt een broertje dood aan het schrijven van ‘nutteloze’ teksten. Jij [...]

Go to Top