Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-05-30T19:52:56+02:0026 mei 2020|Blog, Klanten krijgen, Online marketing, Sales, Social media, Strategie|

Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze gaat [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-05-19T10:37:09+02:0012 mei 2020|Blog, Businesscoach, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie|

In mijn werk als businesscoach krijg ik (door een marketincheck te doen) dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk [...]

Ook al leest voor jouw gevoel niemand je blog, ga door met schrijven!

Door |2020-05-26T21:29:53+02:004 april 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Strategie|

Veel ondernemers vinden bloggen een hoop werk en doen het daarom niet. Je ziet 2 of 3 artikelen op de website en daarna volgt er nooit meer een nieuw artikel. En dat is jammer, want er zitten veel voordelen aan het regelmatig delen van artikelen op je website. Als je bijvoorbeeld iedere week een blog op je website zet, worden deze artikelen toegevoegd aan het wereldwijde web en kunnen worden gevonden door bepaalde zoekwoorden. Deze nieuwe artikelen worden door Google [...]

Waarom je niets verkoopt via social media

Door |2020-02-10T17:55:56+01:002 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales, Social media, Strategie|

Ben jij druk in de weer met social media? Je hoort namelijk gouden berichten over het inzetten van social media en dat dit jou met weinig inspanning veel klanten gaat opleveren. Maar de waarheid is, dat je uren bezig bent en er snel heel veel tijd in het social media verhaal gaat zitten. Iedere keer ben je druk bezig om iets “leuks” te verzinnen, maar eigenlijk heeft het je tot nu toe nog geen klanten opgeleverd. “Frustrerend zeg! Waarom wil [...]

5 tips voor online marketing succes

Door |2020-02-10T17:32:31+01:0022 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Strategie|

Online marketing is niet altijd makkelijk. Er zijn zoveel mogelijkheden en vaak gaat het inzetten van de verschillende online marketing tools met vallen en opstaan. Om je vandaag te helpen en om jouw geld te besparen met dit proces, heb ik 5 online marketing tips gemaakt. Tip 1 – Laat je zien wat je in huis hebt als expert Bij online marketing draait het in de communicatie om vertrouwen. Je koopt namelijk het liefst van iemand die je kent en [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-01-30T09:04:46+01:0030 januari 2020|Blog, Businesscoach, E-mailmarketing, Marketing, Online marketing, Social media, Strategie, Website|

Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie aansporen. Welke actie? Nou die van schrijf nu in, [...]

Jezelf vergelijken met andere ondernemers

Door |2020-01-15T13:34:36+01:008 januari 2020|Blog, Businesscoach, Planning, Slim ondernemen, Strategie|

Het nieuwe jaar is gestart en vol energie ga je een jaarplanning maken voor het komende jaar. Als je het lastig vindt om deze planning te maken, dan is het verleidelijk om bij andere ondernemers te kijken en jezelf te vergelijken. Wat doen zij? Kun jij dat ook doen? De vraag is alleen of het handig is. Ik denk het niet en ik leg je graag uit waarom. Iedere ondernemer heeft een eigen aanpak Je kunt niet klakkeloos kopiëren wat [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie

Door |2019-11-08T11:15:19+01:008 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven. Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|Blog, Businesscoach, Delegeren, Klanten krijgen, Marketing, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen, Strategie|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]