Direct verkopen via social media is niet slim

Door |2020-08-18T12:15:09+02:0018 augustus 2020|

Door direct te verkopen via social media duw je jouw aanbod onder de neus van klanten en zet je gelijk in op harde verkoop. Je herkent vast de volgende situatie: Iemand nodigt je uit om een connectie te maken op Facebook en 5 minuten daarna heb je direct een verzoek om de Facebook pagina te liken. Of een heel verhaal in de chat waarom je een product moet kopen. Niks geen verbinding maken met de klant, hup gelijk verkopen op [...]

Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-08-18T12:39:19+02:007 juli 2020|

De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS. Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven van [...]

Hoe kun je een landingspagina optimaliseren – 3 tips

Door |2020-06-28T14:36:45+02:0028 juni 2020|

  Als je weet HOE je een landingspagina kunt optimaliseren, dan heeft dat effect op het verkeer en de resultaten van jouw landingspagina. Misschien merk je dat bezoekers jouw landingspagina wegklikken of maar een paar seconde aanwezig zijn. Het bounce resultaat van je landingspagina dendert naar beneden en je verdwijnt uit de Google resultaten. Wat kun je hieraan doen? Want het is duidelijk tijd om je landingspagina te optimaliseren.    Wat is een landingspagina? Een landingspagina is de websitepagina waar een websitebezoeker terechtkomt [...]

Instagram versus Facebook waar zit jouw doelgroep?

Door |2020-06-08T14:51:24+02:008 juni 2020|

Instagram versus Facebook, waar zit mijn doelgroep en welke van de twee kun je het beste inzetten om klanten te krijgen? Of is het slim om beide social media kanalen in te zetten? Als ondernemer wil je zichtbaar worden voor klanten en dan zijn Instagram en Facebook twee slimme opties om dit voor elkaar te krijgen. Moet je ze dan allebei kiezen? Nee, dat hoeft niet. Instagram en Facebook zijn namelijk allebei op een andere doelgroep gericht, en dat is [...]

Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-06-08T15:27:58+02:0026 mei 2020|

  Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-06-08T10:54:35+02:0012 mei 2020|

Door een marketingcheck te doen, krijg ik als businesscoach dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk inkomen mee te [...]

Leest niemand jouw blog, ga door met schrijven!

Door |2020-06-14T17:36:23+02:004 april 2020|

  Leest niemand je blog en vind je bloggen frusterend omdat het zo weinig resultaten oplevert? Je bent niet de enige. Veel ondernemers vinden bloggen een hoop werk en doen het daarom niet. Je ziet 2 of 3 artikelen op de website en daarna volgt er nooit meer een nieuw artikel. En dat is jammer, want er zitten veel voordelen aan het regelmatig delen van artikelen op je website.   Iedere week werk je aan je zichtbaarheid Als je iedere [...]

Je verkoopt niks via social media en wat je eraan kunt doen

Door |2020-07-08T07:42:25+02:002 maart 2020|

Ben jij druk in de weer met social media? Je hoort namelijk gouden berichten over het inzetten van social media en dat dit jou met weinig inspanning veel klanten gaat opleveren. Maar de waarheid is, dat je uren bezig bent en er snel heel veel tijd in het social media verhaal gaat zitten. Iedere keer ben je druk bezig om iets “leuks” te verzinnen, maar eigenlijk heeft het je tot nu toe nog geen klanten opgeleverd. “Frustrerend zeg! Waarom wil [...]

5 tips voor online marketing succes

Door |2020-06-14T18:07:57+02:0022 februari 2020|

Online marketing succes is niet altijd makkelijk. Er zijn zoveel mogelijkheden en vaak gaat het inzetten van de verschillende online marketing tools met vallen en opstaan. Om je vandaag te helpen en om jouw geld te besparen met dit proces, heb ik 5 online marketing tips gemaakt die jou dichterbij het succes brengen.   Tip 1 – Laat je zien wat je in huis hebt als expert Bij online marketing succes draait het in de communicatie om vertrouwen. Je koopt [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-06-18T18:42:19+02:0030 januari 2020|

  Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. De lezer van je content tot actie aansporen Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie [...]

Go to Top