Businesscoach voor hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers 06 - 14 83 44 31 | info@gripopbedrijfsgroei.nl

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie

Door |2019-11-08T11:15:19+01:008 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven. Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|Blog, Businesscoach, Delegeren, Klanten krijgen, Marketing, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen, Strategie|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Weinig verkopen via je landingspagina? Checkout-pagina is vaak de boosdoener

Door |2019-09-25T14:00:38+02:0028 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie, Website|

Mooie verkooppagina, landingspagina gerealiseerd. Je bent er best wel een beetje trots op. Het is misschien een hele bevalling geweest en het heeft je wat hoofdbrekens gekost voor het zover was. Nu ben je zover dat het allemaal online staat en kun je er volop reclame voor maken. Het blijkt dat er voldoende mensen op je verkooppagina komen, maar uit de cijfertjes die je onder ogen krijgt, blijkt dat maar liefst 60 procent van de mensen die je product in [...]

Weet jij wat het verschil is tussen een marketing- en salesfunnel?

Door |2019-09-25T13:49:02+02:0025 september 2019|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie|

Al die termen waarmee je in de marketing en sales om de oren geslagen wordt, duizelen je wellicht weleens een beetje. Dat is waar ik to the rescue komt. Ik ga je helpen om het subtiele verschil tussen een marketing- en salesfunnel te leren kennen. Maar allereerst een meer algemene uitleg. Want, … tja “What the Bleep” is een marketing-, en salesfunnel nu eigenlijk? Wat is het verschil tussen een marketingfunnel en salesfunnel? Wellicht ben je ook bekend met de [...]

Zorg voor goede afbeeldingen in je marketing- en salesfunnel

Door |2019-09-17T16:55:53+02:0017 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Strategie|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder: Ook bij je marketing- en salesfunnel geldt: Eén beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Vandaar dat ik graag de proef op de som neem bij jullie. Uit onderzoek blijkt dat de ene of de ander foto van de mens achter een bedrijf veel verschil uitmaakt. Is de foto ernstig en serieus? Dan kan dat een positief effect hebben als jij in een branche werkt waarin deze eigenschappen op hoge [...]

Deel 2: Een goed productaanbod is de kracht achter je marketing

Door |2019-03-08T07:54:16+01:008 maart 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Als je productaanbod niet goed is ingericht, wordt het lastiger om vanuit je marketing je aanbod te verkopen. Mijn klant Saskia merkte het ook dat haar productaanbod super belangrijk was om resultaten uit haar marketing te halen. Ze had verschillende doelgroepen en bedacht steeds weer nieuwe oplossingen door een workshop te maken of een online training te ontwikkelen. Werkte het een niet, dan was het volgende alweer in de maak. Over alles werd verteld en de klant zag het één [...]

DEEL 1: Perfecte marketing werkt niet voor je bedrijf als je de sales niet op orde hebt

Door |2019-03-08T07:55:29+01:003 maart 2019|Blog, Businesscoach, Geldmindset, Klanten krijgen, Marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Denk je dat je bedrijf gaat lopen als je je marketing optimaal hebt ingericht? Helaas. Een perfect draaiende marketingmachine heeft geen resultaat als je niet ook je sales, je productaanbod én jezelf op orde hebt. Als er in één pijler een vastloper zit, de sales bijvoorbeeld, zoals mijn klant van vorige maand merkte, dan heeft dat effect op het succes van jouw bedrijf.  Alles klopte in het plaatje van deze klant. Groot aantal volgers op social media, veel lezers [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Door |2019-02-02T20:32:38+01:002 februari 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie, Website|

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal ging iedere ondernemer een e-book maken. Met als resultaat dat de markt werd overspoeld met mogelijkheden om een e-book te downloaden in ruil voor het [...]

Zijn businesscoaches geldwolven

Door |2019-01-15T21:51:56+01:0015 januari 2019|Blog, Businesscoach, Marketing, Strategie|

"Dit is misschien wat je businesscoach je wijs heeft gemaakt, maar... Businesscoaches blijven zich vermenigvuldigen... Businesscoaches hebben zelf niet doorleefd wat ze de ander leren... Businesscoaches veel herrie, weinig inhoud..." en zo kan ik nog wel doorgaan. Iedere dag komt er wel een artikel voorbij en op dit moment lijkt het wel een hype om businesscoaches tot de grond toe af te branden. Artikelen waarin aangegeven wordt dat businesscoaches geen verstand hebben van marketing, kunstjes doen en veel geld vragen [...]