Waarom meer likes niet altijd helpt om meer klanten te krijgen

Door |2024-02-27T13:34:41+01:0027 februari 2024|

Ik had het de afgelopen week op mijn social over de volgers obsessie, maar meer likes of volgers helpt niet om meer klanten te krijgen. Het is als een soort epidemie die zich verspreidt onder social media gebruikers: de obsessie met volgers en likes. En misschien herken je het wel, die constante vraag die door je hoofd spookt: "Groeit mijn bereik? Krijg ik meer volgers? Oehhh zoveel likes..." Het is als een eindeloze jacht, een race die nooit eindigt. En [...]

Online verkopen is soms een uitdaging

Door |2023-12-26T00:54:39+01:0020 juni 2023|

Online verkopen is voor veel ondernemers een uitdaging. Ondanks alle inspanningen met advertenties, funnels en salespagina's, lijkt het moeilijk om daadwerkelijk klanten te krijgen.   Picture this... Je scherm staat aan en jij zit ernaar te staren Man, man... man... zijn dit de resultaten? Wat je ook doet... het lijkt maar niet te lukken om klanten te krijgen Ook niet met advertenties, een funnel en een opgefriste salespagina     Wees eerlijk.. Online verkopen is toch een hoop gedoe... En [...]

Je hebt geen klanten probleem

Door |2023-06-20T17:01:45+02:007 juni 2023|

"Waar zit toch die ontbrekende schakel? Schijt, waarom werkt het nou niet?" De verhaaltjes die aangaan Als je merkt dat je geen klanten krijgt En wat ik heel vaak hoor als ik ondernemers spreek... Mijn standaard vraag is Waar ligt het aan? Ik heb geen klanten.... Oke, dus je hebt wel voldoende mensen gesproken de afgelopen tijd? Salesgesprekken gehad om je aanbod te doen? Nou, euhhh Niet echt... Niet? Geen potentiële klanten gesproken de afgelopen tijd? Of hoeveel waren [...]

Waarom krijg je geen reactie op je nieuwsbrief

Door |2023-05-24T08:32:40+02:0024 mei 2023|

Tikker, de tikker de tik... "Mensen, dit wordt een kwalitatief hoogstandje... Deze nieuwsbrief gaat mij veel klanten opleveren voor mijn nieuwe programma" Driftig tik je een fantastische nieuwsbrief en druk op de zend knop... Zoeffff daar gaat ie naar alle mailboxen.... ..... 2 uur later ...... Hmmmmm.... Nog geen reacties? Ach... dat komt  nog wel   ......   Een dag later ...... Nog geen reacties Hoe kan dat nou? Herkenbaar? Met veel bloed, zweet en tranen heb jij een kneiter goede [...]

Wat veel ondernemers vergeten bij e-mailmarketing

Door |2023-02-06T17:11:11+01:006 februari 2023|

Eén van de grootste fouten in e-mailmarketing is zo simpel. Echt, het is zo simpel, dat het snel over het hoofd wordt gezien.   << Het is de follow-up in al je activiteiten >>     Veel ondernemers stoppen veel energie in het verzamelen van e-mailadressen en bieden bijvoorbeeld een interessante weggever aan op hun website. Maar als het cadeau is ontvangen door de potentiele klanten...dan blijft het daarna vaak stil. Niks geen aandacht meer of tips voor deze geïnteresseerde [...]

3 marketing machines die niet mogen ontbreken om klanten te krijgen

Door |2022-11-23T13:23:09+01:0023 november 2022|

Welke marketing machines zijn slim om in te zetten om klanten te krijgen? De keuze is tegenwoordig reuze, maar deze drie marketing machines ontbreken bij veel ondernemers of ze sputteren en hebben wat nieuwe olie nodig.   Marketing machines inzetten om klanten te krijgen Om klanten te krijgen is het slim dat je een tactiek hebt om je nieuwsbrieflijst te laten groeien, zichtbaar bent voor potentiële klanten via bijvoorbeeld social media en dat je salesactiviteiten inzet om verkoopsignalen op te [...]

Kun je ook te vaak nieuwsbrieven versturen?

Door |2022-10-03T15:01:20+02:003 oktober 2022|

Kun je ook te vaak nieuwsbrieven versturen? Kijk, we weten allemaal dat het slim is om je nieuwsbrieven te versturen... Maar je wil niet bekend staan als de spammer die je mailbox volstouwt met de ene na de andere mail. Waar ligt de grens? Is er een moment dat je te veel nieuwsbrieven verstuurd en klanten ermee wegjaagt of kun je niet vaak genoeg mailen? Wat is wijsheid??? Laten we er samen eens naar kijken.     Optie 1: Kiekeboe... na [...]

Waarom ik alle guru’s verwijderde op social media en uit mijn mailbox

Door |2022-02-15T17:17:25+01:0015 februari 2022|

Gek werd ik ervan... de stortvloed aan content die op mij afkwam als ik social media opende of de mail in mijn mailbox checkte. Doe dit, doe het zo, wees consequent, ben je wel betrouwbaar... en ga zo maar even door. Al die tips en adviezen om een succesvol bedrijf te bouwen maakte mij iedere dag duidelijk dat ik iets niet goed deed. Want ik hield mij er niet aan... Ja, ik had het wel geprobeerd, maar inwendig voelde ik [...]

Wat als de resultaten van je online inspanningen tegenvallen?

Door |2020-06-08T10:52:02+02:0014 mei 2020|

Vallen je online inspanningen tegen? Vol enthousiasme ben je met je Facebook advertentie gestart. Je hebt nagedacht over de tekst. Er zit een mooie afbeelding bij. Eindelijk heb je uitgevonden hoe alle instellingen van een Facebook advertentie moeten staan... dus hup, je drukt op de groene knop 'publiceer'. Laat de aanmeldingen voor je nieuwsbrief nu maar binnenstromen. Vol spanning wacht je op je resultaten. Je hebt zo je best gedaan om het in de lucht te krijgen. Alleen blijkt [...]

Wat is een call to action?

Door |2020-06-18T18:42:19+02:0030 januari 2020|

  Wist je dat maar 28% van wat ik hier aan jou vertel, jij ook echt leest? Verder scan jij alleen de tussenkopjes en headlines en zoek jij naar een snelle fix die jouw probleem direct oplost. Ik wil je echter aanroepen tot acties als aankopen en inschrijven. Dat is mijn werkelijke ondernemersdoel. De lezer van je content tot actie aansporen Kende je dit feitje? Vast niet. Maar nu dus wel. Ik wil je als ondernemer immers graag tot actie [...]

Ga naar de bovenkant