Welke prijs vraag je voor dienst?

Door |2020-02-11T10:36:42+01:0010 maart 2020|Blog, Geldmindset, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips, Product, Sales|

Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod. Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek. Misschien herken je het. En durf jij bijvoorbeeld in je nieuwsbrief niet [...]

Hoe organiseer je een workshop?

Door |2020-02-11T10:06:55+01:006 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

Heel veel ondernemers hebben een sprekersdroom. Ze willen heel graag spreken voor een groep en hun kennis delen. Alleen komen er direct gedachtes en bezwaren op het moment dat ze er maar aan denken om zelf een workshop te geven. “Kan ik dat wel? Wat ga ik vertellen tijdens mijn workshop? Hoe krijg ik een grote groep bij elkaar? etc.” Vaak kijken ze naar andere ondernemers. De ondernemers waar ze naar kijken, geven al grotere workshops. Er komen gerust 200 [...]

Laat jij geld liggen? 3 online kansen om je bankrekening te spekken

Door |2020-03-03T14:51:19+01:003 maart 2020|Blog, Geldmindset, Klanten krijgen, Ondernemerstips, Online marketing|

Voor alle ondernemers met een online business is het mogelijk om een extra inkomstenstroom te ontwikkelen (en iedere ondernemer hoort online aanwezig te zijn, maar goed dat is een ander blog). Alleen... pakken veel ondernemers deze kans om meer te verdienen niet. En dat is zonde, want ik weet zeker dat deze online kansen bij jou aanwezig zijn. Daarom is het tijd om er iets aan te doen en te laten zien waar jij kansen laat liggen.   Online kans [...]

Waarom je niets verkoopt via social media

Door |2020-02-10T17:55:56+01:002 maart 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales, Social media, Strategie|

Ben jij druk in de weer met social media? Je hoort namelijk gouden berichten over het inzetten van social media en dat dit jou met weinig inspanning veel klanten gaat opleveren. Maar de waarheid is, dat je uren bezig bent en er snel heel veel tijd in het social media verhaal gaat zitten. Iedere keer ben je druk bezig om iets “leuks” te verzinnen, maar eigenlijk heeft het je tot nu toe nog geen klanten opgeleverd. “Frustrerend zeg! Waarom wil [...]

Een niche legt de basis voor een succesvol bedrijf

Door |2020-02-10T17:44:42+01:0026 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Het allerbelangrijkste bij een succesvol bedrijf is een goed gekozen niche. Een niche is jouw stukje van de markt, waarbij je heel specifiek kiest voor jouw ideale klant. Met een niche kun je je aantrekkelijk positioneren. Als je deze communicatieboodschap vertelt, is het voor mensen direct helder wat je doet. En het mooie van een aantrekkelijke niche is dat klanten er ook op aangetrokken worden. Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt is [...]

5 tips voor online marketing succes

Door |2020-02-10T17:32:31+01:0022 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Strategie|

Online marketing is niet altijd makkelijk. Er zijn zoveel mogelijkheden en vaak gaat het inzetten van de verschillende online marketing tools met vallen en opstaan. Om je vandaag te helpen en om jouw geld te besparen met dit proces, heb ik 5 online marketing tips gemaakt. Tip 1 – Laat je zien wat je in huis hebt als expert Bij online marketing draait het in de communicatie om vertrouwen. Je koopt namelijk het liefst van iemand die je kent en [...]

Klanten krijgen op je eigen manier

Door |2020-02-10T17:06:08+01:0018 februari 2020|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Als je meer klanten wilt krijgen, dan is het goed om te onderzoeken welke verkooptactiek bij jou past. Ik zie te vaak dat ondernemers volgen wat een coach zegt en dan komen ze erachter dat het helemaal niet werkt voor hun bedrijf. “Hoe kan dat nou, want die coach of adviseur behaalt er veel resultaten mee en ik krijg er niet 1 klant door.” Je bent snel geneigd om te denken dat je iets niet goed doet. En vaak ga [...]

Irriteer je je aan businesscoaches? Dan heb je er juist eentje nodig

Door |2020-02-07T11:32:29+01:007 februari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Mindset, Ondernemerstips, Slim ondernemen|

"Ik krijg er jeuk van. Het zijn allemaal mooie praatjes waarmee ze je in een programma willen lokken. Terwijl ik weet dat ik het gewoon zelf moet doen." De onderneemster voor mij keek mij heel strak aan en was overtuigd dat ze niet met mij ging samenwerken. "Ze kon dit toch zeker zelf wel oplossen!" Ze werkte hard, maar had helaas wel te weinig klanten, te weinig aanvragen, te weinig omzet etc. Nu was ze op een punt dat ze [...]

Voor een goede conversie van je landingspagina is inzet nodig

Door |2020-01-17T06:59:22+01:0018 januari 2020|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Social media|

Zo, mijn landingspagina is klaar; ik kan op mijn lauweren gaan rusten en de klanten komen vanzelf. Vergeet het maar! Laat ik je direct even uit de droom helpen. Dit scenario is er een van een succesvolle dagdroom en zeer zeker niet van de realiteit van alledag Wellicht ben jij een coach, trainer of opleider en heb je veel kaas gegeten van je vakgebied. Die kennis heb je te koop, maar degene aan wie jij deze kennis wilt verkopen, wéét [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]