Weet jij wat het verschil is tussen een marketing- en salesfunnel?

Door |2019-09-25T13:49:02+02:0025 september 2019|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Online marketing, Sales, Strategie|

Al die termen waarmee je in de marketing en sales om de oren geslagen wordt, duizelen je wellicht weleens een beetje. Dat is waar ik to the rescue komt. Ik ga je helpen om het subtiele verschil tussen een marketing- en salesfunnel te leren kennen. Maar allereerst een meer algemene uitleg. Want, … tja “What the Bleep” is een marketing-, en salesfunnel nu eigenlijk? Wat is het verschil tussen een marketingfunnel en salesfunnel? Wellicht ben je ook bekend met de [...]

Is het ethisch om een marketingfunnel te gebruiken. Het riekt toch naar manipulatie?

Door |2019-09-25T13:38:14+02:0023 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Sales, Slim ondernemen, Website|

Dit is een vraag die ik mezelf regelmatig stel en die ik ook regelmatig hoor stellen door mijn klanten. We hebben niet voor niets zo’n hekel aan ‘echte’ verkopers, daarmee implicerend dat ‘echte’ verkopers manipuleren, conditioneren en indoctrineren. Naar mijn mening zijn ‘echte’ verkopers, gewoon mensen en als deze mensen mij op een manipulatieve manier producten in de schoenen proberen te schuiven, vind ik hen niet ethisch en ook niet ‘echt’. Een ‘echt goede verkoper’ – en dus ook een [...]

Hoe overtuig jij klanten in een salesfunnel?

Door |2019-09-17T16:35:10+02:0020 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Website|

Als ik mezelf zou omschrijven, dan zou ik zeggen dat ik een vriendelijk doch uitermate nuchter type ben. Ik ‘geloof’ niet alles wat me verteld wordt. Nee, voordat ik een ‘verkoopverhaal’ echt ‘koop’, tackel en doorgrond ik alles. Wat houdt dat dan specifiek voor mij persoonlijk in? Ik heb ‘bewijs’ nodig, dat wat jij me vertelt geen ‘broodje aap’ verhaal is. Daarvoor zoek ik argumentatie. In eerste instantie, als ik je nog niet ken, ga ik op je website zoeken [...]

Zorg voor goede afbeeldingen in je marketing- en salesfunnel

Door |2019-09-17T16:55:53+02:0017 september 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Strategie|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder: Ook bij je marketing- en salesfunnel geldt: Eén beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Vandaar dat ik graag de proef op de som neem bij jullie. Uit onderzoek blijkt dat de ene of de ander foto van de mens achter een bedrijf veel verschil uitmaakt. Is de foto ernstig en serieus? Dan kan dat een positief effect hebben als jij in een branche werkt waarin deze eigenschappen op hoge [...]

Het maken van een blog kost mij veel tijd, wat doe ik fout?

Door |2019-07-10T10:08:24+02:0010 juli 2019|Blog, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

Iedere ondernemen weet dat het goed is om te bloggen. Bloggen helpt je om gevonden te worden in de zoekmachines en draagt bij aan een goede SEO. Alleen worstelen veel ondernemers met het maken van een blog. Je maakt het veel te ingewikkeld voor jezelf en je bent lang bezig om de content te maken. Kan dat niet makkelijker? Bloggen komt bij veel ondernemers iedere week terug en sommige hebben er een dagtaak aan om het te maken (of soms [...]

Je hebt geen inspiratie om content te maken

Door |2019-05-02T08:14:16+02:0028 april 2019|Blog, Hoogbegaafd, Ondernemerstips, Online marketing|

Vol enthousiasme ga je aan de slag. Je wilt content maken, alleen je blijft staren naar een wit scherm. De cursor knippert voor je. Wat je ook doet, het lukt je bijvoorbeeld niet om een nieuwsbrief te maken. Dat is best een uitdaging als er die dag een nieuwsbrief op de planning staat en je nu daar iets voor moet maken. De druk neemt toe en dat lijkt het maken van content alleen maar lastiger te maken. Veel hoogbegaafde ondernemers schudden normaal [...]

Ontspannen verkopen zelfs op lastige momenten

Door |2019-04-21T13:53:03+02:0016 april 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen|

De laatste tijd merk je dat er iets knaagt. Er zijn momenten dat je je aanbod inslikt als er een kans voorbij komt om te verkopen. Later vraag je je af waarom je dit hebt gedaan. Het is toch een mooie kans en jij pakt hem niet. Waarom gebeurt dit? Waarom laat je kansen schieten als er wel mogelijkheden zijn om te verkopen? Iedere ondernemer maakt dit mee, het moment dat een gouden kans voorbij komt en je zegt niks. [...]

Deel 2: Een goed productaanbod is de kracht achter je marketing

Door |2019-03-08T07:54:16+01:008 maart 2019|Blog, Businesscoach, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie|

Als je productaanbod niet goed is ingericht, wordt het lastiger om vanuit je marketing je aanbod te verkopen. Mijn klant Saskia merkte het ook dat haar productaanbod super belangrijk was om resultaten uit haar marketing te halen. Ze had verschillende doelgroepen en bedacht steeds weer nieuwe oplossingen door een workshop te maken of een online training te ontwikkelen. Werkte het een niet, dan was het volgende alweer in de maak. Over alles werd verteld en de klant zag het één [...]

Hoe werk Facebook Live?

Door |2020-02-10T10:56:55+01:007 februari 2019|Blog, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Social media|

Je wilt heel graag in gesprek met potentiële en bestaande klanten en sinds een paar maanden kan dat heel eenvoudig met Facebook Live. Een super waardevolle livestream mogelijkheid van Facebook. Maar hoe werkt Facebook Live? Het is namelijk slim om deze mogelijkheid om live video’s te delen toe te voegen aan je marketingactiviteiten en met deze handige tool van Facebook je naamsbekendheid te vergroten. Check je Facebook updates Om te starten check je eerst of je via de App Store [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Door |2019-02-02T20:32:38+01:002 februari 2019|Blog, E-mailmarketing, Klanten krijgen, Marketing, Ondernemerstips, Online marketing, Slim ondernemen, Strategie, Website|

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal ging iedere ondernemer een e-book maken. Met als resultaat dat de markt werd overspoeld met mogelijkheden om een e-book te downloaden in ruil voor het [...]