Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-06-14T16:21:52+02:007 mei 2020|

  Zichtbaar worden voor klanten is voor veel ondernemers een uitdaging. Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. [...]

Webteksten die continu voor klanten zorgen + 4 tips

Door |2020-06-28T13:37:27+02:004 mei 2020|

Slimme webteksten zorgen ervoor dat jouw website de plek wordt waar klanten langskomen om te kijken wat jij voor ze kan betekenen. Je krijgt soms maar een paar seconden de tijd om een klant te overtuigen van jouw aanbod. Onweerstaanbare webteksten helpen jou om een klant uit te dagen verder te lezen op de website en uiteindelijk bij jouw aanbod te komen. Alleen als je naar de Google analytics kijkt, dan zie je dat klanten al op de homepagina afhaken. [...]

Podiumvrees voor sociale media. Hoe kom je er vanaf?

Door |2020-06-14T16:51:34+02:001 mei 2020|

  Podiumvrees? De zoon van mijn vriendin had er totaal geen probleem mee. Onlangs ging ik met mijn vriendin naar een toneelstuk van haar 13-jarige zoon. Hij speelde een rol in een pittig toneelstuk. We verbaasden ons over de eenvoud waarmee hij over dat podium dartelde, improviseerde en totaal niet bang was voor “publiek” of een oordeel over zijn prestaties. “Waarom zou ik zenuwachtig zijn”, zei hij ijskoud: “Ik ben niet voor niks voor deze rol gekozen”.   Hij had [...]

(A)sociale media en social media etiquette” …

Door |2020-06-14T17:12:15+02:0028 april 2020|

  Mopperen over social media etiquette en sociale vaardigheden die “verslechteren”: Tja … dat doen we allemaal weleens toch? Ik vind het zelf ook erg vervelend als ik met een vriendin aan het lunchen ben en ze checkt iedere paar minuten haar mobiele telefoon of dat ze nog berichten heeft. “Joehoe … hello … I am here. Mag ik er ook wezen? “Mag” ik er “ff” tussendoor … misschien … maybe … Ja, fijn hoor! Heel fijn…” zeg ik dan [...]

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden in je communicatie

Door |2020-06-14T17:24:10+02:0022 april 2020|

Om maar met de deur – en een paar serieuze clichés – in huis te vallen: het is wetenschappelijk bewezen: één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Jij onthoudt veel beter wat ik hier schrijf als je om de 75 – 100 woorden een plaatje ziet dat slaat op deze tekst. Daar is niks mis mee. Het is gewoon een gegeven waar je rekening mee dient te houden als je content gaat schrijven en creëren voor de sociale media waarop [...]

Bloggen of vloggen: een noodzakelijk kwaad of een kans?

Door |2020-06-14T16:38:07+02:0018 april 2020|

  Bloggen of vloggen, veel ondernemers vragen zich af wat slimmer is. Dus ik ben nieuwsgierig... Houd jij al een blog bij, waarbij je jouw klanten inspireert, amuseert, en met woorden illustreert wat jij met jouw onderneming voor hen kunt betekenen? Wellicht zie je het nut er niet zo van in. Iedereen kan wel van de daken schreeuwen dat iedere zichzelf respecterende ondernemer niet buiten een blog kan, jij hebt een broertje dood aan het schrijven van ‘nutteloze’ teksten. Jij [...]

Facebook en Instagram berichten inplannen met creatorstudio voor makers

Door |2020-06-14T17:18:18+02:0013 april 2020|

Creator studio van Facebook is een super handige tool om je berichten in te plannen op Facebook en Instagram. En iedere ondernemer weet dat het handig is om berichten in te plannen in plaats van ter plekke verzinnen en te posten. Het scheelt je veel tijd en je kunt in 1 keer een hoop berichten inplannen. Alleen hoe plan je berichten in op je Facebook of Instagram pagina? Er zijn wel tools, maar dat vindt het algoritme niet zo fijn [...]

Leest niemand jouw blog, ga door met schrijven!

Door |2020-06-14T17:36:23+02:004 april 2020|

  Leest niemand je blog en vind je bloggen frusterend omdat het zo weinig resultaten oplevert? Je bent niet de enige. Veel ondernemers vinden bloggen een hoop werk en doen het daarom niet. Je ziet 2 of 3 artikelen op de website en daarna volgt er nooit meer een nieuw artikel. En dat is jammer, want er zitten veel voordelen aan het regelmatig delen van artikelen op je website.   Iedere week werk je aan je zichtbaarheid Als je iedere [...]

Ondernemers, wees blij met een onpersoonlijke uitnodiging op LinkedIn

Door |2020-05-26T21:34:35+02:0030 maart 2020|

Heb jij ook een LinkedIn profiel en krijg jij regelmatig een onpersoonlijke uitnodiging van een persoon die je helemaal niet kent. “Hup, niet accepteren het verzoek. In de prullenbak ermee.” Niet doen! Want heb je er wel eens over nagedacht dat dit een potentiële klant kan zijn? Ondernemers werken hard om FANS te krijgen op Social Media Op Facebook doen ondernemers er alles voor om een LIKE te krijgen van potentiële klanten. Op Twitter is het ook fijn als je [...]

Mis jij nieuwe klanten door de ‘Over Mij pagina’ op je website?

Door |2020-06-23T12:37:29+02:0026 maart 2020|

Klanten willen je leren kennen en op deze pagina gaan nieuwe klanten even snuffelen aan jou. “Wie is het? Wat heeft hij/ zij gedaan? En waarom moet ik met hem/ haar in zee gaan?” De grootste fout die veel ondernemers maken, is dat deze pagina daadwerkelijk alleen over hun gaat. “Dat wil een klant toch weten? Op welke studie je hebt gevolgd, wie je bent etc.” Sorry, niet dus! Klanten gaan door verschillende koopfases op een website Een klant is [...]

Go to Top