Laat jij geld liggen? 3 online kansen om je bankrekening te spekken

Door |2020-07-04T17:51:48+02:003 maart 2020|

Voor alle ondernemers met een online business is het mogelijk om een extra inkomstenstroom te ontwikkelen (en iedere ondernemer hoort online aanwezig te zijn, maar goed dat is een ander blog) en zijn er online kansen. Alleen... pakken veel ondernemers deze kans om meer te verdienen niet. En dat is zonde, want ik weet zeker dat deze online kansen bij jou aanwezig zijn. Daarom is het tijd om er iets aan te doen en te laten zien waar jij kansen [...]

Een goedgekozen niche legt de basis voor een succesvol bedrijf

Door |2020-06-14T16:11:04+02:0026 februari 2020|

  Een goedgekozen niche is het allerbelangrijkste bij een succesvol bedrijf. Een niche is jouw stukje van de markt, waarbij je heel specifiek kiest voor jouw ideale klant. Met een niche kun je je aantrekkelijk positioneren. Als je deze communicatieboodschap vertelt, is het voor mensen direct helder wat je doet. En het mooie van een aantrekkelijke niche is dat klanten er ook op aangetrokken worden.   Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt [...]

Klanten krijgen op je eigen manier

Door |2020-06-14T18:13:18+02:0018 februari 2020|

  Als je meer klanten wilt krijgen, dan is het goed om te onderzoeken welke verkooptactiek bij jou past. Ik zie te vaak dat ondernemers volgen wat een coach zegt en dan komen ze erachter dat het helemaal niet werkt voor hun bedrijf. “Hoe kan dat nou, want die coach of adviseur behaalt er veel resultaten mee en ik krijg er niet 1 klant door.” Je bent snel geneigd om te denken dat je iets niet goed doet. En vaak [...]

Vier slimme regels om goede social media berichten te maken

Door |2023-12-26T11:53:36+01:0014 februari 2020|

Hoe maak je goede social media berichten, want Sociale media is de manier om jezelf met de knip van je vingers te laten “zien” aan vele mensen tegelijkertijd. Het is een spannende ervaring, want het impulsief plaatsen van berichten kan onbedoelde gevolgen hebben. Eenmaal gepost, staat je bericht tentoongesteld voor de wereld, zelfs als je het later verwijdert. Dus … impulsiviteit in combinatie met sociale media… gewoon niet doen! Ga liever aan de slag met de vier slimme regels die [...]

Irriteer je je aan businesscoaches? Dan heb je er juist eentje nodig

Door |2020-06-18T18:49:54+02:007 februari 2020|

  "Ik irriteer mij aan businesscoaches. Ik krijg er zelfs jeuk van. Het zijn allemaal mooie praatjes waarmee ze je in een programma willen lokken. Terwijl ik weet dat ik het gewoon zelf moet doen." De onderneemster voor mij keek mij heel strak aan en was overtuigd dat ze niet met mij ging samenwerken. "Ze kon dit toch zeker zelf wel oplossen!" Ik heb geen businesscoach nodig Ze werkte hard, maar had helaas wel te weinig klanten, te weinig aanvragen, [...]

Voor een goede conversie van je landingspagina is inzet nodig

Door |2020-06-18T19:31:03+02:0018 januari 2020|

  Voor een goede conversie is inzet nodig, terwijl veel ondernemers denken: "Zo, mijn landingspagina is klaar; ik kan op mijn lauweren gaan rusten en de klanten komen vanzelf." Vergeet het maar! Laat ik je direct even uit de droom helpen. Dit scenario is er een van een succesvolle dagdroom en zeer zeker niet van de realiteit van alledag Wellicht ben jij een coach, trainer of opleider en heb je veel kaas gegeten van je vakgebied. Die kennis heb je [...]

Perfectionisme zit veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers in de weg

Door |2020-06-18T19:39:43+02:0015 januari 2020|

  Perfectionisme kan lastig zijn. Zo dacht Anne dat ze de enige was die haar taken foutloos kon realiseren. Overdragen aan een ander? No way, dat kon écht niet. Dus Anne, mijn lieve klant, had het hartstikke druk. Ze rende van hot naar her en probeerde uit alle macht honderden ballen tegelijk in de lucht te houden. De hele situatie schreeuwde erom dat ze een team moest opbouwen en werk overdragen, maar ze wilde niet geloven dat een ander het [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie

Door |2019-11-08T11:15:19+01:008 november 2019|

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven. Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Ga naar de bovenkant