Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-08-18T12:39:19+02:007 juli 2020|

De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS. Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven van [...]

Word zichtbaar voor klanten door een webinar

Door |2022-01-19T20:36:37+01:004 juni 2020|

  Zichtbaar voor klanten door een webinar te geven is slim. Maar zoals paddenstoelen uit de grond schieten, zo vliegen de webinars je de laatste tijd om de oren. Het gebeurt zo vaak dat je je wellicht afvraagt of het voor jouw onderneming ook nuttig is. Wellicht ergert het je soms ook een beetje en vraag je je af wat het nut van al die webinars is. Daarover kan ik kort zijn: als het houden van een webinar geen mogelijkheden [...]

Podiumvrees voor sociale media. Hoe kom je er vanaf?

Door |2020-06-14T16:51:34+02:001 mei 2020|

  Podiumvrees? De zoon van mijn vriendin had er totaal geen probleem mee. Onlangs ging ik met mijn vriendin naar een toneelstuk van haar 13-jarige zoon. Hij speelde een rol in een pittig toneelstuk. We verbaasden ons over de eenvoud waarmee hij over dat podium dartelde, improviseerde en totaal niet bang was voor “publiek” of een oordeel over zijn prestaties. “Waarom zou ik zenuwachtig zijn”, zei hij ijskoud: “Ik ben niet voor niks voor deze rol gekozen”.   Hij had [...]

Hoe hou ik mijn ondernemersvrijheid in alle keuze die ik moet maken

Door |2020-06-14T17:16:37+02:0016 april 2020|

Afgelopen week had ik een mooi gesprek over ondernemersvrijheid in het ondernemen met een ondernemer. Zij is super goed aan de slag met haar bedrijf en haar bedrijf groeit steeds een stukje verder. Super natuurlijk! De klanten zeggen ja tegen haar aanbod, ze maakt verschillende challenges en haar interactie op social media groeit. Alleen knaagt er iets bij haar. Ze heeft namelijk het gevoel dat ze haar vrijheid aan het opgeven is en dat ze constant hard aan het werk [...]

Facebook en Instagram berichten inplannen met creatorstudio voor makers

Door |2020-06-14T17:18:18+02:0013 april 2020|

Creator studio van Facebook is een super handige tool om je berichten in te plannen op Facebook en Instagram. En iedere ondernemer weet dat het handig is om berichten in te plannen in plaats van ter plekke verzinnen en te posten. Het scheelt je veel tijd en je kunt in 1 keer een hoop berichten inplannen. Alleen hoe plan je berichten in op je Facebook of Instagram pagina? Er zijn wel tools, maar dat vindt het algoritme niet zo fijn [...]

Leest niemand jouw blog, ga door met schrijven!

Door |2020-06-14T17:36:23+02:004 april 2020|

  Leest niemand je blog en vind je bloggen frusterend omdat het zo weinig resultaten oplevert? Je bent niet de enige. Veel ondernemers vinden bloggen een hoop werk en doen het daarom niet. Je ziet 2 of 3 artikelen op de website en daarna volgt er nooit meer een nieuw artikel. En dat is jammer, want er zitten veel voordelen aan het regelmatig delen van artikelen op je website.   Iedere week werk je aan je zichtbaarheid Als je iedere [...]

Welke prijs vraag je voor je aanbod of dienst aan klanten?

Door |2020-06-04T12:44:13+02:0010 maart 2020|

Welke prijs vraag je voor je aanbod? Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod. Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek. Misschien herken je het. En [...]

Hoe organiseer je een workshop?

Door |2020-06-04T12:54:06+02:006 maart 2020|

Hoe organiseer je een workshop, want heel veel ondernemers hebben een sprekersdroom. Ze willen heel graag spreken voor een groep en hun kennis delen. Alleen komen er direct gedachtes en bezwaren op het moment dat ze er maar aan denken om zelf een workshop te geven. “Kan ik dat wel? Wat ga ik vertellen tijdens mijn workshop? Hoe krijg ik een grote groep bij elkaar? etc.” Vaak kijken ze naar andere ondernemers als ze nadenken over hoe organiseer je een [...]

Laat jij geld liggen? 3 online kansen om je bankrekening te spekken

Door |2020-07-04T17:51:48+02:003 maart 2020|

Voor alle ondernemers met een online business is het mogelijk om een extra inkomstenstroom te ontwikkelen (en iedere ondernemer hoort online aanwezig te zijn, maar goed dat is een ander blog) en zijn er online kansen. Alleen... pakken veel ondernemers deze kans om meer te verdienen niet. En dat is zonde, want ik weet zeker dat deze online kansen bij jou aanwezig zijn. Daarom is het tijd om er iets aan te doen en te laten zien waar jij kansen [...]

Een goedgekozen niche legt de basis voor een succesvol bedrijf

Door |2020-06-14T16:11:04+02:0026 februari 2020|

  Een goedgekozen niche is het allerbelangrijkste bij een succesvol bedrijf. Een niche is jouw stukje van de markt, waarbij je heel specifiek kiest voor jouw ideale klant. Met een niche kun je je aantrekkelijk positioneren. Als je deze communicatieboodschap vertelt, is het voor mensen direct helder wat je doet. En het mooie van een aantrekkelijke niche is dat klanten er ook op aangetrokken worden.   Het is verleidelijk om te denken dat jouw product of dienst voor iedereen geschikt [...]

Ga naar de bovenkant