3 redenen waarom je hulp nodig hebt bij een product lancering

Door |2021-05-04T18:05:17+02:0012 april 2021|

Ook al heb je voor je gevoel alles onder controle, het is slim om hulp in te schakelen bij een product lancering. Misschien denk je dat je geen budget hebt om iemand in te schakelen. Alleen je merkt de laatste tijd wel dat je in tijdsnood problemen komt door alles zelf te doen. Daarom vraag je jezelf af: "Hoe vergroot ik mijn online impact met de verschillende producten in mijn funnel? Hoe krijg ik meer klanten zonder nog harder te [...]

Perfectionisme zit veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers in de weg

Door |2020-06-18T19:39:43+02:0015 januari 2020|

  Perfectionisme kan lastig zijn. Zo dacht Anne dat ze de enige was die haar taken foutloos kon realiseren. Overdragen aan een ander? No way, dat kon écht niet. Dus Anne, mijn lieve klant, had het hartstikke druk. Ze rende van hot naar her en probeerde uit alle macht honderden ballen tegelijk in de lucht te houden. De hele situatie schreeuwde erom dat ze een team moest opbouwen en werk overdragen, maar ze wilde niet geloven dat een ander het [...]

7 sleutels voor minder werkdruk en meer plezier in het ondernemen

Door |2019-02-19T11:44:37+01:0019 februari 2019|

Als ondernemer kun je soms verdrinken in het werk. Er ligt veel op jouw bordje. Hoe zorg je ervoor dat je plezier houdt in het ondernemen en dat de werkdruk behapbaar blijft? Kun je alles tegelijk doen als ondernemer? Ik sprak laatst een klant die het lastig vond om alle ballen in de lucht te houden. De administratie, de marketing, social media, nieuwsbrieven, sales... als onderneemster was het best moeilijk om alles in orde te krijgen in de tijd die [...]

Veel ondernemers maken een fout

Door |2018-04-04T15:53:57+02:0011 april 2018|

Veel ondernemers maken een fout. Een fout? Lees ik dat nou goed? Ja, want veel ondernemers doen alle werkzaamheden zelf. Van afspraken plannen tot het bijhouden van social media. Er is daardoor minder tijd om na te denken over strategie, omzet en de toekomst van het bedrijf. Dat zijn nu juist de onderwerpen waar je als ondernemer wél tijd aan moet besteden. Laat iemand anders dus die afspraken maar plannen. Besparen op werkzaamheden
 Kijk eens gericht naar jouw werkzaamheden. Is [...]

Hoe houd je de werkdruk onder controle?

Door |2018-04-10T07:16:25+02:0010 april 2018|

Soms bekruipt je een gevoel. Een gevoel dat je te veel werk moet doen in een te korte periode.   Want in je hoofd zitten alle werkzaamheden voor deze dag. Wacht, in de e-mailbox zie je nog een bericht binnenkomen. "Ah.. leuk! Weer een mooie opdracht en de vraag of je even contact wilt opnemen." Dus je stopt met je werkzaamheden en je pakt gelijk de telefoon om terug te bellen.   Mooi, je hebt weer een leuke nieuwe opdracht erbij. Maar [...]

Een nieuwsbrief versturen kan ik zelf wel

Door |2018-03-27T15:36:13+02:005 april 2018|

Welke vragen krijg je veel van klanten? Krijg je vragen over jouw dienst of willen mensen vooral de voordelen van jouw product weten? Het zijn allemaal mooie onderwerpen die je kan verwerken in een nieuwsbrief. Maak een nieuwsbrief die aansluit bij de lezers Iedere week maak je een boodschap die aansluit bij de lezers van de nieuwsbrief. Een intensieve klus soms, want je moet er goed over nadenken wat je vertelt en waar de lezer behoefte aan heeft. Daarbij wil je [...]

Ben jij de ‘still does it all’ ondernemer

Door |2018-04-04T11:28:52+02:004 april 2018|

Ben jij een ondernemer waarbij de onderneming groeit, maar ook de werkzaamheden groeien? Er zijn oplossingen voor deze groeiende werkzaamheden. Richt je als ondernemer op de kernactiviteiten en besteedt andere werkzaamheden uit aan je team. Jouw onderneming groeit Je start op een dag je bedrijf, altijd een mooi moment! En als eigenaar van een bedrijf werk je het ene moment aan de administratie en het andere moment ben je een presentatie aan het geven. Je bedrijf groeit en ook de werkzaamheden [...]

Stop met doe-het-zelf-ondernemerschap

Door |2018-04-03T08:56:00+02:0029 maart 2018|

Als ondernemer ben je druk op zoek naar mogelijkheden om nieuwe klanten te bereiken. Maar de meeste ondernemers hebben daar eigenlijk helemaal geen tijd voor. Ze worden opgeslokt door alle werkzaamheden die op hun af komen door de groei van het bedrijf. Je hoort hun dus vaak zeggen: "Ik wil graag een nieuwsbrief starten als ik..." Als ik.... Waarom niet nu gelijk beginnen?   7 tot 10 contactmomenten nodig Met het uitstellen van deze belangrijke contactmomenten weten klanten niet van jouw bestaan [...]

Jouw tijd als ondernemer is kostbaar

Door |2018-04-03T08:55:36+02:0028 maart 2018|

Pling... een email komt binnen. Tring.... een inkomend telefoongesprek. Tikkerdetik... uitgaande correspondentie. Herkenbaar? Voor veel ondernemers in de groeifase wel. Want vaak werken zij alleen en doen alle werkzaamheden zelf.    De tijd van een ondernemer is kostbaar Maar wat moet je dan? Je wil geen nee-zeggen te potentiële en bestaande klanten.... En het werk moet toch gedaan worden. Dus ploeter je door en verwerk je alleen alle werkzaamheden. Heb je al eens bijgehouden hoeveel tijd er in sommige werkzaamheden gaat [...]

Word jij overweldigd door wat er allemaal komt kijken bij ondernemerschap?

Door |2017-12-09T11:30:57+01:0024 november 2017|

Je bent al een tijdje aan de slag en het ondernemerschap bevalt je goed. Je hebt klanten en je bedrijf groeit en groeit. Heerlijk, dit is waar je iedere dag voor opstaat. Jij hebt een missie en je voelt aan alles dat je met je bedrijf op de goede weg zit.   Het lukt mij niet om alle ballen in de lucht te houden Door de groei komen er steeds meer zaken op je af en dan kan het een [...]

Ga naar de bovenkant