Met een proactieve mindset bereik je wat je wilt

Door |2020-09-25T17:59:38+02:0025 september 2020|

  Zonder een proactieve mindset loopt de mentale en fysieke spanning voor een ambitieuze ondernemer soms hoog op. De statistieken liegen er dan ook niet om - op jaarlijkse basis zijn er maar liefst meerdere honderdduizenden vastgestelde zaken van burn-out en depressie bij ondernemers, met in enkele gevallen zelfs een noodgedwongen opdoeking als gevolg.   Hoe werkt voor jezelf zorgen? Zorg dragen voor je lichaam en geest is belangrijk. Wanneer je dit consistent weet toe te passen, vormt dit het [...]

Help, ik heb geen klanten meer. Wat kan ik doen om klanten te krijgen?

Door |2020-06-14T17:19:37+02:0012 april 2020|

Iedere ondernemer herkent de situatie waarin er geen klanten zijn. Je haalt alles uit de kast, doet alles volgens het boekje. Maar de klanten? Die zijn nergens te bekennen. Frustrerend! Er gaat al zoveel tijd in zitten en soms voelt het als roepen in de woestijn. “Hallo, is er iemand?” Waarom werkt de strategie van het internet niet Wat is er aan de hand? Waarom komen de klanten niet op je af, zoals je vaak voorbij ziet komen op het [...]

Welke prijs vraag je voor je aanbod of dienst aan klanten?

Door |2020-06-04T12:44:13+02:0010 maart 2020|

Welke prijs vraag je voor je aanbod? Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod. Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek. Misschien herken je het. En [...]

Laat jij geld liggen? 3 online kansen om je bankrekening te spekken

Door |2020-07-04T17:51:48+02:003 maart 2020|

Voor alle ondernemers met een online business is het mogelijk om een extra inkomstenstroom te ontwikkelen (en iedere ondernemer hoort online aanwezig te zijn, maar goed dat is een ander blog) en zijn er online kansen. Alleen... pakken veel ondernemers deze kans om meer te verdienen niet. En dat is zonde, want ik weet zeker dat deze online kansen bij jou aanwezig zijn. Daarom is het tijd om er iets aan te doen en te laten zien waar jij kansen [...]

DEEL 1: Perfecte marketing werkt niet voor je bedrijf als je de sales niet op orde hebt

Door |2019-03-08T07:55:29+01:003 maart 2019|

Denk je dat je bedrijf gaat lopen als je je marketing optimaal hebt ingericht? Helaas. Een perfect draaiende marketingmachine heeft geen resultaat als je niet ook je sales, je productaanbod én jezelf op orde hebt. Als er in één pijler een vastloper zit, de sales bijvoorbeeld, zoals mijn klant van vorige maand merkte, dan heeft dat effect op het succes van jouw bedrijf.  Alles klopte in het plaatje van deze klant. Groot aantal volgers op social media, veel lezers [...]

Kun je verkopen leren?

Door |2019-03-03T19:34:30+01:003 november 2018|

"Verkopen, is dat te leren? Ik ben er niet zo goed in, dus volgens mij moet ik op les." Vol overtuiging vertelde mijn klant dit tijdens een coachingsessie. Ze was er echt van overtuigd dat zij niet kon verkopen. Het woord alleen al zorgde voor de bibbers. Ongeveer 70% van de coaches en trainers vindt het moeilijk om te verkopen Ze is daar niet de enige in. Veel ondernemers vinden het lastig om te verkopen. "Als ik jou mag verkopen [...]

Geld verdienen met wat je het allerliefste doet en het allerbeste kunt

Door |2017-12-09T11:31:57+01:0023 november 2017|

Voor veel ondernemers klinkt het te mooi om waar te zijn. Geld verdienen en doen wat je het allerleukste vindt. En toch zie ik dat veel ondernemers met werkzaamheden bezig zijn die ze helemaal niet leuk vinden om te doen. Dit komt het succes van jouw bedrijf niet ten goede. Sterker nog, het vreet energie bij jou en je richt je niet op de werkzaamheden waar je geld mee gaat verdienen.   Ik-doe-het-zelf-wel strategie Het is zo verleidelijk. In het [...]

Een klant wil graag dat jij een goed aanbod doet

Door |2017-12-09T11:32:21+01:0020 november 2017|

Veel ondernemers worstelen ermee om hun prijzen te verhogen. De afgelopen tijd is jouw prijs steeds hetzelfde gebleven, alleen is het een stuk drukker geworden. Jouw bedrijf geeft aan dat het toe is aan de volgende fase en dat je prijs omhoog mag. Alleen is het voor jou niet vanzelfsprekend om de prijs omhoog te doen. Ontdek waarom een klant graag wil dat jij een goed aanbod doet waar hij/zij echt mee geholpen wordt. Voor we verder gaan, kruis [...]

Ga naar de bovenkant