Zichtbaar worden voor klanten + 3 tips

Door |2020-06-14T16:21:52+02:007 mei 2020|

  Zichtbaar worden voor klanten is voor veel ondernemers een uitdaging. Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. [...]

Help, ik heb geen klanten meer. Wat kan ik doen om klanten te krijgen?

Door |2020-06-14T17:19:37+02:0012 april 2020|

Iedere ondernemer herkent de situatie waarin er geen klanten zijn. Je haalt alles uit de kast, doet alles volgens het boekje. Maar de klanten? Die zijn nergens te bekennen. Frustrerend! Er gaat al zoveel tijd in zitten en soms voelt het als roepen in de woestijn. “Hallo, is er iemand?” Waarom werkt de strategie van het internet niet Wat is er aan de hand? Waarom komen de klanten niet op je af, zoals je vaak voorbij ziet komen op het [...]

Welke prijs vraag je voor je aanbod of dienst aan klanten?

Door |2020-06-04T12:44:13+02:0010 maart 2020|

Welke prijs vraag je voor je aanbod? Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod. Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek. Misschien herken je het. En [...]

Je verkoopt niks via social media en wat je eraan kunt doen

Door |2020-07-08T07:42:25+02:002 maart 2020|

Ben jij druk in de weer met social media? Je hoort namelijk gouden berichten over het inzetten van social media en dat dit jou met weinig inspanning veel klanten gaat opleveren. Maar de waarheid is, dat je uren bezig bent en er snel heel veel tijd in het social media verhaal gaat zitten. Iedere keer ben je druk bezig om iets “leuks” te verzinnen, maar eigenlijk heeft het je tot nu toe nog geen klanten opgeleverd. “Frustrerend zeg! Waarom wil [...]

Voor een goede conversie van je landingspagina is inzet nodig

Door |2020-06-18T19:31:03+02:0018 januari 2020|

  Voor een goede conversie is inzet nodig, terwijl veel ondernemers denken: "Zo, mijn landingspagina is klaar; ik kan op mijn lauweren gaan rusten en de klanten komen vanzelf." Vergeet het maar! Laat ik je direct even uit de droom helpen. Dit scenario is er een van een succesvolle dagdroom en zeer zeker niet van de realiteit van alledag Wellicht ben jij een coach, trainer of opleider en heb je veel kaas gegeten van je vakgebied. Die kennis heb je [...]

Weinig verkopen via je landingspagina? Checkout-pagina is vaak de boosdoener

Door |2022-02-12T20:41:03+01:0028 september 2019|

Mooie verkooppagina, checkout-pagina, landingspagina gerealiseerd. Je bent er best wel een beetje trots op. Het is misschien een hele bevalling geweest en het heeft je wat hoofdbrekens gekost voor het zover was. Nu ben je zover dat het allemaal online staat en kun je er volop reclame voor maken. Het blijkt dat er voldoende mensen op je verkooppagina komen, maar uit de cijfertjes die je onder ogen krijgt, blijkt dat maar liefst 60 procent van de mensen die je product [...]

Weet jij wat het verschil is tussen een marketing- en salesfunnel?

Door |2020-06-28T13:32:20+02:0025 september 2019|

  Al die termen waarmee je in de marketing en sales om de oren geslagen wordt, duizelen je wellicht weleens een beetje. Dat is waar ik to the rescue komt. Ik ga je helpen om het subtiele verschil tussen een marketing- en salesfunnel te leren kennen. Maar allereerst een meer algemene uitleg. Want, … tja “What the Bleep” is een marketing-, en salesfunnel nu eigenlijk? Wat is het verschil tussen een marketingfunnel en salesfunnel? Wellicht ben je ook bekend met [...]

Is het ethisch om een marketingfunnel te gebruiken. Het riekt toch naar manipulatie?

Door |2019-09-25T13:38:14+02:0023 september 2019|

Dit is een vraag die ik mezelf regelmatig stel en die ik ook regelmatig hoor stellen door mijn klanten. We hebben niet voor niets zo’n hekel aan ‘echte’ verkopers, daarmee implicerend dat ‘echte’ verkopers manipuleren, conditioneren en indoctrineren. Naar mijn mening zijn ‘echte’ verkopers, gewoon mensen en als deze mensen mij op een manipulatieve manier producten in de schoenen proberen te schuiven, vind ik hen niet ethisch en ook niet ‘echt’. Een ‘echt goede verkoper’ – en dus ook een [...]

Ga naar de bovenkant