Zichtbaar worden voor klanten is voor veel ondernemers een uitdaging. Je wéét dat je vakkennis hebt. Je hebt enorm veel te bieden. Alleen deins je terug om het hardop te zéggen … of te schrijven … dat je goed bent, expert bent, de beste bent … dat klinkt ineens zo “hard” .. en wat als je door de mand valt? De gedachten als: “Kan ik wel waarmaken wat ik hier zeg of schrijf”, komen dan ineens naar boven drijven. Veel ondernemers kampen met deze beperkende ruis in hun brein.

Wat een mazzelaars zijn die mensen toch die zo daadkrachtig zijn en zonder verder uitstel aan de slag gaan. Niet dat eindeloze afwegen voor ze van start gaan. Maar ja … jij hebt gewoon te dealen met jezelf en met je eigen maniertjes om dingen voor elkaar te krijgen. Boos worden op jezelf heeft vaak ook niet het gewenste effect en kan je zelfs lamslaan. Actie, dat is de knop die aan mag. Get were the action is! Ga aan de slag!

Beter starten met een 6, dan blijven dromen over een 10. Dat zou een gedachte kunnen zijn die jou op weg helpt. Als je maar blijft leren, studeren, bijschaven en polijsten zonder je diensten daadwerkelijk aan te bieden aan je potentiële klanten, dan gaat het je ook niks opleveren ook.

 

Discipline en daadkracht zorgt ervoor dat je zichtbaar wordt voor klanten

Iets dat je echt wilt gaan doen, vergt moed en lef en ook simpelweg doorzettingsvermogen. Je vindt je eigen dienst een mooi product anders zou je überhaupt niet overwegen om ermee “de boer op te gaan” toch? Houd vast aan je plannen, wijzig ze niet met iedere beperkende gedachte die je hoofd passeert!

En nog iets anders. Ga delegeren. Wat zeg je nu Danielle? Delegeren? Ik ben nog niet eens gestart en ik moet nu al gaan delegeren?” denk je nu. Ja zeker! Je loopt vast op bepaalde technische zaken zoals het maken van webteksten of het vormgeven van een website, het doen van je administratie… De vliegende start die je in je dromen zou willen maken met je bedrijf … lijkt daardoor meer op het haasje over van twee schildpadden ….! Jij bent degene die daarin verandering kan gaan aanbrengen.

Tip 1: Ga doen wat jijzelf goed kunt en houd je bezig met jouw kernkwaliteiten

Doe je wat je het allerliefste doet en waar je goed in bent? Of pas je je aan en kunnen we niet volledig gebruik maken van jouw talenten? Kijk of je werkelijk je talenten in de etalage zet. Waar ben je sterk in? Wat jij jouw kernkwaliteiten en waar kun je bijdragen op dit moment. Heel vaak zit dit dicht bij je kernwaardes. Kernwaardes zijn zo belangrijk voor je bedrijf. Als je merkt dat het niet past of dat het ergens schuurt.. grote kans dat het botst met je kernwaardes.

Tip 2: Van uitstel komt afstel: dus ga “doen”, of besteedt het uit

Richt je op het maken van mooie webteksten voor je marketing of besteedt het uit aan iemand die er zijn of haar core-business van heeft gemaakt). Blijf niet haken op dit punt, omdat je vindt dat het niet goed genoeg is. Zorg dan dat het goed genoeg wordt en aarzel daarbij niet om andere experts in te schakelen. Zij hebben immers ook niet voor niets een bedrijf opgezet.

Tip 3: Niet uitstellen … direct online zetten die webteksten. Ze zijn je eerste contact met de klant!

Zet die teksten voor een mooi online programma dat je wilt ontwikkelen zonder uitstel DIRECT on-line … Echt … direct. Als er binnen drie weken niemand heeft gereageerd op je teksten, dan kun je dat namelijk zien als feedback. Je kunt je teksten dan bijschaven op een zodanige manier dat je alsnog je doelgroep bereikt. Je doelgroep leest jouw teksten anders dan jij ze schrijft en soms ‘denk’ je dat het helder is maar blijkt dat niet zo te zijn’. Herschrijf je teksten als je geen reactie krijgt en blijf dat doen tot je wel reacties krijgt.

En? Durf jij de stappen te zetten om zichtbaar te worden voor jouw klanten?

Vind je het lastig? Vraag dan een gratis gesprek met mij aan, dan kijk ik binnenkort met je mee om te zien waar jouw kansen liggen.

Zoek je antwoorden op jouw ondernemersvragen of ervaar je knelpunten in het bedrijf? Laat mij meekijken, zodat we samen de oorzaak tevoorschijn halen en oplossen | Grip op jezelf, je bedrijf en je groei |