Ik doe het niet – ik wil het niet of ik kan het niet geneuzel

Door |2023-02-06T17:20:17+01:0013 februari 2023|

Elise had twee weken geleden heel duidelijk in haar agenda gezet >> 15 februari webinar geven <<   Ze zag het helemaal zitten en vol enthousiasme sloten we de coachingsessie af      Vanmorgen sprak ik haar... En vandaag is het... Juist.... we zijn twee weken verder   Al snel kwam ik erachter dat het webinar nog net zo ver was als het moment waarop we de vorige keer afscheid van elkaar namen   Geen aanmeldpagina, geen mailtjes, geen follow up... [...]

Wat veel ondernemers vergeten bij e-mailmarketing

Door |2023-02-06T17:11:11+01:006 februari 2023|

Eén van de grootste fouten in e-mailmarketing is zo simpel. Echt, het is zo simpel, dat het snel over het hoofd wordt gezien.   << Het is de follow-up in al je activiteiten >>     Veel ondernemers stoppen veel energie in het verzamelen van e-mailadressen en bieden bijvoorbeeld een interessante weggever aan op hun website. Maar als het cadeau is ontvangen door de potentiele klanten...dan blijft het daarna vaak stil. Niks geen aandacht meer of tips voor deze geïnteresseerde [...]

3 marketing machines die niet mogen ontbreken om klanten te krijgen

Door |2022-11-23T13:23:09+01:0023 november 2022|

Welke marketing machines zijn slim om in te zetten om klanten te krijgen? De keuze is tegenwoordig reuze, maar deze drie marketing machines ontbreken bij veel ondernemers of ze sputteren en hebben wat nieuwe olie nodig.   Marketing machines inzetten om klanten te krijgen Om klanten te krijgen is het slim dat je een tactiek hebt om je nieuwsbrieflijst te laten groeien, zichtbaar bent voor potentiële klanten via bijvoorbeeld social media en dat je salesactiviteiten inzet om verkoopsignalen op te [...]

Ik doe alles zoals het hoort en het werkt niet

Door |2022-11-15T20:42:12+01:0015 november 2022|

Picture this.... Een ondernemer voor mijn neus... Volledig gefrustreerd.   "Ik doe toch alles volgens het boekje... Ik heb mensen op mijn mailinglijst staan. Iedere keer stuur ik een nieuwsbrief. Mensen volgen mij op Insta, LinkedIn... en ik zit al over de 50 likes met mijn post. Maar.... als ik heel eerlijk ben, dan blijven de klanten uit. Ik twijfel daarom wel eens, waarom al deze inspanningen iedere keer weer doen? Want volgens mij levert het mij totaal geen klanten op [...]

Werkt het inschakelen van influencers?

Door |2022-05-24T15:48:19+02:0030 mei 2022|

Al een tijdje loop ik rond met deze vraag: "Werkt dat nou, een influencer inschakelen om je product te promoten?" Ik zie ze voorbij komen met hun grote accounts met tig volgers. En in een flitsende reel op Insta promoten ze een product zoals billendoekjes, water met een smaakje of ga zo maar door... Als ik er marketingtechnisch naar kijk, dan kan ik niet anders dan zeggen... dat werkt, punt.   Veel volgers maakt je interessant om producten aan te [...]

Wel of geen content kalender?

Door |2022-05-04T10:19:09+02:003 mei 2022|

"Maak geen content kalender! Wees jezelf en maak content vanuit je hart." De ene dag krijg je deze boodschap en nog geen 24 uur later zie je juist een bericht van een andere guru op social media met de voordelen van een content kalender. Wat is het nou? Wel een content kalender maken of juist geen content kalender maken? Je raakt gewoon de weg kwijt in alle adviezen op social media en wat is nou écht de manier waarop je [...]

Wat is een customer journey oftewel klantreis

Door |2022-03-02T14:02:29+01:002 maart 2022|

Een customer journey is te omschrijven als het geheel van fases die je doelgroep doorloopt voordat en nadat ze je product aanschaffen of gebruik maken van je diensten. Als ondernemer heb je (als het goed is) jouw doelgroep in kaart gebracht, waarna je jouw marketing op hen hebt afgestemd. Als klant leggen zij echter een eigen weg af waarbij ze afhankelijk van je strategie toevallig of bewust naar het pad van jou bedrijf worden geleid.   Hoevaak heb je contact [...]

Een webinar organiseren

Door |2022-02-16T14:56:29+01:0018 februari 2022|

Een webinar organiseren is een super slimme tool om klanten te krijgen. En als creatieve ondernemer heb je vast zelf weleens live meegedaan aan een webinar. Eventueel heb je deze achteraf on demand bekeken, omdat het niet in een druk werkschema paste of heb je de term in de wandelgangen weleens horen vallen. Nieuwsgierig als je bent, wil je graag weten wat deze marketingtool te bieden heeft. Een webinar organiseren kan ook voor jou deel uitmaken van slimme marketing en [...]

Meer klanten helpen (en laat jouw bedrijf groeien) door aan aantrekkelijk aanbod

Door |2021-05-11T14:09:30+02:0019 maart 2021|

"Meer klanten helpen... mag het ook een tikkie minder?" vraagt ze mij tijdens een coachingsessie. Als ondernemer hebben we allemaal dezelfde 24 uur in een dag. Hoe jij die uren gebruikt maakt het verschil tussen een succesvolle ondernemer en een harde werker die net niet genoeg verdient. Vaak zitten de harde werkers bomvol 1-op-1 klanten die ze begeleiden. Maar als je al jouw beschikbare uren volstopt met 1-op-1 coachklanten en je bankrekening is nog niet op het niveau dat je [...]

Waarom content marketing op een website zorgt voor meer klanten

Door |2020-11-12T13:43:49+01:0029 oktober 2020|

Content marketing is super belangrijk als je meer klanten wilt via jouw website. De content helpt bezoekers van de website, en dus potentiële klanten, door jouw website van A naar Z. Alleen zie ik te vaak, dat men enthousiast een website bouwt en zich vooral richt op hoe deze eruitziet. Mooie afbeeldingen, social media buttons… aan alles wordt gedacht. Je krijgt ook een voorstel van een website en daarin zie je alleen het visuele gedeelte. Het ziet er prachtig uit, [...]

Ga naar de bovenkant