Kun je verkopen leren?

Door |2019-03-03T19:34:30+01:003 november 2018|

"Verkopen, is dat te leren? Ik ben er niet zo goed in, dus volgens mij moet ik op les." Vol overtuiging vertelde mijn klant dit tijdens een coachingsessie. Ze was er echt van overtuigd dat zij niet kon verkopen. Het woord alleen al zorgde voor de bibbers. Ongeveer 70% van de coaches en trainers vindt het moeilijk om te verkopen Ze is daar niet de enige in. Veel ondernemers vinden het lastig om te verkopen. "Als ik jou mag verkopen [...]

Je doet jouw marketing naast al het andere werk

Door |2018-10-21T18:32:47+02:0021 oktober 2018|

"Oja, ik moet ook nog even..." Voor veel ondernemers is het herkenbaar om de marketing naast hun andere werk te doen. Het bungelt er een beetje bij, maar het besef is er dat marketing belangrijk is om geld te verdienen. Dus op het laatste moment worden dingen ontwikkeld. Het is maar goed dat ze expert zijn op hun gebied, want daarom lukt het ze vaak ook om het toch nog 'even' te maken. En dat is gelijk ook het mooie. Je [...]

Hou marketing zo simpel mogelijk om leads te krijgen

Door |2018-10-28T11:32:53+01:0012 oktober 2018|

Je kunt marketing heel complex maken, maar dat wil je niet. Hou marketing zo simpel mogelijk. Anders ben je er heel veel tijd mee kwijt en kost het je veel geld. Je wil juist dat je marketing simpel wordt. Ieder ondernemer wil leads die klanten kunnen worden. Om leads te krijgen in je marketingfunnel kun je heel veel doen. Iedere dag wordt er wel weer iets nieuws verzonnen en daardoor kun je als ondernemer de weg kwijtraken. "Wat moet je [...]

Wat moet je doen om te zorgen dat jij het marketing spel wint?

Door |2018-10-11T12:49:29+02:007 oktober 2018|

"Marketing dat werkt niet voor mij. Ik heb alle trucjes al een keer geprobeerd en niks werkt." Misschien zou dit uit jouw mond kunnen komen als jouw marketingresultaten tegenvallen. Ik kom regelmatig ondernemers tegen die weinig resultaten halen uit hun marketinginspanningen. Ze zijn hevig gefrustreerd, omdat zij de succesformule niet lijken te vinden. Ik begrijp dat heel goed. Er gaat tijd in marketing zitten en vaak ook budget. Als je dan niet de gewenste resultaten krijgt, dan is het lastig [...]

Alle marketingacties waarvan iedereen roept dat je die moet doen, is dat echt een must om te groeien met je bedrijf?

Door |2019-08-14T08:36:09+02:0021 september 2018|

Veel ondernemers krijgen vaak tips van andere ondernemers. Vaak goed bedoeld worden er tips gedeeld en bij jou gaan er eigenlijk alleen maar meer vragen komen door alle tips. De één zegt dit en de ander zegt dat en wat is nou een goede keuze voor jou? Moet jij echt op dit moment een nieuwe website hebben? Moet jij echt Facebook berichten maken? Moet jij... Ik zie het heel veel voorbijkomen. Goed bedoelde adviezen worden gedeeld en er wordt geprobeerd [...]

Waarom klanten jouw programma niet kopen, zelfs niet als jij een complete salesfunnel hebt ingericht

Door |2018-09-17T07:55:56+02:0014 september 2018|

  "Zo, het programma staat online en nu verkoopt het product zichzelf wel". Uren heb je gewerkt en eindelijk staat je programma te pronken op je website. "Laat de verkopen nu maar komen". Er is heel veel tijd gaan zitten in het maken van het programma. Het was een heel traject, maar het staat er. Nu is het tijd om de wereld te veroveren en klanten te helpen met jouw programma. Alleen het grote probleem is dat er niks verkocht [...]

Een Facebook bericht of een blog maken zorgt niet gelijk voor verkopen

Door |2020-12-08T10:16:03+01:009 september 2018|

Ik zie heel veel ondernemers hard werken aan hun blog artikelen of zwoegen op een Facebook bericht. Als ik dan vraag wat ze doen om hun producten te verkopen, dan krijg ik ook altijd deze marketingacties te horen. Oke, zit je er klaar voor? Een Facebookbericht of een blog op je website plaatsen gaat niet zorgen voor verkopen. Daar moet je veel meer voor doen. Zo, dat is eruit. Een Facebook bericht is niet genoeg om te verkopen Ergens is [...]

Met een goede planning voelt hard werken niet als werken

Door |2018-09-06T13:39:27+02:006 september 2018|

"Hard werken, veel uren maken... het hoort bij het ondernemen", zucht een klant tijdens een sessie. "Ik heb zoveel te doen, dat ik niet eens aan het werken van mijn strategie voor mijn bedrijf toekom". Misschien herken je het. Als gedreven ondernemer spring je elke dag uit bed om jouw mooie missie de wereld in te brengen. Je bent goed in je vak en je wil heel veel mensen helpen. Alleen de tijd, dat is weleens een dingetje. Elke dag [...]

Hoe ga je om met bezwaren tijdens een verkoopgesprek?

Door |2018-09-03T11:48:19+02:003 september 2018|

Heerlijk, je merkt tijdens een verkoopgesprek dat je klant de ideale klant is om in jouw programma te stappen. Je hebt alles goed gedaan en je komt op het punt dat je een aanbod gaat doen. Alleen blijft de JA uit. Sterker nog de klant zegt: "Ik denk er nog even over na." Weg is de bubbel waar je samen in zat. Heb je iets niet goed gedaan? Het verkoopgesprek loopt niet zoals je had verwacht Je wordt onrustig en [...]

Is het tijd voor een andere aanpak?

Door |2018-08-30T16:15:41+02:0030 augustus 2018|

Je bedrijf loopt lekker en je hebt een goede tactiek om je omzet te halen. En toch knaagt er iets. Ergens weet je dat je nog een droom hebt. Een droom om.... en vul dan de puntjes maar in. Je blijft alleen op twee benen hinken. Want kiezen voor je droom, betekent je huidige situatie opgeven. En dat is eng. Hoe graag je ook de nieuwe weg wilt inslaan. Er moet ook gewoon geld verdiend worden en wie zegt dat [...]

Ga naar de bovenkant