Ontspannen verkopen zelfs op lastige momenten

Door |2019-04-21T13:53:03+02:0016 april 2019|

De laatste tijd merk je dat er iets knaagt. Er zijn momenten dat je je aanbod inslikt als er een kans voorbij komt om te verkopen. Later vraag je je af waarom je dit hebt gedaan. Het is toch een mooie kans en jij pakt hem niet. Waarom gebeurt dit? Waarom laat je kansen schieten als er wel mogelijkheden zijn om te verkopen? Iedere ondernemer maakt dit mee, het moment dat een gouden kans voorbij komt en je zegt niks. [...]

Waarom je sales niet mag vergeten, zelfs niet als het heel druk is

Door |2019-04-06T07:39:04+02:006 april 2019|

Als ondernemer heb je veel ballen in de lucht te houden, waardoor er op sommige dagen bijna geen tijd is voor sales. Alleen als er weinig tijd is voor sales, dan zie je dat gelijk terug in je omzet. We hebben er als drukbezette ondernemer allemaal last van. De tijd. Het liefst willen we die stilzetten. Even de administratie bijwerken. Er moet ook nog een nieuwsbrief de deur uit. En voor je het weet is de dag voorbij en heb [...]

Deel 3: Jij bent de krachtige motor achter jouw marketingsucces

Door |2019-08-05T08:37:29+02:0017 maart 2019|

Het is heel frustrerend als keer op keer blijkt dat je zelf de grootste oorzaak bent van het tegenvallend resultaat. Ook als het een perfect ingerichte marketingcampagnes was. Je kunt de mooiste marketingcampagnes bedenken, als jij er niet in gelooft dan gaat het resultaat tegenvallen. Mijn klanten ontwikkelen de prachtigste dingen. Ze zetten complete campagnes professioneel op en het klopt volgens de 'marketingstrategie'. Alleen de resultaten zijn elke keer bedroevend. Er zijn geen aanmeldingen voor een programma en een workshop gaat [...]

Deel 2: Een goed productaanbod is de kracht achter je marketing

Door |2020-06-28T13:57:40+02:008 maart 2019|

Als je productaanbod niet goed is ingericht, wordt het lastiger om vanuit je marketing je aanbod te verkopen. Mijn klant Saskia merkte het ook dat haar productaanbod super belangrijk was om resultaten uit haar marketing te halen. Ze had verschillende doelgroepen en bedacht steeds weer nieuwe oplossingen door een workshop te maken of een online training te ontwikkelen. Werkte het een niet, dan was het volgende alweer in de maak. Over alles werd verteld in haar marketing en de klant [...]

7 sleutels voor minder werkdruk en meer plezier in het ondernemen

Door |2019-02-19T11:44:37+01:0019 februari 2019|

Als ondernemer kun je soms verdrinken in het werk. Er ligt veel op jouw bordje. Hoe zorg je ervoor dat je plezier houdt in het ondernemen en dat de werkdruk behapbaar blijft? Kun je alles tegelijk doen als ondernemer? Ik sprak laatst een klant die het lastig vond om alle ballen in de lucht te houden. De administratie, de marketing, social media, nieuwsbrieven, sales... als onderneemster was het best moeilijk om alles in orde te krijgen in de tijd die [...]

Waarom we het ondernemen soms te ingewikkeld maken

Door |2019-02-08T06:49:26+01:008 februari 2019|

Het ondernemen is eigenlijk heel simpel. Je hebt een goed product nodig en je moet kunnen verkopen als een malle... Geloof mij, binnen no-time heb je dan een succesvol bedrijf. Terwijl veel ondernemers er alles aan doen om ondernemen heel complex te maken. Een simpele business lijkt door hun aanpak onbereikbaar en door alle ingewikkelde strategieën houden ze hun eigen groeisnelheid tegen. Het ondernemen is te ingewikkeld geworden Je valt stil of je hebt het gevoel dat je iedere dag [...]

Hoe werk Facebook Live?

Door |2020-02-10T10:56:55+01:007 februari 2019|

Je wilt heel graag in gesprek met potentiële en bestaande klanten en sinds een paar maanden kan dat heel eenvoudig met Facebook Live. Een super waardevolle livestream mogelijkheid van Facebook. Maar hoe werkt Facebook Live? Het is namelijk slim om deze mogelijkheid om live video’s te delen toe te voegen aan je marketingactiviteiten en met deze handige tool van Facebook je naamsbekendheid te vergroten. Check je Facebook updates Om te starten check je eerst of je via de App Store [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Door |2019-02-02T20:32:38+01:002 februari 2019|

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal ging iedere ondernemer een e-book maken. Met als resultaat dat de markt werd overspoeld met mogelijkheden om een e-book te downloaden in ruil voor het [...]

Het ondernemen gaat bij jou niet moeiteloos

Door |2018-12-16T10:20:02+01:0016 december 2018|

  Moeiteloos ondernemen, geloof jij het? Overal popt het op, moeiteloze marketing, moeiteloos ondernemen, trek moeiteloos je klanten aan... Maar jij zit daar mooi. Bij jou gaat het helemaal niet moeiteloos. Sterker nog, het is een enorme uitdaging. Als je dan een beetje op mij lijkt, dan irriteren deze loze kreten je. "Tuurlijk, als ik eenmaal de moeiteloze vibe te pakken hebt... dan word ik succesvol. Hoe ik die moeiteloze vibe te pakken krijg? Geen idee... dat lees je dan [...]

Bloggen, het is geen prioriteit en er is geen planning

Door |2018-11-26T08:10:15+01:0021 november 2018|

Daar zit je dan te staren naar je beeldscherm. Waar ga je nou weer over bloggen? Je weet dat het belangrijk is. Dat bloggen je helpt om te stijgen in de zoekmachines. Je weet dat klanten je over 2 jaar nog kunnen vinden als je een goed blog maakt. Maar ja... dat bloggen is best een uitdaging als het geen prioriteit heeft en als een planning al helemaal ver is te zoeken. Want zonder planning moet je iedere keer op [...]

Ga naar de bovenkant