Als businesscoach zorg ik voor marketing zonder trucjes, stress of ‘moetjes’ – gewoon op jouw manier.

Deel 3: Jij bent de krachtige motor achter jouw marketingsucces

Door |2019-08-05T08:37:29+02:0017 maart 2019|

Het is heel frustrerend als keer op keer blijkt dat je zelf de grootste oorzaak bent van het tegenvallend resultaat. Ook als het een perfect ingerichte marketingcampagnes was. Je kunt de mooiste marketingcampagnes bedenken, als jij er niet in gelooft dan gaat het resultaat tegenvallen. Mijn klanten ontwikkelen de prachtigste dingen. Ze zetten complete campagnes professioneel op en het klopt volgens de 'marketingstrategie'. Alleen de resultaten zijn elke keer bedroevend. Er zijn geen aanmeldingen voor een programma en een workshop gaat [...]

Deel 2: Een goed productaanbod is de kracht achter je marketing

Door |2020-06-28T13:57:40+02:008 maart 2019|

Als je productaanbod niet goed is ingericht, wordt het lastiger om vanuit je marketing je aanbod te verkopen. Mijn klant Saskia merkte het ook dat haar productaanbod super belangrijk was om resultaten uit haar marketing te halen. Ze had verschillende doelgroepen en bedacht steeds weer nieuwe oplossingen door een workshop te maken of een online training te ontwikkelen. Werkte het een niet, dan was het volgende alweer in de maak. Over alles werd verteld in haar marketing en de klant [...]

DEEL 1: Perfecte marketing werkt niet voor je bedrijf als je de sales niet op orde hebt

Door |2019-03-08T07:55:29+01:003 maart 2019|

Denk je dat je bedrijf gaat lopen als je je marketing optimaal hebt ingericht? Helaas. Een perfect draaiende marketingmachine heeft geen resultaat als je niet ook je sales, je productaanbod én jezelf op orde hebt. Als er in één pijler een vastloper zit, de sales bijvoorbeeld, zoals mijn klant van vorige maand merkte, dan heeft dat effect op het succes van jouw bedrijf.  Alles klopte in het plaatje van deze klant. Groot aantal volgers op social media, veel lezers [...]

Waarom we het ondernemen soms te ingewikkeld maken

Door |2019-02-08T06:49:26+01:008 februari 2019|

Het ondernemen is eigenlijk heel simpel. Je hebt een goed product nodig en je moet kunnen verkopen als een malle... Geloof mij, binnen no-time heb je dan een succesvol bedrijf. Terwijl veel ondernemers er alles aan doen om ondernemen heel complex te maken. Een simpele business lijkt door hun aanpak onbereikbaar en door alle ingewikkelde strategieën houden ze hun eigen groeisnelheid tegen. Het ondernemen is te ingewikkeld geworden Je valt stil of je hebt het gevoel dat je iedere dag [...]

Zijn businesscoaches geldwolven

Door |2019-01-15T21:51:56+01:0015 januari 2019|

"Dit is misschien wat je businesscoach je wijs heeft gemaakt, maar... Businesscoaches blijven zich vermenigvuldigen... Businesscoaches hebben zelf niet doorleefd wat ze de ander leren... Businesscoaches veel herrie, weinig inhoud..." en zo kan ik nog wel doorgaan. Iedere dag komt er wel een artikel voorbij en op dit moment lijkt het wel een hype om businesscoaches tot de grond toe af te branden. Artikelen waarin aangegeven wordt dat businesscoaches geen verstand hebben van marketing, kunstjes doen en veel geld vragen [...]

Het ondernemen gaat bij jou niet moeiteloos

Door |2018-12-16T10:20:02+01:0016 december 2018|

  Moeiteloos ondernemen, geloof jij het? Overal popt het op, moeiteloze marketing, moeiteloos ondernemen, trek moeiteloos je klanten aan... Maar jij zit daar mooi. Bij jou gaat het helemaal niet moeiteloos. Sterker nog, het is een enorme uitdaging. Als je dan een beetje op mij lijkt, dan irriteren deze loze kreten je. "Tuurlijk, als ik eenmaal de moeiteloze vibe te pakken hebt... dan word ik succesvol. Hoe ik die moeiteloze vibe te pakken krijg? Geen idee... dat lees je dan [...]

Kun je verkopen leren?

Door |2019-03-03T19:34:30+01:003 november 2018|

"Verkopen, is dat te leren? Ik ben er niet zo goed in, dus volgens mij moet ik op les." Vol overtuiging vertelde mijn klant dit tijdens een coachingsessie. Ze was er echt van overtuigd dat zij niet kon verkopen. Het woord alleen al zorgde voor de bibbers. Ongeveer 70% van de coaches en trainers vindt het moeilijk om te verkopen Ze is daar niet de enige in. Veel ondernemers vinden het lastig om te verkopen. "Als ik jou mag verkopen [...]

Hou marketing zo simpel mogelijk om leads te krijgen

Door |2018-10-28T11:32:53+01:0012 oktober 2018|

Je kunt marketing heel complex maken, maar dat wil je niet. Hou marketing zo simpel mogelijk. Anders ben je er heel veel tijd mee kwijt en kost het je veel geld. Je wil juist dat je marketing simpel wordt. Ieder ondernemer wil leads die klanten kunnen worden. Om leads te krijgen in je marketingfunnel kun je heel veel doen. Iedere dag wordt er wel weer iets nieuws verzonnen en daardoor kun je als ondernemer de weg kwijtraken. "Wat moet je [...]

Wat moet je doen om te zorgen dat jij het marketing spel wint?

Door |2018-10-11T12:49:29+02:007 oktober 2018|

"Marketing dat werkt niet voor mij. Ik heb alle trucjes al een keer geprobeerd en niks werkt." Misschien zou dit uit jouw mond kunnen komen als jouw marketingresultaten tegenvallen. Ik kom regelmatig ondernemers tegen die weinig resultaten halen uit hun marketinginspanningen. Ze zijn hevig gefrustreerd, omdat zij de succesformule niet lijken te vinden. Ik begrijp dat heel goed. Er gaat tijd in marketing zitten en vaak ook budget. Als je dan niet de gewenste resultaten krijgt, dan is het lastig [...]

Alle marketingacties waarvan iedereen roept dat je die moet doen, is dat echt een must om te groeien met je bedrijf?

Door |2019-08-14T08:36:09+02:0021 september 2018|

Veel ondernemers krijgen vaak tips van andere ondernemers. Vaak goed bedoeld worden er tips gedeeld en bij jou gaan er eigenlijk alleen maar meer vragen komen door alle tips. De één zegt dit en de ander zegt dat en wat is nou een goede keuze voor jou? Moet jij echt op dit moment een nieuwe website hebben? Moet jij echt Facebook berichten maken? Moet jij... Ik zie het heel veel voorbijkomen. Goed bedoelde adviezen worden gedeeld en er wordt geprobeerd [...]

Ga naar de bovenkant