Waarom marketing voor coaches anders werkt

Door |2025-03-12T10:47:43+01:0012 maart 2025|

Als coach ben je waarschijnlijk begonnen vanuit een diep verlangen om anderen te helpen. Je wil impact hebben en bijdragen aan de wereld. Maar ergens onderweg ontdekte je iets waar veel coaches tegenaan lopen: zonder goede marketing komen die klanten niet vanzelf. En toen begon de worsteling. Strategieën, funnels, social media… overal wordt geroepen dat je ‘zichtbaar moet zijn’ en ‘jezelf moet verkopen’. Maar als coach wil je geen gladde verkooppraatjes houden of het gevoel hebben dat je moet leuren [...]

Wat is een businesscoach en waarom zou je er een inschakelen?

Door |2025-03-04T18:05:02+01:004 maart 2025|

Je bent een gedreven intuïtieve ondernemer, vol passie voor je vak. Maar soms... soms loop je vast. Je voelt dat er meer in je bedrijf zit, maar je weet niet precies hoe je dat eruit moet halen. Herkenbaar? Dan is het misschien tijd om een businesscoach in te schakelen. En dan is een businesscoach niet een luxe, maar een investering in jezelf en je bedrijf.  Een goede businesscoach helpt jou op zulke momenten die visie om te zetten in een [...]

Waarom klanten vooraf laten betalen een slimme zet is

Door |2024-03-20T11:13:59+01:0020 maart 2024|

Je staat op het punt om samen te werken met een razend enthousiaste klant, maar er is één vraag die door je hoofd blijft spoken: moet je deze klant vooraf laten betalen, of is dat niet verstandig? Is het beter om te wachten tot je hebt samengewerkt en je resultaten hebt geleverd voordat je om betaling vraagt? Kun je überhaupt vooraf betaling van de klant verlangen, of komt dat misschien wat vreemd over als je nog niets hebt gedaan?   [...]

Voorkom dat leads afhaken op je salespagina

Door |2024-02-15T14:23:03+01:0015 februari 2024|

Merk jij het ook dat leads afhaken op je salespagina. Met veel pijn en moeite heb je ze naar je salespagina gebracht en daar raak je ze kwijt. Terwijl in online marketing is het aantrekken van leads naar je salespagina slechts het halve werk. Het echte doel is om deze leads te converteren naar betalende klanten op je salespagina. Dat ze drukken op de koopknop. Maar wat als je merkt dat veel van je leads afhaken? Zijn dan al je [...]

Leads aantrekken vanuit social media met converterende content

Door |2024-01-30T13:04:10+01:0030 januari 2024|

Leuk die hartjes en complimentjes onder je social media post, maar waar blijven de echte acties, de inschrijvingen en de omzet? De "Yes, ik heb mij nu ingeschreven!" Het is tijd om leads om te zetten naar betalende klanten, zodat niet alleen je ego blij wordt van alle waardering op social media, maar jij het ene na het andere programma online verkoopt. Want waarom ben je zichtbaar op social media? Je wil iedere dag leads aantrekken vanuit social media. Zodat [...]

Hoe maak je een aanbod dat klanten niet kunnen weerstaan

Door |2023-12-29T01:07:07+01:0029 december 2023|

Stel jezelf eens deze simpele vraag: Zou je eigenlijk je eigen aanbod, training, programma, workshop kopen? Zou je écht centen neerleggen voor datgene wat je nu aanbiedt? Denk erover na. Zou je enthousiast worden, zou je denken: "Dit is precies wat ik nodig heb!" Of is er een stemmetje dat zegt: "Hmm, ik weet het niet zeker." Als het niet met een volmondig 'ja' is, dan is het tijd om eerlijk te zijn tegen jezelf over je aanbod. Ondernemen gaat [...]

Van gratis naar kassakoopje: Hoe je leads verleidt tot hun eerste aankoop

Door |2023-12-26T11:08:08+01:0025 december 2023|

Wil je na het downloaden van jouw weggever een slimme zet maken? Voeg dan een kassakoopje toe op je bedankpagina. Waarom? Omdat dit een geweldige manier is om niet alleen leads te verzamelen, maar ook daadwerkelijk verkopen te genereren. Met een aantrekkelijk geprijsd product verleid je leads om direct tot aankoop over te gaan. Het mooie is dat zo'n kassakoopje niet alleen conversies oplevert, maar ook helpt om de investering van je social media advertenties terug te verdienen. Hoe je [...]

Je hebt geen klanten probleem

Door |2023-06-20T17:01:45+02:007 juni 2023|

"Waar zit toch die ontbrekende schakel? Schijt, waarom werkt het nou niet?" De verhaaltjes die aangaan Als je merkt dat je geen klanten krijgt En wat ik heel vaak hoor als ik ondernemers spreek... Mijn standaard vraag is Waar ligt het aan? Ik heb geen klanten.... Oke, dus je hebt wel voldoende mensen gesproken de afgelopen tijd? Salesgesprekken gehad om je aanbod te doen? Nou, euhhh Niet echt... Niet? Geen potentiële klanten gesproken de afgelopen tijd? Of hoeveel waren [...]

Waarom krijg je geen reactie op je nieuwsbrief

Door |2023-05-24T08:32:40+02:0024 mei 2023|

Tikker, de tikker de tik... "Mensen, dit wordt een kwalitatief hoogstandje... Deze nieuwsbrief gaat mij veel klanten opleveren voor mijn nieuwe programma" Driftig tik je een fantastische nieuwsbrief en druk op de zend knop... Zoeffff daar gaat ie naar alle mailboxen.... ..... 2 uur later ...... Hmmmmm.... Nog geen reacties? Ach... dat komt  nog wel   ......   Een dag later ...... Nog geen reacties Hoe kan dat nou? Herkenbaar? Met veel bloed, zweet en tranen heb jij een kneiter goede [...]

Pak je kansen als ondernemers als ze er zijn

Door |2023-10-24T08:42:08+02:0020 februari 2023|

Babbel, de babbel, de babbel... Je bent gezellig op een netwerkborrel en je bent blij dat je iemand hebt gevonden om een praatje mee te maken.   Het standaard, wat doe jij.. is geweest en voor je gevoel kun je even ademhalen, want dit is écht een leuke gesprekspartner. Zo'n eentje waarmee je ook gezellig kunt kletsen op een terrasje.   Opeens is er een hoop gestommel en zie je een kist verschijnen   De organisator klimt er bovenop en in zijn [...]

Ga naar de bovenkant