Als businesscoach zorg ik voor marketing zonder trucjes, stress of ‘moetjes’ – gewoon op jouw manier.

Jezelf vergelijken met andere ondernemers

Door |2020-06-18T19:49:09+02:008 januari 2020|

Als je het lastig vindt om een planning te maken, dan is het verleidelijk om bij andere ondernemers te kijken en jezelf te vergelijken. Wat doen zij? Kun jij dat ook doen? De vraag is alleen of het handig is. Ik denk het niet en ik leg je graag uit waarom. Iedere ondernemer heeft een eigen aanpak Je kunt niet klakkeloos kopiëren wat een andere ondernemer doet. Wat bij de één werkt, hoeft niet voor een ander te werken. Het [...]

Vastlopen in het bedenken van je funnel

Door |2019-11-14T10:13:35+01:0014 november 2019|

Hard werken, gefrustreerd raken van het ontwikkelen van je eigen funnel... er komt een punt dat je het gewoon niet meer wil Echt, een funnel is super handig om klanten te krijgen. Alleen het bedenken van een funnel geeft aardig wat frustratie bij veel ondernemers. Het kost veel denkwerk om het overzicht te bewaren. Als je niet oppast... raak je de weg kwijt in het maken van deze slimme manier om klanten te krijgen. JA/NEE splitsingen, zodat klanten gerichte nieuwsbrieven [...]

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie

Door |2019-11-08T11:15:19+01:008 november 2019|

Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven. Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... [...]

Hard werken en veel uren draaien als ondernemer is niet de oplossing

Door |2019-10-31T15:50:07+01:0031 oktober 2019|

Door de veranderingen in de markt, nieuwe concurrenten die van alle kanten komen aanrennen, krijg je het gevoel dat het ondernemen verandert en jij meer moet doen om klanten te krijgen. Je raakt verstrengelt in ingewikkelde funnels, tijdrovende nieuwsbrieven en energie slurpende content voor social media. En wat je ook doet, het lijkt of het niet goed loopt en het succes achterwege blijft. Hoe komt dat toch? Wat kun je doen als je vastloopt in tijd en je het gevoel [...]

Wat doe je als je een vervelende klant hebt?

Door |2019-10-14T12:29:00+02:0014 oktober 2019|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder: Waarschijnlijk heb je het al eens meegemaakt; een klant waarbij alle alarmbellen intern afgaan en waarbij je het driedubbele voor het traject had moeten vragen. Een vervelende klant. Een klant die helemaal niet bij je past, maar deze is wel in je programma gestapt. Help... Hoe los je dat nou op? Het zijn best lastige gevoelens. De super leuke klant, bleek een zeurneus en nu kijk je uit naar het [...]

Je weet precies wat je moet doen als ondernemer en het lukt niet

Door |2019-06-18T15:31:42+02:0018 juni 2019|

“Danielle hoe moet het dan? Ik weet precies hoe het werkt, alleen ik krijg het toch niet voor elkaar". Mijn klant keek mij wanhopig aan en wat herkende ik haar frustratie. Veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers zoeken naar het antwoord op de vraag "HOE moet het dan?" Ze blijven trainingen volgen om antwoorden te krijgen, alleen het lukt ze niet om de kennis te linken aan de bestaande kennis die ze al hebben.  Hun brein wordt weer gevoed met nieuwe kennis [...]

Het ondernemen wordt je te veel als hooggevoelige of hoogbegaafde ondernemer

Door |2019-06-03T18:18:15+02:003 juni 2019|

  Vaak zitten alle plannen in ons hoofd. Door de hoeveelheid van alle stappen, loopt je brein over en blokkeer je opeens. Waar begin je? De neiging is om het voor je uit te schuiven en er niet aan te beginnen. Je blokkeert en raakt alleen maar gefrustreerd of boos op jezelf. Je voelt je overweldigd door alles wat je moet doen Een vervelend gevoel en het helpt je niet om je plannen te realiseren. Veel hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemers [...]

Het ondernemen te ingewikkeld maken zelfs als je een snel denkend brein hebt

Door |2019-05-27T20:33:01+02:0027 mei 2019|

“Moet ik dan de prijs op mijn website aanpassen als ik het aanbod wil doen aan mijn klant vanmiddag? Moet ik ook niet eerst de hele websitepagina veranderen? Moet ik niet….” Ik hou van mijn klanten, laat ik dat als eerste zeggen… maar soms maken ondernemers het zichzelf zo ongelofelijk moeilijk. Als hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemer kunnen wij het grote plaatje zien, alleen raken we wat onrustig om het dan in kleine hapklare brokjes te doen. We denken te diep [...]

Ontspannen verkopen zelfs op lastige momenten

Door |2019-04-21T13:53:03+02:0016 april 2019|

De laatste tijd merk je dat er iets knaagt. Er zijn momenten dat je je aanbod inslikt als er een kans voorbij komt om te verkopen. Later vraag je je af waarom je dit hebt gedaan. Het is toch een mooie kans en jij pakt hem niet. Waarom gebeurt dit? Waarom laat je kansen schieten als er wel mogelijkheden zijn om te verkopen? Iedere ondernemer maakt dit mee, het moment dat een gouden kans voorbij komt en je zegt niks. [...]

Waarom je sales niet mag vergeten, zelfs niet als het heel druk is

Door |2019-04-06T07:39:04+02:006 april 2019|

Als ondernemer heb je veel ballen in de lucht te houden, waardoor er op sommige dagen bijna geen tijd is voor sales. Alleen als er weinig tijd is voor sales, dan zie je dat gelijk terug in je omzet. We hebben er als drukbezette ondernemer allemaal last van. De tijd. Het liefst willen we die stilzetten. Even de administratie bijwerken. Er moet ook nog een nieuwsbrief de deur uit. En voor je het weet is de dag voorbij en heb [...]

Ga naar de bovenkant