“Moet ik dan de prijs op mijn website aanpassen als ik het aanbod wil doen aan mijn klant vanmiddag? Moet ik ook niet eerst de hele websitepagina veranderen? Moet ik niet….”

Ik hou van mijn klanten, laat ik dat als eerste zeggen… maar soms maken ondernemers het zichzelf zo ongelofelijk moeilijk. Als hooggevoelige en hoogbegaafde ondernemer kunnen wij het grote plaatje zien, alleen raken we wat onrustig om het dan in kleine hapklare brokjes te doen. We denken te diep na over dingen. 

 

Als voorbeeld; samen met mijn klant pas ik het productaanbod aan. Het hele plan is helder en de weg is vrij om het aanbod direct te verkopen. Alleen er wordt niks verkocht. Er popt gelijk een belemmering op en een reden om het niet gelijk aan te bieden. “Moet ik het niet eerst op de website zetten? Moet ik niet eerst een salespagina maken? Dat kan ik toch niet verkopen als de nieuwe prijs nog niet is aangepast op de website?”

Terwijl ik alleen maar denk, “Hup, verkopen dat aanbod, de rest komt later wel”. 

Afgelopen week had ik ook een klant. Zij heeft een e-book, maar ergens heeft zij besloten dat deze niet meer goed genoeg is. Terwijl een update of een kleine aanpassing genoeg is om hem weer opnieuw te lanceren. Met het e-book is niks mis. Dat is hartstikke waardevol, alleen denken wij al snel dat het niet meer goed genoeg is.

Maak het ondernemen niet groter dan het is. Hou het simpel en hou het klein. Kijk welke stappen je kunt zetten en hou je eraan.. Vind je het nou lastig, dan heb ik 3 tips voor je gemaakt om het ondernemen niet te ingewikkeld te maken.

TIP 1: MAAK VAN JE WEBSITE GEEN PRIORITEIT NUMMER 1

Je website is belangrijk in online verkopen, begrijp mij niet verkeerd. Alleen het is niet de eerste prioriteit om te verkopen. Je kunt vandaag nog mensen benaderen en het aanbod verkopen. Je website mag nooit een belemmering zijn waarom iets niet verkocht wordt. Straks merk je dat er iets aangepast moet worden, moeten we dan weer wachten tot de pagina in orde is? Verkoop, zelfs als het niet op je website staat. Het kan, geloof mij.

TIP 2: MAAK VOOR JEZELF EEN STAPPENPLAN EN HOU JE ERAAN

Wat moet er gebeuren om het aanbod te verkopen? Een salespagina? Plan het in om te maken en een deadline wanneer het klaar moet zijn. Een webinar om leads te krijgen? Plan het in. Maak voor jezelf een duidelijk overzicht en haal alle stappen uit je hoofd en zet het op papier. Dan heeft het de meeste kans dat het daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Het idee wordt anders zo groot in je hoofd, dat je het overzicht kwijtraakt. Ik gebruik hier Trello voor. Een super handige tools om een stappenplan te maken.

TIP 3:  MAAK HET JEZELF ZO SIMPEL MOGELIJK

Vaak willen we het de allerbeste creatie ooit maken. Terwijl de kracht vaak zit in het zo simpel mogelijk  houden van je aanpak. Jouw vernieuwende ideeën zijn leuk, maar zorg eerst dat de basis draait. Als dit goed staat kunnen we uitgebreidere campagnes bedenken om de verkoop te stimuleren. Bepaalde strategieën werken, dus ook voor jou. Zet deze in en hou het zo makkelijk mogelijk voor jezelf. Het uitgebreider maken, komt later wel als bewezen wordt dat het werkt. 

 

Kortom,

TIP 1:  MAAK VAN JE WEBSITE GEEN PRIORITEIT NUMMER 1

TIP 2:  MAAK VOOR JEZELF EEN STAPPENPLAN EN HOU JE ERAAN

TIP 3:  MAAK HET JEZELF ZO SIMPEL MOGELIJK

 

 

Het ondernemen is op zichzelf al ingewikkeld genoeg, daarom hoeven wij er niet nog een schepje bovenop te doen. Geef jezelf de ruimte om het in jouw tempo en op jouw manier te doen. Als je iedere dag een stap in de juiste richting zet, dan heb je na een jaar 365 stappen gezet. Maak je het te ingewikkeld, dan loop je vast en zet helemaal geen stap naar jouw groei. Blijf altijd dapper doorstappen en kies de slimste of eenvoudigste route.

Als je dit artikel waardevol vindt, help dan mee dit te verspreiden door het te delen met andere ondernemers. Dit kan door middel van de social mediaknoppen hieronder. Ik vind het ook altijd fijn als je een reactie achterlaat. Vind jij het ondernenemen soms ook ingewikkeld? en waarom?

 

 

Zoek je antwoorden op jouw ondernemersvragen of ervaar je knelpunten in het bedrijf? Laat mij meekijken, zodat we samen de oorzaak tevoorschijn halen en oplossen | Grip op jezelf, je bedrijf en je groei |