Hoe overtuig jij klanten in een salesfunnel?

Door |2019-09-17T16:35:10+02:0020 september 2019|

Als ik mezelf zou omschrijven, dan zou ik zeggen dat ik een vriendelijk doch uitermate nuchter type ben. Ik ‘geloof’ niet alles wat me verteld wordt. Nee, voordat ik een ‘verkoopverhaal’ echt ‘koop’, tackel en doorgrond ik alles. Wat houdt dat dan specifiek voor mij persoonlijk in? Ik heb ‘bewijs’ nodig, dat wat jij me vertelt geen ‘broodje aap’ verhaal is. Daarvoor zoek ik argumentatie. In eerste instantie, als ik je nog niet ken, ga ik op je website zoeken [...]

Zorg voor goede afbeeldingen in je marketing- en salesfunnel

Door |2019-09-17T16:55:53+02:0017 september 2019|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder: Ook bij je marketing- en salesfunnel geldt: Eén beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Vandaar dat ik graag de proef op de som neem bij jullie. Uit onderzoek blijkt dat de ene of de ander foto van de mens achter een bedrijf veel verschil uitmaakt. Is de foto ernstig en serieus? Dan kan dat een positief effect hebben als jij in een branche werkt waarin deze eigenschappen op hoge [...]

Het maken van een blog kost mij veel tijd, wat doe ik fout?

Door |2019-07-10T10:08:24+02:0010 juli 2019|

Iedere ondernemen weet dat het goed is om te bloggen. Bloggen helpt je om gevonden te worden in de zoekmachines en draagt bij aan een goede SEO. Alleen worstelen veel ondernemers met het maken van een blog. Je maakt het veel te ingewikkeld voor jezelf en je bent lang bezig om de content te maken. Kan dat niet makkelijker? Bloggen komt bij veel ondernemers iedere week terug en sommige hebben er een dagtaak aan om het te maken (of soms [...]

Ontspannen verkopen zelfs op lastige momenten

Door |2019-04-21T13:53:03+02:0016 april 2019|

De laatste tijd merk je dat er iets knaagt. Er zijn momenten dat je je aanbod inslikt als er een kans voorbij komt om te verkopen. Later vraag je je af waarom je dit hebt gedaan. Het is toch een mooie kans en jij pakt hem niet. Waarom gebeurt dit? Waarom laat je kansen schieten als er wel mogelijkheden zijn om te verkopen? Iedere ondernemer maakt dit mee, het moment dat een gouden kans voorbij komt en je zegt niks. [...]

Waarom je sales niet mag vergeten, zelfs niet als het heel druk is

Door |2019-04-06T07:39:04+02:006 april 2019|

Als ondernemer heb je veel ballen in de lucht te houden, waardoor er op sommige dagen bijna geen tijd is voor sales. Alleen als er weinig tijd is voor sales, dan zie je dat gelijk terug in je omzet. We hebben er als drukbezette ondernemer allemaal last van. De tijd. Het liefst willen we die stilzetten. Even de administratie bijwerken. Er moet ook nog een nieuwsbrief de deur uit. En voor je het weet is de dag voorbij en heb [...]

Deel 3: Jij bent de krachtige motor achter jouw marketingsucces

Door |2019-08-05T08:37:29+02:0017 maart 2019|

Het is heel frustrerend als keer op keer blijkt dat je zelf de grootste oorzaak bent van het tegenvallend resultaat. Ook als het een perfect ingerichte marketingcampagnes was. Je kunt de mooiste marketingcampagnes bedenken, als jij er niet in gelooft dan gaat het resultaat tegenvallen. Mijn klanten ontwikkelen de prachtigste dingen. Ze zetten complete campagnes professioneel op en het klopt volgens de 'marketingstrategie'. Alleen de resultaten zijn elke keer bedroevend. Er zijn geen aanmeldingen voor een programma en een workshop gaat [...]

Deel 2: Een goed productaanbod is de kracht achter je marketing

Door |2020-06-28T13:57:40+02:008 maart 2019|

Als je productaanbod niet goed is ingericht, wordt het lastiger om vanuit je marketing je aanbod te verkopen. Mijn klant Saskia merkte het ook dat haar productaanbod super belangrijk was om resultaten uit haar marketing te halen. Ze had verschillende doelgroepen en bedacht steeds weer nieuwe oplossingen door een workshop te maken of een online training te ontwikkelen. Werkte het een niet, dan was het volgende alweer in de maak. Over alles werd verteld in haar marketing en de klant [...]

DEEL 1: Perfecte marketing werkt niet voor je bedrijf als je de sales niet op orde hebt

Door |2019-03-08T07:55:29+01:003 maart 2019|

Denk je dat je bedrijf gaat lopen als je je marketing optimaal hebt ingericht? Helaas. Een perfect draaiende marketingmachine heeft geen resultaat als je niet ook je sales, je productaanbod én jezelf op orde hebt. Als er in één pijler een vastloper zit, de sales bijvoorbeeld, zoals mijn klant van vorige maand merkte, dan heeft dat effect op het succes van jouw bedrijf.  Alles klopte in het plaatje van deze klant. Groot aantal volgers op social media, veel lezers [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Door |2019-02-02T20:32:38+01:002 februari 2019|

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal ging iedere ondernemer een e-book maken. Met als resultaat dat de markt werd overspoeld met mogelijkheden om een e-book te downloaden in ruil voor het [...]

Het ondernemen gaat bij jou niet moeiteloos

Door |2018-12-16T10:20:02+01:0016 december 2018|

  Moeiteloos ondernemen, geloof jij het? Overal popt het op, moeiteloze marketing, moeiteloos ondernemen, trek moeiteloos je klanten aan... Maar jij zit daar mooi. Bij jou gaat het helemaal niet moeiteloos. Sterker nog, het is een enorme uitdaging. Als je dan een beetje op mij lijkt, dan irriteren deze loze kreten je. "Tuurlijk, als ik eenmaal de moeiteloze vibe te pakken hebt... dan word ik succesvol. Hoe ik die moeiteloze vibe te pakken krijg? Geen idee... dat lees je dan [...]

Ga naar de bovenkant