Je zoekt inspiratie voor social media, want social media schijnt goed te zijn voor je vindbaarheid en je kan er ook klanten door krijgen.
Maar, man, man ooooh man… wat een gevecht om iedere keer een bericht te maken.

Veel ondernemers gaan achter de computer zitten en dan moet de ideale tweet of een leuk Facebook bericht worden gemaakt. Je staart naar het toetsenbord. “Wat ga ik nou vertellen?”

Wees gerust je bent niet de enige die hier mee worstelt. Sterker nog als je geen goede strategie hebt, dan is het behoorlijk lastig om een social media bericht te maken.

 

Geef tips en deel je kennis

Bekijk vandaag daarom eens je planning. Staat er binnenkort een webinar gepland? Dan kan je daar vast veel over vertellen. Kijk eens of je berichten kan maken die daar over gaan. Wat zijn de kleine tips die je vooraf al kan delen? Vaak zijn dingen voor jou al heel gewoon, maar verplaats je eens naar je beginfase. Wat vond jij toen fijn om te weten?

Deel je mening

Is er iets in het nieuws waar je jouw mening over kan geven? Deel hoe jij tegen dingen aankijkt. Via social media willen klanten jou leren kennen. Dus als jij laat zien hoe jij over actuele dingen denkt of hoe jij dit aanpakt, dan leren klanten jou kennen en raken vertrouwt met jouw aanpak.

Vraag je klanten om informatie

Ben je bezig met iets nieuws en ben je benieuwd hoe jouw klanten over dingen denken? Deel het met ze. Laat zien als jij een nieuwe tassenlijn aan het ontwikkelen bent en vraag welke kleur ze mooi vinden. Vraag of volgers willen meedenken om een nieuwe bedrijfsnaam te verzinnen. Stel een vraag waar je al heel lang antwoord op wilt hebben. Je krijgt gegarandeerd antwoord van je trouwe volgers.

Lanceringen laten zien

Of ga je binnenkort een product of dienst lanceren? Laat de weg er naar toe zien. Alle fase in in proces zijn mooie berichten om te delen. Het leuke is dat je dan ook een verwachting gaat krijgen. Sommige producten zijn al zo bekend dat iedereen het graag wil hebben op de dag van de lancering.

Inspiratie delen

En denk eens na over quotes. Maak je eigen inspiratiemomentjes door quotes te delen. En deel nou niet alleen de afbeelding, maar laat in het bericht zien WAAROM deze tekst voor jou zo inspirerend is. Laat zien wie je bent en hoe je over dingen denkt. Dan gaat een quotes ook écht leven en krijgt het betekenis.

 

Heb je genoeg inspiratie?
Nee?

Maak een contentkalender voor jezelf en ga deze vullen met belangrijke dagen voor jezelf. Wellicht kan je er acties omheen verzinnen?

Social media wordt leuk als je een strategie hebt. Dan weet je wat je wilt vertellen en ga je vooraf al bedenken wat je wilt delen. En krijg je ruimte om ook spontaan dingen te delen, die passen in de strategie en die zich gewoon aandienen gedurende de dag. Laat je zelf zien en wees niet te bang om ook iets te delen. Social media is juist een mooi middel om nieuwe en bestaande klanten aan je bedrijf te binden.

Waar kan ik jou vinden op social media? En zoek jij inspiratie voor je social media?
Laat het hieronder aan mij weten.

 

 

Zoek je antwoorden op jouw ondernemersvragen of ervaar je knelpunten in het bedrijf? Laat mij meekijken, zodat we samen de oorzaak tevoorschijn halen en oplossen | Grip op jezelf, je bedrijf en je groei |