Wil jij je business vandaag nog een boost te geven? Je klantenstrategie bepalen en deze strategie gelijk in de praktijk te brengen? Waardoor je direct een flinke kick-start ervaart deze maand? Lees dan snel verder 😉



- Bestaande klanten behouden -
Bekijk je bestaande klanten eens goed. Welke signalen geven zij af? Waar hebben zij behoefte aan? Klanten vertellen namelijk heel veel, maar het is de kunst om daar naar te luisteren. Maak voor jezelf een eenvoudig overzicht waarin je kunt bijhouden wat het komende jaar op de planning staat bij jouw klanten. Gaan ze bijvoorbeeld een nieuw product lanceren? Of willen ze een doorbraak maken met hun eigen mindset? Voor jou wellicht mooie kansen om op in te springen met je aanbod. Zorg voor een eenvoudige manier om deze gegevens actueel te houden. Een overzicht in excel kan je hier al bij helpen. Vaak wordt alle marketing gericht op het aantrekken van nieuwe klanten en wordt deze belangrijke groep vergeten. Bestaande klanten zijn al fans van jouw bedrijf!

- Nieuwe klanten vinden -
Heb je voor jezelf al duidelijk op welke manier je nieuwe klanten wilt aantrekken? Welke strategie ga jij gebruiken om een ware klantenmagneet te worden? Bekijk je diensten en producten. Is er een mogelijkheid om deze op een unieke manier in de markt te zetten? Wat levert het de potentiële klanten op als ze jouw product kopen of dienst afnemen? Wat verandert er dan daadwerkelijk in hun leven? 

Schrijf de antwoorden voor jezelf op papier. Een eenvoudige mindmap kan je hier goed bij helpen. Want hiermee kan je steeds verder uitdiepen wat jouw bedrijf zo uniek maakt.

Het zijn 2 eenvoudige tips om die je direct meer klanten oplevert.
 En lukt het niet zelf? Dan geef ik je graag de mogelijkheden aan als wij elkaar spreken.

 

Klanten krijgen kan nog slimmer

Het is super belangrijk om je aandacht te hebben op de 2 bovenstaande strategieën. En weet je wat leuk is? Je kunt de bestaande klanten ook laten helpen om nieuwe klanten aan te te trekken. Dan wordt het ondernemen toch helemaal leuk?

 

Mond-op-mond reclame werkt nog steeds

Het heet referral marketing en maakt van je bestaande klanten ambassadeurs die jouw producten en diensten aanbevelen en promoten. Ze doen een goed woordje voor je bij eventuele nieuwe klanten. Zorg dus dat je deze strategie ook opneemt in je klantenstrategie. Hij wordt zo vaak vergeten, terwijl daar de grootste stappen zijn te maken. En het mooie is dat je bestaande klanten ook beloond worden en dus ook extra aandacht krijgen. Ze krijgen echt een speciale aanpak en voelen zich betrokken bij jouw brand. Ze gaan het delen en zo worden nieuwe klanten ook enthousiast. Zo gaan we écht slim ondernemen 😉

Kijk daarom naar jouw tactiek. Heb je deze al voor de eerste twee klant types  bedacht? En trigger jezelf dan nog een stukje verder en ga ook aandacht besteden aan referral marketing.

Laat je mij weten of je deze tactieken gaat opzetten?