Klanten willen je leren kennen en op deze pagina gaan nieuwe klanten even snuffelen aan jou. “Wie is het? Wat heeft hij/ zij gedaan? En waarom moet ik met hem/ haar in zee gaan?”
De grootste fout die veel ondernemers maken, is dat deze pagina daadwerkelijk alleen over hun gaat.
“Dat wil een klant toch weten? Op welke studie je hebt gevolgd, wie je bent etc.”
Sorry, niet dus!
Op deze pagina ontdek je
Klanten gaan door verschillende koopfases op een website
Een klant is in een interessefase als hij jouw website bezoekt. Hij is zich aan het oriënteren en wil graag zeker weten of jij de persoon bent waarmee hij wil samenwerken. En je wilt in jouw communicatieproces op de website dat jouw klanten zo snel mogelijk door gaan naar de volgende fase. Verlangen om met jou samen te werken en uiteindelijk naar de aankoopfase.
Helaas helpt een verhaal bomvol weetjes over jou op de ‘Over mij pagina’ niet in het aankoopproces. Sterker nog, de pagina is zo weg geklikt als hij niet aansluit bij de verwachting van de bezoeker.
Dat gaan we anders doen!
Hoe maak je een aantrekkelijke ‘Over mij pagina’?
Zorg voor een pakkende titel op de over mij pagina. Een titel waarin de klant zichzelf direct herkent. Deze pagina is gemaakt voor jouw klant, dus stap in deze schoenen. Wat wil een klant op zo’n moment weten? Welke oplossing heb je voor de problemen van de klant? Kijk eens of je daar een pakkende titel van kan maken, die direct aanspreekt.
Maak dan een korte inleiding over wat je doet en waarbij je helpt. De tekst is zo opgemaakt dat het verlangen om met jou samen te werken wordt vergroot. De wensen, verlangens, problemen of zorgen van jouw klant, komen naar voren op de ‘Over mij’ pagina.
Hierna vertel je wie je bent. Wat maakt jou anders dan de andere leveranciers? Zorg er voor dat de klant zich thuisvoelt bij jouw bedrijf en zich verbindt met het merk.
Overtuig klanten op de 'Over mij pagina'
Als je goed weet wie jou klanten zijn, dan weet je ook welke belangrijke positie jij in moet nemen om je klanten te overtuigen van jouw brand. Zoeken jouw klanten gezelligheid, is dat belangrijk in hun samenwerking? Laat zien hoe leuk het is in jouw bedrijf en hoe jullie dit tot uiting laten komen in de omgang met klanten.
En dan komt nu het allerbelangrijkste van de hele pagina.
Waar kan de bezoeker nu verder op klikken?
Wil je graag dat de bezoeker zich inschrijft op de nieuwsbrief om de contactmomenten te vergroten? Voeg je inschrijfformulier toe. Wil je dat jouw klant jouw laatste video bekijkt? Zet deze met een aantrekkelijke tekst onderaan. Maar zorg op de je pagina voor een duidelijke call-to-action, zodat de bezoeker weer door kan met oriënteren.
Heb jij de bovenstaande zaken in orde op jouw ‘Over mij pagina’?
Laat het mij in een reactie weten. Ik hoor graag hoe jij hier tegen aan kijkt.
Wil je een voorbeeld van een over mij pagina? >> Check mijn pagina <<
Daar lees je heel veel over mij en als jij mijn ideale klant bent, dan herken je heel veel in mijn verhaal. Ik vertel mijn eigen verhaal, maar het is zo geschreven dat je dingen herkent, zodat je het gevoel krijgt dat je er beter iets aan kunt doen. Ik laat je namelijk ook zien wat er gebeurt als je het niet doet. En uiteraard laat ik zien hoe de situatie nu is, zodat je merkt dat het niet altijd zo hoeft te blijven en je kunt veranderen. Maar het is een pagina die volledig over mij gaat en je leert mij kennen.
Geef een reactie