Hoe val je nog op in al het online geweld en de online content explosie? Eerst was het bijzonder als je een e-book maakte en deze online gratis deelde, maar nu vliegen de gratis e-books je om de oren. Eindelijk heb je een insteek bedacht, kom je erachter dat er nog tig duizend andere coaches al een e-book over het onderwerp hebben geschreven.

Sorry, je e-book wordt gewoon niet gezien. Serieus, er is een overkill aan content en helaas pindakaas... jouw waardevolle e-book wordt genegeerd. Jouw klant is overladen met content en deze wordt gevoelloos voor alle online prikkels.

HOE win je het gevecht om aandacht? Ik geef je 3 inzichten, zodat je met deze content overkill om kunt gaan:
[Inzicht 1] Gevoel is sterker dan kennis

Overtuigende content gaat het veelal om het gevoel dat je teweegbrengt bij de klant. Door een emotie toe te voegen, maak je sneller een connectie. Alle marketeers zijn zich ervan bewust dat dit dé manier is om de aandacht te vangen van potentiële klanten.

Ons oerbrein kan deze prikkel niet negeren. Het onderbuikgevoel wordt aangesproken en je voelt direct dat er iets aan moet gebeuren. Alleen kennis delen zonder emotie... raakt niet. Slimmer is het om een emotie aan te spreken en het gevoel zijn werk te laten doen.

[Inzicht 2] Optimaliseer je huidige content

Dertien in dozijn content gaat niet werken of opvallen. Breng daarom in kaart of je content overtuigt en klanten aantrekt. Of gaat het op in de massa?

Kom je tot de conclusie dat het niet aantrekkelijk genoeg is, optimaliseer je content en hergebruik het. Bestaande content is een goed vertrekpunt om iets nieuws te maken. Ontdek je een achterhaald inzicht? Voeg de actuele strategieën toe, zodat de content past bij de huidige situatie van jouw klanten.

[Inzicht 3] Sla je klant niet murw met een stortvloed aan informatie

Het is slimmer om een schaarste te creëeren in een wereld van overkill. Kies dus zorgvuldig de plekken om op te vallen. Dat zit dus niet in massa, maar in schaarste. Op de juiste plek en op het juiste moment. Afgestemd en aansluitend op de fase waarin de klant zich bevindt.

Niemand zit te wachten op een overload aan kennis of informatie. Geloof mij, dat irriteert alleen maar.

[BONUStip] Vergeet de offline strategie niet

Ik heb JARENLANGE ERVARING in het team van de GROOTSTE ONLINE ONDERNEMERS VAN NEDERLAND. Daar heb ik gezien dat heel veel grote online ondernemers ook aan offline marketing doen. Het is de bron van hun succes.

Deze strategie is belangrijker dan hun online campagnes. Direct klanten benaderen en acties bedenken om zo snel mogelijk met potentiële klanten in contact te komen.

Heb jij dit ook of ben je te veel gefocust op je online campagnes? Slurpt de online marketing alle tijd op en kun je geen ruimte maken om direct klanten te benaderen? Dan is het tijd om aandacht te besteden aan je offline strategie. Ik beloof je dat het opvallend is en dat je sneller in contact komt met je klanten.

 

 

Kortom, is het lastig om op te vallen tussen het online geweld?

INZICHT 1: GEVOEL IS STERKER DAN EMOTIE

INZICHT 2: OPTIMALISEER JE HUIDIGE CONTENT

INZICHT 3: SLA JE KLANT NIET MURW MET EEN STORTVLOED AAN INFORMATIE

BONUSTIP: VERGEET JE OFFLINE STRATEGIE NIET

 

We zijn met zijn allen marketingmoe

De overkill aan ebooks of gratis cursussen maakt dat Nederland een klein beetje marketingmoe is.

Kennis delen omdat het moet, werkt niet meer. De transitie en emotie in je content zijn veel belangrijker geworden. Dat is de enige manier om klanten écht in hun hart te raken en op te vallen in het online geweld. Door emotie is mogelijk om klanten te raken en om een ingang te vinden om in gesprek te gaan met potentiële klanten. Juist in deze veranderende tijden. Geef je hieronder op voor een gesprek als je hierbij persoonlijke hulp wilt.

 

Als je dit artikel waardevol vindt, help dan mee dit te verspreiden door het te delen met andere ondernemers. Dit kan door middel van de social mediaknoppen hieronder. Ik vind het ook altijd fijn als je een reactie achterlaat. Vind jij het lastig om op te vallen? en waarom?