Jij bent in een flow, dat merk je aan alles. Je volgt veel trainingen: over hoe je nu sociale media slim inzet voor je bedrijf, hoe je hogere conversies kunt halen met geautomatiseerde systemen, over online leeromgevingen…
Met de kennis over je ideale klant zit het wel goed.
Alleen het implementeren... FRUSTREREND!
Je staart naar het beeldscherm en deze toont jou net even iets anders dan in de online training die je hebt gevolgd. Ojee, wat nu? De techniekpaniek stijgt wat, maar je laat je niet klein krijgen. "Dit moet ik toch kunnen?"
Dus je gaat ijverig aan de slag en de tijd tikt voorbij.
STOP!!!
Je bent echt niet de enige onderneemster die trainingen heeft gevolgd en nog steeds een rammelende marketingmachine heeft. Te vaak spreek ik onderneemsters die vol enthousiasme in een training stappen. "Dit wordt de verandering. Dit gaat ervoor zorgen dat ik eindelijk...."
Vul de stipjes maar in. Alleen 'eindelijk' wordt niet gerealiseerd...
ZE GAAN VAN TRAINING NAAR TRAINING. Want steeds lijkt er een ontbrekend stukje van de puzzel waarom het niet lukt om een succes te maken van het bedrijf.
En weet je, eigenlijk weten ze het wel. Dat het volgen van de trainingen nog steeds niet oplevert wat ze hopen.
Ze willen dat hun website klaar is. Of hun funnel ingericht is. Of... of... of...
Alleen als ik dan samen kijk waar ze nu staan. Dan zie ik een website die half af is. Salespagina's die niet kloppen. Follow up mailingen die nog een keer geschreven moeten worden en... en... en...
HET RAMMELT DUS! En dat doet mij zo pijn!
Het zijn stuk voor stuk toppers. ZO GOED IN HUN VAK, maar met hun aanpak blijven ze de expert waar niemand ooit van gehoord heeft. Terwijl ze in de spotlight horen.
ALLEEN VOELEN ZE ZELF OOK DAT HET RAMMELT. Dus ze sturen maar geen nieuwsbrief, want stel dat de klant ziet dat de website nog niet helemaal in orde is. Of ze gaan niet live in Facebook, want ze hebben nog steeds geen goed aanbod voor hun klanten. Of stel dat ze ontdekken dat ik nog helemaal geen follow up mailingen heb, zoals ik dat geleerd heb.
Ohhh wat doet mij dat altijd pijn, want ze hebben flink geïnvesteerd. Soms 10K bedragen.
En nog staat er niks...
"OEI, HOE GA IK DAT VERKLAREN? IK WAS ER ZO VAN OVERTUIGD DAT IK HET TERUG GING VERDIENEN."
Weet je, het maakt mij niet uit. Welke training je volgt of wie je helpt. Want ik weet zeker dat de programma's die je volgt super waardevol zijn. Sterker nog, daar ben ik van overtuigd!
Alleen wordt het tijd om het te realiseren. Tijd om de DROOM eindelijk te realiseren. De droom die al zo lang in je hoofd zit en die in iedere training steeds duidelijker wordt. Dit is wat je wilt en dit is waar je goed in bent. En kunnen we het er over eens zijn, dat dát is waar je naar zoekt als je weer in een training stapt? Dat je zoekt naar DE manier waarop alles wat in je hoofd zit GEREALISEERD wordt?
Laten we daar dan eens mee starten! Vraag een sessie aan en dan breng ik in kaart waar jij nu staat. Wat is er wel en wat is er niet? Waar komt bijvoorbeeld de techniekpaniek vandaan en waar loop je vast?
Zelf had ik een klant die al twee jaar allerlei trainingen heeft gevolgd. En man, WAT EEN GELD HEEFT DAT GEKOST. Alleen was er nog niks. Ja, een berg kennis. Precies weten hoe het spelletje werkt, alleen het zelf niet voor elkaar krijgen om het op te zetten. Bloed, zweet en tranen heeft het gekost. En een berg geld... goed, dat weten we. Alleen wordt het tijd om nu de boel om te draaien.
WE HEBBEN IN 4 MAANDEN ALLE KENNIS DIE ZE HEEFT, GEREALISEERD. Eindelijk is de salespagina er en komt de weggever op de website die al zo lang in haar hoofd zit.
Alle draadjes worden met elkaar in verband gebracht en ze kan eindelijk gaan. En weet je, er is geen mooier moment!
GEEN MOOIER MOMENT IS ER ALS IK DE ONDERNEEMSTER ZIE GAAN...
Op weg naar het succes... en er is niks meer wat haar tegenhoudt! En alles zelf doen? Ze kijkt wel uit. Ze weet nu dat het goed is om trainingen te volgen, maar dat de kracht vooral zit in het realiseren wat je hebt geleerd en je niet tegen laten houden door techniekpaniek.
WAAROM IS HET DAN ZO MOEILIJK OM TE IMPLEMENTEREN
Je krijgt zoveel ideeën. In je hoofd zie je het grote plaatje al. De uitdaging is om het terug te brengen naar kleine stapjes. Met kleine, makkelijke stappen kom je verder, dan in 1 keer van A naar B te willen springen.
Stel jezelf de volgende vraag: "Welke eerste stap kan ik zetten in de richting van mijn grote plaatje/ doel?"
Wat moet er nu gebeuren om het grote plan in werking te zetten? Het grote geheel gaan we terug brengen naar kleine stapjes, die ervoor zorgen dat jouw droom gerealiseerd wordt.
DE EERSTE STAP NAAR REALISATIE IS...
Je wilt bijvoorbeeld je salesfunnel ontwikkelen en je hebt al alles geleerd, maar hij is er nog niet. Wat is dan een eerste stap die je kunt zetten om dit toch te realiseren?
Breng in kaart hoe jou salesfunnel eruit komt te zien en stap niet in de valkuil om gelijk over de techniek na te denken. Dat zie ik te vaak gebeuren. De vlekken schieten al in de nek als je aan de techniek gaat denken, terwijl jij daar niet mee bezig hoort te zijn. Maak inzichtelijk hoe het eruit komt te zien. Dat is je eerste stap en daar vandaan ga je weer verder. Maar dat is de eerste stap. Voel je dat? Je kunt daarna beslissen om het uit te besteden of samen met iemand te doen, maar de salesfunnel staat wel op. Je laat je niet tegenhouden en gaat doen wat je op de training geleerd hebt.
Geef een reactie