Leuk die hartjes en complimentjes onder je social media post, maar waar blijven de echte acties, de inschrijvingen en de omzet? De "Yes, ik heb mij nu ingeschreven!" Het is tijd om leads om te zetten naar betalende klanten, zodat niet alleen je ego blij wordt van alle waardering op social media, maar jij het ene na het andere programma online verkoopt. Want waarom ben je zichtbaar op social media? Je wil iedere dag leads aantrekken vanuit social media.

Zodat je heel eenvoudig de leads die al bij je zijn converteren naar betalende klanten. Dat is waarom je aanwezig bent op social media als ondernemer. En die likes vond je eerst wel grappig, maar nu wil jij het online spel goed spelen. We kennen allemaal wel de ondernemer die alleen maar tips geeft en nooit eens vertelt over een aanbod. Of de spammerige verhaaltjes "KOOP NOU" of de foto's van koffie iedere ochtend en jij je afvraagt "Wat doe je nou eigenlijk?"

 

Welke content resoneert en converteert op social media?

Om leads aan te trekken uit social media heb je verschillende vormen van content nodig en vaak zie ik dat alleen één vorm wordt ingezet. Te vaak zie ik mijn klanten vastzitten in de valkuil van eenzijdige content. Je blijft bijvoorbeeld hangen in één vorm, omdat je het heerlijk vindt om bijvoorbeeld tips te delen. Of je praat vooral over wat je meemaakt en vergeet ook je aanbod in de spotlight te zetten. En natuurlijk is het slim om consistent te zijn, maar het is niet handig om te veel dezelfde content te delen, waardoor jouw leads maar één kant van je te krijgen zien en dan af ze haken.

Kijk hoe je verschillende content vormen kunt inzetten om niet alleen je ego te strelen met likes, maar ook je bankrekening te laten groeien door het ene na het andere programma te verkopen?

Check eens of je deze vormen van content voorbij laat komen:

 

1. Persoonlijke content - Wie ben je echt content

Met deze content vorm geef je een kijkje achter de schermen. Wie ben jij? Wat zijn je waarden en overtuigingen? Laat niet alleen je successen zien, maar deel ook de uitdagingen die je hebt overwonnen. Dit type content bouwt een authentieke connectie op met je publiek, waardoor ze niet alleen jouw merk, maar ook jou als persoon leren kennen. Dus laat zien wat zijn grappige unieke weetjes over jou. Wat kun jij als de beste en waarvoor komt iedereen bij jou.

Je kunt ook content maken in de vorm van "Ik geloof dat of geloof niet in..." Dit geeft jou de mogelijkheid om je persoonlijkheid te tonen, je standpunten te benadrukken en een emotionele connectie met je publiek op te bouwen. Waardoor klanten sneller door de Know, like and trust gaan en openstaan om je aanbod te kopen. Een slimme manier om heel eenvoudig leads aan te trekken vanuit social media.

2. Expert advies content - Handige tips voor jouw klanten

In de drukte op de online wereld wil je graag een waardevolle bron voor je publiek zijn door je kennis te delen. Geef daarom inzichten en tips die je volgers echt nodig hebben. Wat moeten ze weten of welke bewustwording helpt ze vandaag nog verder. Of het nu gaat om praktische adviezen of diepgaande inzichten, deze vorm van content zet jou als een expert in de markt neer en trekt een publiek aan dat op zoek is naar deze waardevolle informatie. Je wilt ze ook behouden voor fouten die jij hebt gemaakt. Dus leer ze in deze content hoe ze probleem X aanpakken.

3. Klantverhalen content - Bewijs dat het werkt

Niets is krachtiger dan het tonen van echte resultaten. Reviews zijn daarom key voor ons online imago. Een review vertelt wat jouw klanten kunnen verwachten, hoe het werkelijk is om met jou te werken, en belangrijker nog, of jij je beloftes nakomen. Hoe is het om met jou te werken. Deel content in de vorm van klantverhalen en getuigenissen van mensen die met jou hebben gewerkt. Laat zien hoe jouw programma het leven van je klant heeft veranderd. Wat was een sessie met een klant en wat heb je gedaan? Wat was het probleem en hoe heb je het opgelost, maar vooral hoe voelt jouw klant zich nu? Dit bouwt niet alleen vertrouwen op, maar overtuigt ook anderen om de stap te zetten naar inschrijving of aankoop.

4. Verkoop & lancering content - Zet je aanbod in de spotlight

Verkoop content kan twee uitersten hebben: ofwel je bent die irritante spammer, ofwel je houdt je in, omdat je niet te verkoperig wilt zijn en mist daardoor kansen. Maar wat als ik je vertel dat er een sweet spot is? Een plek waar je waarde biedt, niet pushy bent, maar nog steeds impact hebt op je omzet? Het is tijd om verkoop content als je geheime wapen in te zetten. Vertel daarom wat jouw aanbod anders maakt en voor wie dit is. Maak het jouw publiek warm om in actie te komen en zich in te schrijven voor jouw aantrekkelijke aanbieding. Tackel vooral verkoopbezwaren in je content en laat zien dat jouw aanbieding een waardevolle kans is die niet gemist mag worden.

 

Meer dan likes: converteer met een verschillende content vormen

En zo zie je, als je al die verschillende soorten content slim mixt, bouw je online een verhaal dat niet alleen blijft hangen bij mensen, maar zet je ze ook écht in beweging. Online moeten jouw klanten soms van alle kanten te horen krijgen waar je voor staat. En wist je dat het gemiddeld 7 tot 12 keer duurt voordat iemand denkt: "Ja, dat aanbod is voor mij!" Dus, je begrijpt, je hebt behoorlijk wat content nodig! 😉  Hou het daarom niet bij één vorm van content, maar pas deze iedere week toe, zodat je van like overgaat naar verkopen en jij heel eenvoudig leads aantrekt vanuit social media.

 

En nou ben ik benieuwd, welke ga je meer inzetten? En welke content vorm zet je van nature al in, omdat je dat gewoon een fijne manier van content maken vindt?

 

Meer leads aantrekken vanuit social media? Check

Weten hoe je door slimme content meer leads aantrekt en hoe je direct de aandacht van jouw ideale klant vangt? Pak je oortjes en luister eens hoe je converterende content maakt die klanten oplevert.

 

Of hoe je meer leads en klanten krijgt uit LinkedIn, zodat je jouw profiel optimaliseert en welke content goed werkt op LinkedIn met cruciale do's and don'ts.

 

Om leads aan te trekken vanuit social media heb je converterende content vormen nodig, zodat je pakkende content maakt, betrokkenheid te stimuleert en een effectieve leadgeneratie krijgt. Zorg dat je aandacht trekt op social media en laat je inspireren door deze podcasts om dit op een goede manier te doen. Converterende content via social media is een goede manier om potentiële klanten te bereiken en er betalende klanten van te maken.