Je bent al een tijdje aan de slag en het ondernemerschap bevalt je goed. Je hebt klanten en je bedrijf groeit en groeit. Heerlijk, dit is waar je iedere dag voor opstaat. Jij hebt een missie en je voelt aan alles dat je met je bedrijf op de goede weg zit.
Het lukt mij niet om alle ballen in de lucht te houden
Door de groei komen er steeds meer zaken op je af en dan kan het een uitdaging zijn om alle ballen in de lucht te houden. Je ben druk in de weer met je marketing om zichtbaar te worden voor nieuwe klanten, je website moet bijgehouden worden, je hebt allerlei ideeën om nieuwe producten te lanceren, omdat je kansen ziet in de markt... alleen de tijd. Waar ga je die vandaan halen?
Wat is voor mij een slimme stap om te nemen?
Je vraagt je af wat een goede stap is om te zetten in je bedrijf. Ga je door om zelf te leren hoe alles moet of ga je teamleden inschakelen die zaken van je overnemen. Waar doe je goed aan?
Heb ik iets gemist als het gaat om slim ondernemen?
In je vakgebied zie je anderen gaan als een trein. Je vraagt je soms af hoe zij het allemaal doen. Jij wordt soms zo opgeslokt en bij anderen lijkt het allemaal zo eenvoudig te gaan. Wat doe ik nou niet goed? Of wat kan ik slimmer doen? Is er misschien een formule die ik gemist heb, want als ik eerlijk ben... werk ik best hard om alles voor elkaar te krijgen.
Wat is het geheim van succesvolle ondernemers?
Wil je het geheim weten? Achter deze succesvolle ondernemers zit een enorme geoliede machine. Ze investeren ook flink in bijvoorbeeld Facebook advertenties en daar is een budget voor. Er wordt van tevoren bedacht hoe alles in werking wordt gezet en zo volgt de ene marketingcampagne na de andere zich op. Als jij door wilt naar de volgende fase is het slim om te kijken of jij ook zo'n machine kunt ontwikkelen. Het gaat je helpen om niet overweldigd te raken van alles wat je moet doen om succesvol te zijn.
Plan vooruit en werk vooruit
Plan vooruit en maak een campagne voor de kerst al in de zomer. En de zomercampagne bereid je voor in de winter. Dan krijg je overzicht en structuur. Een ander voordeel is dat je niet op het laatste moment zaken hoeft te doen. Je kunt vooruitwerken en als alles loopt, kun je bijsturen. Je hebt op dat moment een slimme formule, waarin je ook vooraf kunt bekijken of je het niet kunt uitbesteden. Zo houd je overzicht en raak je niet overweldigd van alle werkzaamheden die op je afkomen als je naar the next level groeit.
Geef een reactie