Ook al heb je voor je gevoel alles onder controle, het is slim om hulp in te schakelen bij een product lancering. Misschien denk je dat je geen budget hebt om iemand in te schakelen. Alleen je merkt de laatste tijd wel dat je in tijdsnood problemen komt door alles zelf te doen.

Daarom vraag je jezelf af: "Hoe vergroot ik mijn online impact met de verschillende producten in mijn funnel? Hoe krijg ik meer klanten zonder nog harder te moeten werken?" Want eerlijk... je bent gewend om alles zelf te doen, waardoor je ook denkt: "Ik heb geen hulp nodig tijdens een lancering, ik heb het zelf sneller gedaan." In dit artikel laat ik je zien, waarom het voor jou juist slim is om een product lancering niet alleen te doen.

 

Inzicht 1. Voor jou is het moeilijk om afstand te nemen en het objectief te bekijken

Niks is lastiger dan goede content te maken voor het verkopen van je producten. Natuurlijk verwacht je (omdat het jouw eigen product is) dat het maken van je eigen salespagina makkelijk is, maar de werkelijkheid is dat je zit te zwoegen... omdat je niet objectief naar je aanbod kunt kijken.

Als je een copywriter inschakelt, die gespecialiseerd is in het schrijven van bijvoorbeeld een salespagina, dan kijkt deze heel anders naar jouw aanbod. Gaat dit een stap te ver, huur dan in ieder geval iemand in om je content na te lezen. Deze kan suggesties geven, die je zelf niet ziet. Waardoor je content sterker wordt en een ijzersterke salespagina live wordt gezet.

 

Inzicht 2. Voorkom problemen en vastlopers bij een product lancering

Tijdens een lancering heb jij genoeg te doen, wil je dan werkelijk je tijd stoppen in iets nieuws uitvinden? Je kunt veel beter je tijd besteden aan wat je het allerliefste doet, dan uitzoeken hoe bepaalde software werkt (of andere dingen waar je helemaal geen ervaring in hebt). Schakel hiervoor een VA (virtual assistant) in of iemand die precies weet hoe het werkt, zodat het sneller wordt gerealiseerd. Ja, dat vraagt een investering van jouw kant, maar je kunt jouw tijd veel beter besteden aan zaken die het bedrijf laten groeien. Dan het uitzoeken van Active Campagne of meer van dit soort dingen waar je helemaal niet mee bezig wilt zijn.

 

Inzicht 3. Je houdt tijd over voor me-time

Ook jij hebt maar 24 uur in een dag, net zoveel als iedereen. Als je 18 uur bezig bent om alles zelf te doen tijdens een product lancering, dan heeft dat impact op je lichaam. Je brein wordt moe door het harde werken en dit kan uiteindelijk zorgen dat je ziek wordt. Als je dan ziek bent, dan kun je niet full power werken aan het promoten van je mooie programma. Dat zorgt alleen maar voor meer stress, omdat je deadlines voorbij ziet vliegen die niet gehaald zijn.  Er is simpel weg niet genoeg tijd om je programma op de juiste manier te lanceren. Voorkom dit door experts in te huren (copywriters, video specialisten, graphic designers, va's etc.), zodat zij je helpen tijdens het lanceren van je programma en jij ook goed voor jezelf zorgt.

 

Hoe schakel je experts in?

Vraag anderen naar verwijzingen. Vraag op social media of iemand weet wie hierin gespecialiseerd is. Daarna kun je op Google de expert opzoeken om te onderzoeken wat je daar over de expert vindt. Als laatste kun je ook een oproep doen in je nieuwsbrief en zeggen dat je iemand zoekt. Zodat je lezers kunnen helpen om iemand te vinden. Als je van deze mogelijkheden gebruik maakt, dan krijg je waarschijnlijk veel reacties. Zodat jij een keuze kunt maken met wie je wel of niet verder wilt gaan. Trust your instinct is hierbij het advies. Jij voelt wel wie past en wie niet.

 

Ga het gesprek aan met de experts

Jouw product lancering vertrouw je niet zomaar aan iemand toe. Zeker niet als je de expert nog nooit gesproken hebt. En nee.... ook niet als ze van harte worden aanbevolen. Ga eerst in gesprek met de verschillende experts en vraag naar hun ervaring. Wat hebben ze gedaan, met wie en wat waren de resultaten? Durf hierin door te vragen en nieuwsgierig te zijn. Je wil weten of zij werkelijk de experts zijn waar je naar zoekt. Maar het allerbelangrijkste is hun trackrecord... hebben zij al resultaten behaald? Juist voor de werkzaamheden waar jij ze voor wilt inschakelen.

 

Welke vragen stel je aan een expert?

Een toffe klant van mij wilde ook gaan samenwerken met een Facebook advertentie specialist. Samen hebben we een lijstje gemaakt met vragen die je kunt stellen. Daarnaast hadden we wat aandachtspunten opgesteld waar ze op ging letten als ze het gesprek aanging. Waar moet je dan aan denken? Vertelt iemand uit zichzelf al meer over retargeting campagnes en hoe gaat iemand om met het op de hoogte houden van de resultaten. Merk je echt dat iemand zelf al laat zien wat hij kan of moet je alles uit iemand trekken en krijg je oppervlakkige antwoorden? Bereid je goed voor als je met iemand wilt gaan samenwerken en let op het initiatief. Een teamlid moet jou verder helpen en dat merk je het beste als iemand meedenkt en uit zichzelf al dingen aandraagt.

 

Je kunt niet meer vast houden aan do-it-you’re-self ondernemen

Want wees eerlijk... op een gegeven moment ben je er aan toe om niet alles zelf te doen. Je ziet dat je anders vastloopt in de tijd die beschikbaar is voor een product lancering en niet alles op tijd kunt realiseren als je het alleen blijft doen. Voorkom dat, door de next step te zetten en iemand in te schakelen.

Wil je eens uittesten of je eraan toe bent om een team in te schakelen? Ik heb een super toffe test gemaakt, die je in enkele seconde laat zien of het voor jou slim is om iemand in te schakelen. Je kunt de test hier vinden.

 

Ben je eraan toe om met een team te werken

 

 

 

Maak dit nou iets los of wil je er eerst over praten? Dat kan, stuur gerust een mailtje en dan kijk ik binnenkort met je mee. Vaak heb ik zo de bottlenecks naar boven en kan je laten zien wat jouw volgende stap is in het ondernemen.