Wist jij dat video écht een opmars maakt?
Steeds meer bedrijven zetten video in als belangrijkste marketingtool.

Waarom? Ga jezelf maar eens na, waar kijk jij liever naar, een dertig pagina’s tellende handleiding in pdf of een video tutorial?

Precies, niemand gaat zo’n saaie handleiding meer lezen tegenwoordig. Een video heb je zo bekeken en spreekt veel meer aan.

 

Live videostreaming en zichtbaar worden via Instagram

Op dit moment is Instagram de meest populaire vorm van video maken.

Instagram is een live streaming app waarmee je video-opnames maakt vanaf je smartphone om alles wat je meemaakt te delen met je volgers van over de hele wereld. Je kunt zelf een uitzending maken of je kunt een uitzending van iemand anders bekijken. Iedereen die op Instagram zit, kan aanhaken, vragen stellen en hartjes uitdelen tijdens je uitzending.

Met één druk op de knop ben je live, want je kunt filmen en uitzenden tegelijk.

Heb je geen of weinig volgers? Ook dan kun je genoeg kijkers trekken, als je de juiste zoekwoorden, vermeldingen en hashtags gebruikt.

 

Hoe kun je Instagram zakelijk inzetten?

1. Presentaties
Instagram is een perfect middel om je kennis met de buitenwereld te delen en je bedrijf daarmee verder te profileren.

2. Webinars of online training

Het geven van een webinar of online training is met Instagram super eenvoudig. Je deelt live kennis en kunt op vragen en reacties van kijkers reageren.

3. Vraag- en antwoord
Een mooie manier van interactie op Instagram is een vraag- en antwoordsessie. Je gaat de interactie aan en klanten kunnen vragen stellen. Ontzettend waardevol om een connectie te krijgen en klanten te overtuigen om voor jou te kiezen.

4. Productlancering

Breng je een nieuw product op de markt? Laat het de wereld weten via Instagram. De kijker krijgt direct kennis over het product.

Je video is behalve live te bekijken, ook 24 uur lang terug te zien.

 

Waarom Instagram zakelijk gebruiken?
  • Laagdrempelig: je hebt alleen een smartphone en Instagram account nodig.
  • Geen extra kosten
  • Kost weinig tijd, maar geeft je een groot bereik
  • Je volgers leren je kennen en vertrouwen (en dat is nodig om klant van je te worden)
Bonus tip!

Gebruik een Instagram uitzending vooral om jouw kijker iets te leren óf om te vermaken. Dat zijn de twee belangrijkste redenen dat iemand naar een video gaat kijken. Handig om te onthouden bij het maken van je eerste Instagram uitzending.

Zelf ben ik regelmatig live op Instagram. Om tips te delen en het gesprek aan te gaan met jou! Ik vind het erg leuk om te doen en ik hoop je daar te zien.

En als je dit zo leest…is Instagram ook voor jou een communicatiemiddel dat je gaat inzetten om je naamsbekendheid te vergroten?