Veel ondernemers hebben een prachtige diensten ontwikkeld, maar stoeien om een goede prijs te vragen voor hun aanbod.

Ze geven bijvoorbeeld al een korting weg, zonder dat de klant erom heeft gevraagd. Of ze zetten de prijs lager in, omdat ze denken dat de klant het anders niet kan betalen. En horen ze een klant zeggen dat het te duur is, dan stoppen ze direct met het verkoopgesprek.

Misschien herken je het.
En durf jij bijvoorbeeld in je nieuwsbrief niet eens je aanbod te doen, omdat je bang bent dat dit te verkoperig overkomt.

Stop! Het is hier heel duidelijk… jij bent zelf niet op de hoogte van de waarde die levert. En als jij het niet weet, hoe kan een klant dan overtuigd raken? Want als een klant opmerkingen heeft over de prijs, dan is hij niet overtuigd van het resultaat dat het hem oplevert.

Hoe bepaal je de prijs voor je aanbod?

Ik ga je daarom helpen om deze waardes naar boven te halen. Deze o zo belangrijke resultaten horen altijd, maar dan ook altijd, naar voren te komen in de communicatie naar klanten in een aankoopfase of in een verkoopgesprek.

Want dit zijn dé verkoopargumenten die klanten nodig hebben om hun aankoop vol overtuiging te doen. Wist je dat iedere klant onbewust zoekt naar de bevestiging dat hun aankoop goed is?

En hoe sterker jij weet wat deze resultaten zijn voor de klant, hoe sterker jij bezwaren kunt wegnemen en de klant kunt overtuigen van jouw aanbod.

En kiest een klant om het toch niet te doen, dan laat je de klant in ieder geval inzien wat hij misloopt omdat hij niet op het aanbod in gaat.

 

Resultaat 1: Er wordt meer geld verdiend

Krijgen klanten door jouw product meer naamsbekendheid? Dan vergroot dat ook de kans op verkopen en daardoor stijgt hun omzet.

Zet jij klanten in actie? Gaan ze bepaalde strategieën toepassen? Dan levert dat hun meer klanten op en maakt dat een verschil in hun resultaten.

 

Resultaat 2: Het heeft invloed op de gezondheid

Geef jij tips om een burnout te voorkomen of om de dagelijkse stress te verlichten? Met deze tips bevordert de klant zijn gezondheid. Dit is enorm waardevol, zeker als je alles stapsgewijs krijgt aangeboden en je het zelf niet meer hoeft uit te zoeken.

 

Resultaat 3: Het leven wordt makkelijker

Stijgt voor de klanten hun levensniveau? Kunnen ze door jouw stappen meer geld verdienen, waardoor ze meer kunnen doen? Of wordt het makkelijker om dingen aan te schaffen of in te schakelen? Hoe waardevol is dat?

 

Vaak zijn het de resultaten waar een klant zich helemaal niet bewust van is als hij in het aankoopproces is. En hoe meer jij de effecten kunt overbrengen in jouw communicatie, hoe sterker jouw aanbod wordt.

Je ziet, jouw dienst kan enorm veel impact hebben op het leven van een klant en dit maakt jouw aanbod enorm waardevol. Daarom verdient het een goede prijs en geen afgezwakte vorm.

Twijfel daarom niet meer aan de prijs van je dienst. Want dit zijn nog maar drie resultaten en er zijn nog zoveel meer te bedenken. Laat je dus niet verleiden om je dienst lager in te zetten, omdat jij de waarde niet goed hebt beoordeeld en de prijs laat afhangen van wat een ander doet.

Jouw dienst is het gewoon waard!

Pak daarom nu pen en papier. Schrijf voor jezelf op wat het effect is van jouw dienst. Ga zeker door tot je minimaal 10 resultaten naar boven hebt gehaald.

En wordt je bewust van het effect van jouw dienst.
Enorm hé?

Dat hoort toch niet in de uitverkoop?

 

 


Vragen over het ondernemen, marketing, verkopen of productaanbod?

Vraag een GRATIS GROEIgesprek met mij aan en ik laat je zien welke oplossingen er voor jou zijn.