Vol enthousiasme ga je naar je workshop. Je hebt een berg kennis om te delen en je ziet al helemaal voor je dat de deelnemers met een berg informatie naar huis gaan.

Je workshop zit ook vol, dus waarschijnlijk zit er een klant tussen die in je vervolg aanbod gaat stappen.

Vol vuur en passie geef je je workshop. Je merkt ook dat klanten aan je lippen hangen en dat er boekjes vol worden geschreven.

Zo links en rechts heb je al laten vallen dat ook een vervolg aanbod hebt. Mensen knikken en je gaat weer door met inzichten delen.

Goed, het moment is daar. Je gaat een aanbod doen en wilt mensen uitnodigen voor je vervolg aanbod. “Spanning, dat is logisch” denk je. En je begint vol moed aan je sales pitch. Alleen loopt het niet helemaal zoals je verwacht had. Klanten reageren, alleen zit jij aan het einde van je workshop sip naar je resultaten te kijken. Niemand heeft zich ingeschreven.

Wat is er gebeurd? Hoe kan dit?
Je hebt alles keurig gedaan, zoals je dat tijdens een vorige training hebt geleerd. Alleen de werkelijkheid is nu, dat er niks is verkocht. En natuurlijk kan je mensen nabellen en dan alsnog je aanbod doen. Maar het geeft je toch een wrang gevoel.

Of je hebt met veel moeite een challenge ingericht. Van A tot Z heb je erover nagedacht. Alleen na het laatste webinar waarin je jouw aanbod doet… Niemand stapt in.

“Whah…. hoe kan dat?”

Hoe fijn zou het zijn als je even tegen iemand aan kan kletsen en als deze ook nog eens precies ziet waarin het proces niet goed loopt. Die zo de vinger zo op de zere plek kan leggen. Als ze het zegt, dan denk je “Had ik dat nou niet zelf kunnen bedenken, natuurlijk werkt dat zo niet voor mijn klanten.”

Je weet namelijk heel goed hoe alles werkt en ook de techniek erachter doe je op je sloffen. Alleen zit er ‘iets’ in… en je krijgt niet duidelijk wat dat ‘iets’ is.

En voor mij is het heel herkenbaar. Ik krijg dagelijks ondernemers voor mij, die een complete salesfunnel hebben ingericht. Helemaal volgens de allerlaatste training en toch doet hij niet wat hij hoort te doen, namelijk geld opleveren.

Met 1 blik zie ik al vaak waar het niet soepel loopt of waar je in het klantproces juist klanten wegjaagt in plaats van ze in de koopmodus te krijgen.

Klanten gaan door een bepaald proces en dit proces werkt heel nauw. Soms kan het zijn dat jouw eigen onzekerheid een salespitch juist onderuit schoffelt. Zo stond je op het niveau van expert en zo gaan klanten twijfelen of jij zelf wel weet waar je het over hebt.

Of in een salesfunnel blijf je maar in de aandacht vragen voor het probleem hangen en kunnen klanten niet het nieuwe plaatje maken. Het plaatje zoals hun leven er ook uit kan zien na jouw hulp. Tja, dan komen klanten ook geen stap verder.

Herken jij dat er ergens iets niet soepel loopt, terwijl je wel precies doet wat je hebt geleerd op een vorige training en wil je er eens over praten? Sinds vandaag kun je een sessie met mij aanvragen. Ik kijk met je mee, ontdek waar de kink in de kabel zit en geef je instructie hoe je dit eenvoudig kunt omdraaien. Ik wijs je de richting, zodat jij zelf weer verder kunt en kunt fine tunen waar het aan ligt. Zo kun je bijsturen en gaat jouw challenge, webinar of noem maar op… doen wat hij hoort te doen. Namelijk geld verdienen.