Wel of geen content kalender?

Door |2022-05-04T10:19:09+02:003 mei 2022|

"Maak geen content kalender! Wees jezelf en maak content vanuit je hart." De ene dag krijg je deze boodschap en nog geen 24 uur later zie je juist een bericht van een andere guru op social media met de voordelen van een content kalender. Wat is het nou? Wel een content kalender maken of juist geen content kalender maken? Je raakt gewoon de weg kwijt in alle adviezen op social media en wat is nou écht de manier waarop je [...]

Wat is een customer journey oftewel klantreis

Door |2022-03-02T14:02:29+01:002 maart 2022|

Een customer journey is te omschrijven als het geheel van fases die je doelgroep doorloopt voordat en nadat ze je product aanschaffen of gebruik maken van je diensten. Als ondernemer heb je (als het goed is) jouw doelgroep in kaart gebracht, waarna je jouw marketing op hen hebt afgestemd. Als klant leggen zij echter een eigen weg af waarbij ze afhankelijk van je strategie toevallig of bewust naar het pad van jou bedrijf worden geleid.   Hoevaak heb je contact [...]

5 fouten die ondernemers maken als ze doelen stellen

Door |2021-05-11T13:53:13+02:0011 mei 2021|

  Doelen stellen, je hebt het vast aan het begin van het jaar gedaan. Denk er maar eens aan terug. Doelen helpen je om gemotiveerd te blijven om je dromen te realiseren. En de één vliegt dit aan met een strakke planning en de ander heeft de ik-doe-maar-wat-tactiek, maar feit blijft dat iedere ondernemer doelen in zijn hoofd heeft... Misschien denk je nu... "Ho ho ho Danielle... ik ben niet zo van de doelen stellen, want ik wil alles op [...]

Meer klanten helpen (en laat jouw bedrijf groeien) door aan aantrekkelijk aanbod

Door |2021-05-11T14:09:30+02:0019 maart 2021|

"Meer klanten helpen... mag het ook een tikkie minder?" vraagt ze mij tijdens een coachingsessie. Als ondernemer hebben we allemaal dezelfde 24 uur in een dag. Hoe jij die uren gebruikt maakt het verschil tussen een succesvolle ondernemer en een harde werker die net niet genoeg verdient. Vaak zitten de harde werkers bomvol 1-op-1 klanten die ze begeleiden. Maar als je al jouw beschikbare uren volstopt met 1-op-1 coachklanten en je bankrekening is nog niet op het niveau dat je [...]

Direct verkopen via social media is niet slim

Door |2020-08-18T12:15:09+02:0018 augustus 2020|

Door direct te verkopen via social media duw je jouw aanbod onder de neus van klanten en zet je gelijk in op harde verkoop. Je herkent vast de volgende situatie: Iemand nodigt je uit om een connectie te maken op Facebook en 5 minuten daarna heb je direct een verzoek om de Facebook pagina te liken. Of een heel verhaal in de chat waarom je een product moet kopen. Niks geen verbinding maken met de klant, hup gelijk verkopen op [...]

Wat is een strategisch productaanbod + loslaten uurtje factuurtje

Door |2020-08-18T12:39:19+02:007 juli 2020|

De oplossing om los te komen van uurtje factuurtje is een strategisch productaanbod met een low, middle en high-end product ontwikkelen. Bij uurtje factuurtje worden de werkelijk gewerkte uren doorberekend aan de klant. Er wordt geen offerte gestuurd, want met uurtje factuurtje werk je op basis van TIJD x TARIEF = PRIJS. Het nadeel van uurtje factuurtje Het model uurtje factuurtje zorgt ervoor dat klanten vragen: "Wat is jouw uurtarief?" Dit tarief gaan ze vergelijken met de tarieven van [...]

Hoe kun je een landingspagina optimaliseren – 3 tips

Door |2020-06-28T14:36:45+02:0028 juni 2020|

  Als je weet HOE je een landingspagina kunt optimaliseren, dan heeft dat effect op het verkeer en de resultaten van jouw landingspagina. Misschien merk je dat bezoekers jouw landingspagina wegklikken of maar een paar seconde aanwezig zijn. Het bounce resultaat van je landingspagina dendert naar beneden en je verdwijnt uit de Google resultaten. Wat kun je hieraan doen? Want het is duidelijk tijd om je landingspagina te optimaliseren.    Wat is een landingspagina? Een landingspagina is de websitepagina waar een websitebezoeker terechtkomt [...]

Instagram versus Facebook waar zit jouw doelgroep?

Door |2020-06-08T14:51:24+02:008 juni 2020|

Instagram versus Facebook, waar zit mijn doelgroep en welke van de twee kun je het beste inzetten om klanten te krijgen? Of is het slim om beide social media kanalen in te zetten? Als ondernemer wil je zichtbaar worden voor klanten en dan zijn Instagram en Facebook twee slimme opties om dit voor elkaar te krijgen. Moet je ze dan allebei kiezen? Nee, dat hoeft niet. Instagram en Facebook zijn namelijk allebei op een andere doelgroep gericht, en dat is [...]

Klanten krijgen via social media duurt langer dan direct klanten benaderen

Door |2020-06-08T15:27:58+02:0026 mei 2020|

  Anne is continu zichtbaar op social media. Zo hoopt ze klanten te krijgen. Rechtstreeks klanten bellen hoeft volgens haar niet. "Dat is veel te spannend. Ik moet gewoon aanwezig zijn op social media, dan komen de klanten vanzelf wel" maakt ze mij in een gesprek duidelijk. Anne baalt er wel van dat de interactie laag is en dat er niet meer volgers bijkomen. Maar het weerhoudt haar niet om constant te werken aan haar content voor social media. Ze [...]

Zo redde ik met een gratis marketingcheck het cupcake bedrijf van Linda

Door |2020-06-08T10:54:35+02:0012 mei 2020|

Door een marketingcheck te doen, krijg ik als businesscoach dagelijks te maken met ondernemers die er na verloop van tijd achter komen, dat hun klantenbestand niet meer groeit. Het bedrijf groeit in het begin sterk en daardoor blijft er minder tijd over voor marketing. Marketingstrategieën worden niet herzien, dus deze ondernemers komen er op den duur achter dat ze meer uitgeven aan het draaiende houden van hun bedrijf, dan dat het ze in staat stelt een redelijk inkomen mee te [...]

Ga naar de bovenkant