Weinig verkopen via je landingspagina? Checkout-pagina is vaak de boosdoener

Door |2022-02-12T20:41:03+01:0028 september 2019|

Mooie verkooppagina, checkout-pagina, landingspagina gerealiseerd. Je bent er best wel een beetje trots op. Het is misschien een hele bevalling geweest en het heeft je wat hoofdbrekens gekost voor het zover was. Nu ben je zover dat het allemaal online staat en kun je er volop reclame voor maken. Het blijkt dat er voldoende mensen op je verkooppagina komen, maar uit de cijfertjes die je onder ogen krijgt, blijkt dat maar liefst 60 procent van de mensen die je product [...]

Is het ethisch om een marketingfunnel te gebruiken. Het riekt toch naar manipulatie?

Door |2019-09-25T13:38:14+02:0023 september 2019|

Dit is een vraag die ik mezelf regelmatig stel en die ik ook regelmatig hoor stellen door mijn klanten. We hebben niet voor niets zo’n hekel aan ‘echte’ verkopers, daarmee implicerend dat ‘echte’ verkopers manipuleren, conditioneren en indoctrineren. Naar mijn mening zijn ‘echte’ verkopers, gewoon mensen en als deze mensen mij op een manipulatieve manier producten in de schoenen proberen te schuiven, vind ik hen niet ethisch en ook niet ‘echt’. Een ‘echt goede verkoper’ – en dus ook een [...]

Hoe overtuig jij klanten in een salesfunnel?

Door |2019-09-17T16:35:10+02:0020 september 2019|

Als ik mezelf zou omschrijven, dan zou ik zeggen dat ik een vriendelijk doch uitermate nuchter type ben. Ik ‘geloof’ niet alles wat me verteld wordt. Nee, voordat ik een ‘verkoopverhaal’ echt ‘koop’, tackel en doorgrond ik alles. Wat houdt dat dan specifiek voor mij persoonlijk in? Ik heb ‘bewijs’ nodig, dat wat jij me vertelt geen ‘broodje aap’ verhaal is. Daarvoor zoek ik argumentatie. In eerste instantie, als ik je nog niet ken, ga ik op je website zoeken [...]

Zorg voor goede afbeeldingen in je marketing- en salesfunnel

Door |2019-09-17T16:55:53+02:0017 september 2019|

Liever luisteren dan lezen? Klik hieronder: Ook bij je marketing- en salesfunnel geldt: Eén beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Vandaar dat ik graag de proef op de som neem bij jullie. Uit onderzoek blijkt dat de ene of de ander foto van de mens achter een bedrijf veel verschil uitmaakt. Is de foto ernstig en serieus? Dan kan dat een positief effect hebben als jij in een branche werkt waarin deze eigenschappen op hoge [...]

Waarom een e-book niet voldoende is om klanten te krijgen

Door |2019-02-02T20:32:38+01:002 februari 2019|

Er is een periode geweest dat je met een e-book heel gemakkelijk klanten op je mailinglijst kreeg. Een simpel e-book was genoeg. Na het lezen kon de klant nog niks en was geen stap verder, maar het was dé manier om een mailinglijst te laten groeien. Je gaf 3 tips en dat was het. Massaal ging iedere ondernemer een e-book maken. Met als resultaat dat de markt werd overspoeld met mogelijkheden om een e-book te downloaden in ruil voor het [...]

Wat moet je doen om te zorgen dat jij het marketing spel wint?

Door |2018-10-11T12:49:29+02:007 oktober 2018|

"Marketing dat werkt niet voor mij. Ik heb alle trucjes al een keer geprobeerd en niks werkt." Misschien zou dit uit jouw mond kunnen komen als jouw marketingresultaten tegenvallen. Ik kom regelmatig ondernemers tegen die weinig resultaten halen uit hun marketinginspanningen. Ze zijn hevig gefrustreerd, omdat zij de succesformule niet lijken te vinden. Ik begrijp dat heel goed. Er gaat tijd in marketing zitten en vaak ook budget. Als je dan niet de gewenste resultaten krijgt, dan is het lastig [...]

4 eenvoudige stappen om je aanbod onder de aandacht van klanten te krijgen

Door |2018-04-03T08:49:25+02:0013 maart 2018|

Veel ondernemers willen graag met een nieuwsbrief beginnen, maar voelen soms twijfels. Een nieuwsbrief is namelijk een mooi middel om contactmomenten te creëren met klanten. Daarom laat ik in 4 eenvoudige stappen zien, welke voorbereiding jou kan helpen om een resultaatgerichte nieuwsbrief te maken.     Stap 1 - Wat is het doel van de nieuwsbrief? Voor je gaat beginnen met een nieuwsbrief, is het belangrijk om na te denken over het doel van de nieuwsbrief. Wat is de echte [...]

Je programma’s verkopen via e-mailcampagnes

Door |2017-12-09T11:31:37+01:0021 november 2017|

Wil je eenvoudig en snel je programma aanbieden, dan is een e-mailcampagne een stap die je kunt overwegen. Een e-mailcampagne kan je een omzetboost geven en toch krijgt het niet altijd de aandacht die het verdient. En met de mogelijkheden die er nu zijn, is het heel eenvoudig om een geautomatiseerde e-mailcampagne op te zetten. Een eenmaal goed ingerichte automation met follow up mailingen gaat jou helpen om onder de aandacht te blijven en je programma's te verkopen.   De [...]

Ga naar de bovenkant